LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vervelende sms'jes

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
agro

vervelende sms'jes

Ongelezen bericht door agro »

Bij het overschrijden van de nederlandse grens krijg ik geregeld van die vervelende zogenaamde welkomst sms'jes welke gepaard gaan met veel hinderlijk gepiep van mijn mobiele telefoon.

KPN heb ik gevraagd voor een blokkering hiervan, hierop heeft KPN mij beloofd dat ik van KPN geen berichtjes meer zou ontvangen, maar de niet van KPN afkomende berichtjes kunnen ze niet blokkeren.

Vervolgens heb ik aan KPN gevraagd om mijn gehele sms dienst te blokkeren zodat ik in het geheel geen sms berichtjes meer kan ontvangen noch verzenden.

Dit schijnt echter volgens KPN niet mogelijk te zijn.
Ik heb nu ongeveer 5 jaar een mobiele telefoon, ik verstuur of ontvang nooit een sms bericht behalve dan de eerder voor mij zeer hinderlijke en vervelend ervaren welkomst berichtjes.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen om de sms dienst volledig uit te schakelen.
Ik gebruik mijn mobiel alleen om te bellen of gebeld te worden.

Bij voorbaat dank alle hulp is welkom

D500

Re: vervelende sms'jes

Ongelezen bericht door D500 »

Je kunt het servicecentralenr, te vinden in het menu bij berichtinstellingen (bij KPN +31653131313) tijdelijk wissen maar dan kun je dus helemaal geen berichten meer ontvangen.

agro

Op mijn vraag om de sms functie volledig te laten blokkeren kreeg ik van KPN het hieronder staande antwoord.

Samenvatting discussie
Reactie (Klantenservice 1) 04/06/2005 07:52 AM
Geachte heer .......

Bedankt voor uw e-mail.

Het blokkeren van sms is niet mogelijk.

Kijk voor meer vragen en antwoorden op www.kpn.com. Klik hier om rechtstreeks naar de Vraag en Antwoord service te gaan.

U kunt ook bellen met 0800 - 0507 (abonnementen) of Klantenservice PrePay 0900 - 200 5 200.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Grietje de Wit
Klantenservice KPN
Klant ( agr) 04/05/2005 01:31 PM
Ik wil mijn sms functie blokkeren, zodat ik geen sms berichten meer kan ontvangen of versturen.
Wat moet ik hiervoor doen.

agro

Bij mij stond bij de instellingen voor het servicecentrale nummer het nummer van mijn vaste telefonie aansluiting.
Dit heb ik gewist hoop dat het voldoende is.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

als daar je vaste nr staat heb je het toch zelf ingesteld.

het is nu eenmaal zo als je op een ander netwerk komt dat je daar voor gewaarschuwd word ook in het buitenland dus.

wil je dat niet ga niet naar het buitenland of bel niet met een gsm.

neem aan dat er ook mensen jou wel eens een sms sturen.

het smsje is gratis snap niet wat er hinderlijk aan is je krijgt er maar 1 of zit jij per dag in 20 verschillende landen ofzo.

ff wissen en klaar of zet je sms toon uit hoor je hem niet alleen als je gebeld word

sommige mensen maken ook overal een groot probleem van he

Gast

Zet het piepje bij ontvangst va neen sms bericht uit!
:shock:

Gast

Meestal krijg ik 3 van die welkomst sms'jes, en ja ik zit geregeld in het buitenland (Belgie) woon namelijk maar paar minuten van de grens, en ga toch wel minimaal een keer of 10 a 12 per week over de grens.

Dat ik destijds dat nummer misschien zelf ooit heb ingevoerd is goed mogelijk, dat wil ik ook niet ontkennen, ik maakte alleen melding er van dat er mijn telnr van mijn vast aansluiting in stond.

Er stuurt mij niemand een sms, en dat wil ik graag zo houden, behalve die ergerlijke welkomstdingen die ik ontvang.

Ik hoef die ergelijke sms berichtjes niet als ik in het buitenland kom weet ik zelf wel dat ik over de grens ga, en hoef ik er via de telefoon niet op attent gemaakt te worden.

Ik heb de telefoon alleen bij voor noodgevallen.

Wel bedankt voor de tip dat ik in ieder geval alvast het gepiep kan uitzetten voor de ontvangen berichten, is alvast iets.

Gesloten