Afgelopen augustus 2014 heb ik mijn contract bij Telfort via Optie 1 laten verlengen. Hiervoor maakte ik gebruik van een Iphone vier met een schade verzekering bij Smartcare. Perfecte services, toestel twee keer kapot geweest in twee jaar en werd altijd snel en netjes gemaakt.
Tijdens het verlengen van mijn contract in augustus kreeg ik een nieuw toestel. Bij dit toestel vond ik een schade verzekering handig en heb dus tegen de verkoper gezegd dat ik graag een schadeverzekering wilde blijven houden.
Nu werkt optie 1 sinds augustus (zonder mijn mede weten) samen met een nieuwe verzekering genaamd Tomo Assurance Services.
Aangezien er niets veranderde aan de kosten voor de verzekering bij verlenging ging ik ervanuit dat hij hier niets in gewijzigd had.
Nu is eergister mijn telefoon op de grond gestoten (per ongeluk) door mijn neefje die aan het kleuren was aan de keukentafel. Hij ging zich verzitten en de telefoon schoof van de tafel. Gevolg: achterkant kapot.
Ik hierover volgende dag meteen gebeld naar Tomo. Wie een schade claim voor mij hebben opgemaakt.
Uiteindelijk krijg ik na enkele uren het antwoord dat mijn claim is afgewezen wegens slordigheid.
En daar betaal je dan tien euro per maand voor.
Tevens kon ik mij na de afweizing heugen dat mijn broertje precies hetzelfde probleem heeft gehad bij deze verzekering. Echter was hij verzekerd voor diefstal, en is op de kermis zijn telefoon gestolen.
Toen heeft Tomo gevraagd om bewijs en/of beelden van de diefstal. Aangezien mijn broertje niet met een real life soap over de kermis liep kon hij fluiten naar een nieuwe telefoon.
Ik vind dat optie 1 mij slecht geadviseerd heeft. Ik heb ze geen toestemming gegeven om over te stappen naar een andere verzekering, dit is mij niet gevraagd en of mede gedeeld.
Ik heb een handtekening gezet onder het contract en kreeg een eenmalige afschrijving van deze verzekering.
Wat zijn mijn rechten? Ik kan er maar niet uitkomen. Het liefste sluit ik mijn contract af via optie 1 bij telfort, maar ik weet niet of dit op basis van dit verhaal mogelijk is.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verzekering TOMO Assurance services.
-
Anndevriez
-
Barre Barry
Re: Verzekering TOMO Assurance services.
Je kan de ouders van je neefje aansprakelijk stellen.Anndevriez schreef: Wat zijn mijn rechten? Ik kan er maar niet uitkomen. Het liefste sluit ik mijn contract af via optie 1 bij telfort, maar ik weet niet of dit op basis van dit verhaal mogelijk is.