LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhoging abonnement Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Yuehan

Verhoging abonnement Telfort

Ongelezen bericht door Yuehan »

Kreeg gister bericht van Telfort dat ze mijn abonnement verhogen van € 24,50 naar € 26.50 per maand. Kan dit zomaar??
Laatst gewijzigd door Radar op 14 mei 2016 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Julie4444

Re: Verhoging abonnement Telfort

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Yuehan schreef:Kreeg gister bericht van Telfort dat ze mijn abonnement verhogen van € 24,50 naar € 26.50 per maand. Kan dit zomaar??
Dat is toch een beetje weinig informatie...

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Dat kan, immers Telfort is een commercieel bedrijf wat zelf haar prijzen betaald.

Kreeg gisten bericht dat de spaarrente van 0,9 naar 0,7 procent zakt, kan ook zomaar. Terwijl zo'n zes jaren geleden de spaarrente nog tot 7,0 procent was.
De belastingdienst denkt nog altijd dat ik tussen de 3 en 4 procent winst maak op mijn spaarcentjes, de rekening net weer ontvangen. Het minimale bedrag aan ontvangen rente wordt gelijk afgeroomd door de belastingdienst......

Kan ook gewoon. Overigens was de kipfilet ineens ook flink duurder, kan ook gewoon.

Conclussie, zo zit de commerciele wereld in elkaar. Betalen tot je er bij neervalt, of in het geval van Telfort, overstappen naar een andere aanbieder.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Telfort is verplicht u schriftelijk te wijzen op het feit dat u kosteloos uw abonnement mag beëndigen in het geval van een tariefsverhoging.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Yuehan schreef:Kreeg gister bericht van Telfort dat ze mijn abonnement verhogen van € 24,50 naar € 26.50 per maand. Kan dit zomaar??

Ik kreeg eergisteren bericht van KPN dat ze mijn abonnement met € 2,50 p. mnd. gaan verhogen.
Kan dit zomaar ???? Uiteraard kan dit zomaar en dat kan bij uw abonnement ook "zomaar" of dacht u dat het abonnementstarief welke u bij aanvang van het contract bent gaan betalen hetzelfde bleef tot dat u het abonnement gaat beëindigen.
Alle tarieven veranderen toch in de loop van de tijd, net als uw salaris overigens, maar daar zult u zeker niet tegen protesteren. ;-))

vr.gr. mein33

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zie de uitleg over uw rechten:
Uw aanbieder van telefonie, internet of televisie mag niet zomaar de algemene voorwaarden of prijzen van een abonnement veranderen. Hij moet u eerst precies vertellen wat hij wil gaan veranderen. Dat moet hij minimaal een maand van tevoren aan u laten weten. Als een wijziging voor u als consument nadelig is mag u zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen.
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... oorwaarden

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Brahms schreef:Dat kan, immers Telfort is een commercieel bedrijf wat zelf haar prijzen betaald.
Dat werkt natuurlijk niet zo. Er moet afgesproken zijn dat Telfort de prijzen eenzijdig mag verhogen, anders is het afspraak = afspraak. Over de overige eisen hebben de andere leden voldoende geschreven.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het mag mits je niet voor 1 jaar de prijs vast gezet hebt.

Verder mag je bij verhoging prijs altijd weg zonder opzeg termijn zonder boete als deze verhoging de oorzaak is waarom je weg wilt.
Zelf denk ik ook over van Telfort naar Tele2 te gaan..... die blijft vermoedelijk €22,- en heeft gratis telefoon, wel hogere tarieven als ik bel maar
ik word vaak gebeld en bellen kan ook via mobiel.....

Rinustp

Ongelezen bericht door Rinustp »

Nee, dat mag niet zomaar. Een abonnement is een abonnement.
Eenzijdig zonder kennisgeving vooraf aanpassen van het abonnement mag niet.
Je hoeft hier niet mee akkoord te gaan. Het gevolg is wel dat je abonnement 'zonder kosten' kan worden beëindigd.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Ja, want ze doen het.. :wink: Het kan alleen niet zonder gevolgen, en die zijn helder, als het een verandering ten nadele is van de consument is, zoals in dit geval, dienen ze dit een maand van te voren aan te geven, en heb jij de wettelijke mogelijkheid om kosteloos je lopende contract op te zeggen. Eea staat uitgebreider uitgelegd op de site van consuwijzer.

Als je er voor kiest om wel bij ze te blijven, accepteer je daarmee dus ook de hogere prijs.

Appie83

Ongelezen bericht door Appie83 »

In de algemene voorwaarden staat vaak dat de tarieven per 1 juli mogen worden verhoogd met een bepaald percentage. Zo ook in de algemene voorwaarden van Telfort.
Punt 11.2: Telfort is gerechtigd de tarieven jaarlijks op 1 juli te verhogen volgens
de CBS Consumenten prijsindex over het voorgaande kalenderjaar. De
aanpassing geldt uitsluitend als op die datum meer dan drie Maanden van
de contractstermijn van de Overeenkomst verstreken zijn.

Over het kosteloos opzeggen. Blijkbaar kan dit dus niet in dit geval.
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... oorwaarden
Staat in de algemene voorwaarden van de aanbieder duidelijk dat hij een inflatiecorrectie toepast (hoe vaak en hoeveel)? Dan kunt u niet om die reden opzeggen.

Gesloten