LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde voorlichting door KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Peter

Verkeerde voorlichting door KPN

Ongelezen bericht door Peter »

Een dagje Service van KPN.

Enkele weken geleden werd ik gebeld of ik mijn telefoonabonnement bij Tele2 voor regionale gesprekken over wilde zetten op KPN. Op mijn vraag of de terugbeltoets 5 dan weer zou werken werd bevestigend geantwoord.
Vanmorgen via de website de vraag voorgelegd met de suggestie, dat dat misschien zou komen door mijn Homevox huiscentrale. Er volgde een algemeen antwoord, dat ik al op de site had gelezen. Dit gemeld en nu werd ik verwezen naar 0900-8642. Daar wist men mij te vertellen, dat ik voor de Homevox #5 moest intoetsen. Werkte niet, dus weer naar dit extreem dure nummer gebeld. Daar werd geantwoord, dat die medewerker dat niet had mogen zeggen, want ik moest met mijn storing naar Primafoon. Op de fiets naar de Primafoonwinkel, alwaar men liet weten alleen te verkopen en er niet te zijn voor storingen. Dus doorverwezen naar 0880-0407. Daar kon men mijn storing niet noteren, aangezien ik een zgn. CPS-klant ben, hetgeen inhoudt, dat ik bij een andere provider zit. Daarna doorverwezen naar 0900-0244 (Klantenservice), waar je door alle menu's door de bomen het bos niet meer ziet en dan maar op "Vragen over betalingsachterstand" drukt, want dan krijg je tenminste iemand aan de lijn. Van deze meneer kreeg ik het nummer 0800-0273747 (speciaal nummer voor mensen, die van provider veranderen) en toen kreeg ik te horen, dat die terugbelfunctie uitsluitend mogelijk is voor klanten, die alle diensten van KPN afnemen en niet alleen de regionale gesprekken. Ik ben dus gewoon verkeerd voorgelicht en heb een hoop werk voor niets gedaan. Ik vind dit echt een blamage voor de KPN en ben dan ook benieuwd of ik weer een standaard-antwoord van hen krijg ("Onze excuses voor het ongemak dat u heeft ondervonden", de standaardkreet van menig KPN-emailtje).

c.c. www.kassa.nl

Bennie Dijkstra

Re: Verkeerde voorlichting door KPN

Ongelezen bericht door Bennie Dijkstra »

HOi Peter,

Dat ben ik ook!!

Het werkt niet wanneer je Carrier Preselect 0800-1273 hebt ingesteld. Ook al bel je met 1655 de code van KPN werkt het nog niet.

Dus je moet gewoon handmatig bellen! Dit kun je doen door je telefoon in te programmeren.....

Verder is het storingsnummer 0800-0407 niet zoals jij vermeldt 0880xxxx...

Verder werkt 5 ook niet wanneer je naar mensen belt die geen aansluiting hebben van kpn b.v. iemand belt via de kabel zoals Priority Telecom van UPC en Essent. Dit vermeld kpn niet overigens, zij zeggen dat het aan UPC ligt met enige twijfel.

Peter

Ongelezen bericht door Peter »

Ik moet toegeven, dat men excuses heeft aangeboden voor de verkeerde voorlichting en men restitueert de gevoerde lokale gesprekken over een periode van enkele weken (was toch 22 euro). Niet de oplossing, maar wel boetedoening.

Sander

Ongelezen bericht door Sander »

Ik ben ook gebeld door KPN met het verzoek om terug te komen als klant. Ze vertelden mij dat Tele2 zijn klanten valse informatie geeft en dat er goed nieuws was. KPN is nu op alle gebieden voordeliger dan Tele2. Ik heb nog heel expliciet gevraagd of dit ook zo was voor gesprekken naar het buitenland zonder voordeelnummers en dit werd bevestigd. Toen mij ook nog een staatslot werd voorgehouden heb ik er mee ingestemd om terug te gaan naar KPN. De switch naar KPN werd direct in orde gemaakt en twee dagen later bevestigd per brief. Het staatslot heb ik na 10 dagen nog steeds niet ontvangen. En de informatie die ik kreeg? Puur bedrog. KPN is absoluut niet goedkoper dan Tele2 als het gaat om bellen naar het buitenland. Wat een rotbedrijf, oplichters.

A. Jansen

Ongelezen bericht door A. Jansen »

Precies, oplichters zijn het. Ik ben ook teruggegaan naar KPN. Dat doe ik tot ik het Staatslot heb en dan ga ik weer terug naar Tele2. Want er stond niets in de brief van hoe lang je bij KPN moest blijven. Lekker op kosten jagen, die gasten!
Heeft trouwens al iemand het Staatslot ontvangen???

Anoniem

Ongelezen bericht door Anoniem »

KPN is inderdaad niet op alle punten voordeliger dan andere aanbieders. Alle tarieven van KPN zijn terug te vinden op haar site.

Dan over het staatslot, dat ontvangen de mensen die volledig naar KPN zijn overgestapt en binnen 5 weken na de overstap. Dat is dus wat anders dan binnen 10 dagen!

Gesloten