LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone blokkeert simkaart

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Cambridge05

Vodafone blokkeert simkaart

Ongelezen bericht door Cambridge05 »

Hallo,

Begin juni werd ik gebeld door Vodafone of ik interesse had voor een abonnement i.c.m. een nieuw toestel met nummerbehoud.
Ik had hier wel interesse in, maar twijfelde nog waardoor Vodafone mij aanraadde tot (achteraf natuurlijk stom) een mondeling akkoord. Ik zou hierna een overzichtsmail krijgen en via deze mail mijn definitieve keuze kunnen maken.

Tot op heden is deze overzichtsmail nooit verstuurd. Ik had, 2 dagen na het mondelinge akkoord, besloten om geen abonnement te nemen dus ik heb dit in een nieuwe e-mail naar Vodafone gemaild. Een week later werd ik opgebeld door de leverancier van Vodafone wanneer ze het toestel konden leveren. Ik hun het verhaal uitgelegd dat ik het opgezegd heb en hun hebben de bestelling geannuleerd.

Nu kwam ik echter vanochtend tot de ontdekking dat mijn prepaid simkaart geblokkeerd is. Dit is vanwege het feit dat ik nummerbehoud zou hebben op mijn nieuwe abonnement. Maar deze heb ik 2 dagen na het mondelinge akkoord al opgezegd.

Ik heb hierop Vodafone gebeld en geëist dat mijn simkaart weer in werking gesteld werd. Ik werd hier overigens heel slecht te woord gestaan en er werd dood leuk verteld dat dit zou gebeuren over 2 weken.
Ik ben nu dus 2 weken lang niet meer bereikbaar. Ik verwacht enkele belangrijke telefoontjes die ik dus niet kan beantwoorden. Kortom: Ik kan op het moment helemaal niets op het gebied van mobiel bellen.

Mijn vraag is; Mag Vodafone dit zomaar doen? Hun zijn hun afspraken niet nagekomen vanwege de beloofde email die niet verstuurd is. Daarbij ben ik duidelijk genoeg geweest dat ik GEEN abonnement wil en 13 dagen nadat ik dit kenbaar gemaakt heb, wordt mijn prepaid simkaart geblokkeerd.
Ik ben van mening dat Vodafone niet op de juiste manier handelt. Ook de manier waarop ik te woord ben gestaan aan de telefoon vond ik zeer klant onvriendelijk.

Ik heb waarschijnlijk geen poot om op te staan, maar mocht iemand nog een manier of oplossing weten, dan hoor ik dit graag.

linda-guido

Re: Vodafone blokkeert simkaart

Ongelezen bericht door linda-guido »

hoi, wij hebben het zelfde gehad, vodafone belde omdat we al zolang klant waren om een nieuw toestel aan te bieden het zou niet om een abbonnement gaan, en we zouden het nummer behouden, een dag later zou het toestel geleverd worden, tussen 5 en 9in de avond, ze kwamen smorgens om 10uur.er was niemand thuis na contact te hebben gehad zou het de volgende dag geleverd worden maar niks gehoord we hebben een keer of 5 contact gehad met vodafone met vaste telefoon want de simkaart was al geblokkeerd(de klantenservice is niet erg klantvriendelijk)
na contact opgenomen te hebben met de koerierdienst om het pakket retour te sturen kregen we diezelfde dag al een brief van vodafone DE REKENING. (maar we hadden nog geen toestel en geen nummer meer)
weer gebeld ze zouden binnen 10 dagen het nummer weer terug zetten en alles beeindigen, nu is inmiddels al voor de 3e keer een bedrag afgehouden voor iets wat ik nu nog niet in huis heb,en beeindigt zou zijn. ze zijn niet te bereiken op welke manier dan ook, 3 weken terug heb ik het via de mail geprobeerd kreeg antwoord terug of ik nog even geduld kon hebben.nu is mijn geduld op want ik heb nog niks vernomen. misschien dat het komt omdat de koerierdienst waarmee ze samenwerken al net zo nonchalant is ze hadden na 2 maanden het pakket namelijk nog niet terugbezorgt bij vodafone(terwijl het een dag erna al via de mail gezegt was retour te sturen)vodafone eist namelijk dat je het binnen 7 dagen terugstuurt dit is echter onmogelijk als de koeriersdienst waarmee zij zaken doen het pakket 2 maanden laat liggen.tip:schakel je rechtsbijstandverzekering in.
groeten linda/guido

Jonneke132

Ongelezen bericht door Jonneke132 »

reactie van niet bereikbaar.

Ik denk dat ik de raad van linda-guido maar ga opvolgen en mijn rechtsbijstands verzekering ga inschakelen als ik geen duidelijk antwoord krijg van Hollands Nieuwe en zij de "boel" niet snel terug zetten zoals is overeengekomen.

Cambridge05

Bedankt voor de reacties tot zover.

Mijn pre-paid simkaart zou gisteren gedeblokkeerd moeten worden. Zoals te verwachten is niet niet gebeurd. Inmiddels is het probleem nog steeds niet opgelost en heb ik wederom weer contact gehad. Hierin werd ik iedergeval al een stuk beter te woord gestaan dan het vorige telefoongesprek en ze hopen vandaag alles in orde te kunnen maken.

Ik ben nu ondertussen een ruime week al niet meer bereikbaar op mijn mobiele telefoon. Het is toch eigenlijk te zot voor woorden, maar goed. Ze zullen vandaag terugbellen met een oplossing en als dit niet gebeurd, ga ik inderdaad ook maar eens de rechtsbijstandverzekering inschakelen.

linda-guido

Ongelezen bericht door linda-guido »

hoi, hebben ze bij jou wel het abbonnement stop gezet?
bij ons loopt nog alles maar heb alle betalingen terug geboekt.
we hebben uiteindelijk een nieuw toestel gekocht(onnodig extra kosten en het prepaid tegoed zijn we ook kwijt, een exuus of iets zou wel op zijn plaats zijn maar ja dat zal wel nooit komen.HAHA) omdat we niet bereikbaar waren aan gezien mijn man chauffeur is is het erg lastig zonder telefoon, hij heeft nu trouwens simyo is goedkoop en goed misschien een tip voor als je ook geen vodafone meer wilt, zelf ga ik ook overstappen als alles opgelost is maar ja zoals je al zegt hoe lang zal het duren??
best triest dat zo een bedrijf zo slecht is, cursus klantvriendelijkheid kan ook wel.
hoe kun je ze eigenlijk bereiken via de mail gaat niet en telefonisch beloven ze veel maar er gebeurd niks.
als iemand wat weet hoor ik het graag.
laat je me weten als het opgelost is?groeten

Cambridge05

Ik zal alle updates m.b.t. deze zaak hier inderdaad in het topic posten.

Het abonnement is, als het goed is, wel stopgezet. Ik heb 1 rekening gehad van het toestel met dat betreft een rekening van 0 euro (toestel was gratis). Verder is er gelukkig nog niks afgeschreven.

Ik ben tot op heden ook nog steeds niet terug gebeld door de klantenservice dus ik verwacht dat dit vandaag ook niet meer zal gebeuren. Het is jammer dat ze hun klachten en zaken zo traag en slecht afhandelen. Het lijkt mij niet zo heel moeilijk om iemand zijn prepaid simkaart weer te activeren.

Ik ga eens naar Simyo kijken. Echter is het probleem dat mijn vriendin in Engeland woont en Vodafone hier een speciale (alsnog wel vrij dure) Blox heeft om relatief voordelig naar het buitenland te sms'en of bellen.
Dit is eigenlijk nog de enige reden waarom ik bij Vodafone wil blijven. Zover ik weet zijn er geen vergelijkbare tarieven bij andere providers.
Zo zie ik bij Simyo al dat het 50 eurocent per sms is naar het buitenland terwijl Vodafone 16 cent heeft voor de eerste 60 sms'jes (op maandbasis) en daarna 29 cent per sms rekent.
Voor Nederlandse tarieven is het inderdaad een erg goedkope provider. In iedergeval bedankt voor de tip!

De klantenservice is wel bijster slecht. Hoewel ik vanochtend beter geholpen werd dan de vorige keer, blijf ik het wel spijtig vinden dat het allemaal zo onwijs lang duurt. Op werk, vrienden en iedereen heeft al bij mij geklaagd dat ik niet bereikbaar ben. Ook heb ik een belangrijk telefoontje van school gemist waardoor er een kans is dat ik niet kan deelnemen aan een belangrijk examen volgende week.
Ik heb dit ook aan Vodafone voorgelegd, maar het schijnt hun helemaal niks uit te maken dat een klant door hun fout flink de dupe is hiervan.
Maar goed, zo kan ik nog wel even mijn gal door blijven spuwen over Vodafone, maar dat lost helaas niks op, haha!

Cambridge05

Update:

Mijn prepaid simkaart is tot op heden nog steeds. Toevallig was ik vandaag in de buurt van een Vodafone winkel en besloot hier naar binnen te gaan om verhaal te halen en een flinke klacht in te dienen.
Hier werd ik netjes te woord gestaan en desbetreffende verkoper en deze wist mij te vertellen dat het abonnement nog steeds liep (terwijl klantenservice zei dit 2,5 week geleden te hebben geannuleerd). Hij ging gelijk bellen voor mij om het abonnement op te zeggen. Helaas konden ze niks betekenen omdat ik het abonnement via de tele-sell afdeling van Vodafone heb afgeloten en dit staat los van de winkel.
Wel heeft hij mij een telefoonnummer gegeven om te bellen en dit heb ik zojuist gedaan. Binnen 5 werkdagen wordt mijn simkaart gedeblokkeerd en het abonnement is nu eindelijk geannuleerd.

Inmiddels heb ik wel al een nieuwe simkaart van AH Mobiel en ben ik momenteel ook een beetje klaar met Vodafone. Zodra ze de simkaart deblokkeren, maak ik het resterend beltegoed op en laat ik mijn nummer overzetten naar AH Mobiel.

@ linda-guido: Het nummer dat ik kreeg was: 0800-0560

Gesloten