LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone dataverbruik configuratie

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Manou

Vodafone dataverbruik configuratie

Ongelezen bericht door Manou »

All sinds afgelopen maart ben ik 'in gevecht' met Vodafone vanwege de configuratie van mijn daadwerkelijke dataverbruik en de my Vodafone app. Samen met mij nog vele anderen, als ik Facebook mag geloven. Ik kwam er achter doordat ik een sms kreeg van Vodafone waarin vermeld stond dat ik 100 euro over mijn dataverbruik zou zitten en mijn internet werd afgesloten halverwege de maand. Gelukkig heb ik (na veel rellen via Facebook/ klantenservice) deze kosten niet hoeven betalen. Overigens heb ik dit wel 4 keer aan moeten geven bij ze, omdat de medewerker daarvoor het niet juist verwerkt had. Gelukkig heb ik het gecheckt en om een bevestiging via mail gevraagd. Er werd mij verzekerd dat ik vanaf dat moment (juni) een sms zou ontvangen als ik 80% van mijn data verbruikt heb. Nu zitten we in augustus en heb ik inderdaad deze sms ontvangen van Vodafone. Wat blijkt, deze sms configureert met de My Vodafone app, niet met het daadwerkelijke verbruik. Dus dit werkt ook niet. Vanmorgen heb ik 3 keer geprobeerd contact te krijgen met Vodafone, maar na 3 keer 15 minuten in de wacht te hebben gestaan, heb ik het opgegeven. Ik heb nog wel geprobeerd om door te gaan via kiestoon 'abonnement verlengen', zoals verwacht werd ik hier binnen een minuut doorverbonden en had ik een gezellig muziekje tijdens het wachten. Wat een boeven.

berndv

Re: Vodafone dataverbruik configuratie

Ongelezen bericht door berndv »

Manou schreef:Ik heb nog wel geprobeerd om door te gaan via kiestoon 'abonnement verlengen', zoals verwacht werd ik hier binnen een minuut doorverbonden en had ik een gezellig muziekje tijdens het wachten. Wat een boeven.
Hoezo boeven? Op de afdeling verlenging spreekt u met verkopers en op de afdeling klantenservice spreekt u met servicemedewerkers, andere afdeling, andere mensen, andere wachtrij.

Manou

Wow, jij snapt echt mijn punt...

Acoma

Ongelezen bericht door Acoma »

Het punt is dat je ze boeven noemt, dus criminelen, terwijl dat absoluut niet het geval is.
Sommige mensen zijn terecht allergisch voor valse beschuldigingen.

On-topic: Dat is vreemd, sms'jes staan juist los van de data volgens de app.
En dat is maar goed ook, want het sms'je waarschuwde me onlangs dat de data bijna op was terwijl ik volgens de app nog 800 mb had.
Hoe kan het dan dat jouw smsje zich houdt aan de informatie van My Vodafone?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Manou schreef:Wow, jij snapt echt mijn punt...
Wat is je punt dan?

De sms van 80% komt overeen met de info uit de app? Dan bent u daarin de eerste. Heb hier onlangs een topic voorbij zien komen van iemand die de 80% sms had ontvangen maar volgens de app nog vele malen meer dan 20% over had. En dus door is gaan internetten en dus hoge kosten heeft gekregen. Zoals ik uw verhaal lees, weet ik niet wat de status van de bundel daadwerkelijk is als u het sms bericht ontvangt. De uitleg van vodafone was namelijk dat het sms bericht leidend was en niet de info in de app.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Manou schreef:All sinds afgelopen maart ben ik 'in gevecht' met Vodafone vanwege de configuratie van mijn daadwerkelijke dataverbruik en de my Vodafone app. Samen met mij nog vele anderen, als ik Facebook mag geloven. Ik kwam er achter doordat ik een sms kreeg van Vodafone waarin vermeld stond dat ik 100 euro over mijn dataverbruik zou zitten en mijn internet werd afgesloten halverwege de maand. Gelukkig heb ik (na veel rellen via Facebook/ klantenservice) deze kosten niet hoeven betalen. Overigens heb ik dit wel 4 keer aan moeten geven bij ze, omdat de medewerker daarvoor het niet juist verwerkt had. Gelukkig heb ik het gecheckt en om een bevestiging via mail gevraagd. Er werd mij verzekerd dat ik vanaf dat moment (juni) een sms zou ontvangen als ik 80% van mijn data verbruikt heb. Nu zitten we in augustus en heb ik inderdaad deze sms ontvangen van Vodafone. Wat blijkt, deze sms configureert met de My Vodafone app, niet met het daadwerkelijke verbruik. Dus dit werkt ook niet. Vanmorgen heb ik 3 keer geprobeerd contact te krijgen met Vodafone, maar na 3 keer 15 minuten in de wacht te hebben gestaan, heb ik het opgegeven. Ik heb nog wel geprobeerd om door te gaan via kiestoon 'abonnement verlengen', zoals verwacht werd ik hier binnen een minuut doorverbonden en had ik een gezellig muziekje tijdens het wachten. Wat een boeven.
Het is blijkbaar een bekend probleem bij ze, en boeven beloven doorgaans niet dat "klanten financieel geen nadeel zullen ondervinden als gevolg van het probleem".

Maar goed, op elk modern Android toestel kan je op het toestel, volledig onder eigen controle, een data-plafond instellen als je dit wilt voorkomen. Is dat geen optie voor extra zekerheid?

Manou

berndv schreef:
Manou schreef:Wow, jij snapt echt mijn punt...
Wat is je punt dan?

De sms van 80% komt overeen met de info uit de app? Dan bent u daarin de eerste. Heb hier onlangs een topic voorbij zien komen van iemand die de 80% sms had ontvangen maar volgens de app nog vele malen meer dan 20% over had. En dus door is gaan internetten en dus hoge kosten heeft gekregen. Zoals ik uw verhaal lees, weet ik niet wat de status van de bundel daadwerkelijk is als u het sms bericht ontvangt. De uitleg van vodafone was namelijk dat het sms bericht leidend was en niet de info in de app.
Dat is dus precies mijn punt... Vodafone zegt dat de sms leidend is en configureert met het daadwerkelijke dataverbruik. Dit is niet het geval. De sms configureert met de My Vodafone app, waardoor ik dus inderdaad alsnog niet weet hoeveel data ik heb verbruikt.

Manou

sjohie schreef:Het is blijkbaar een bekend probleem bij ze, en boeven beloven doorgaans niet dat "klanten financieel geen nadeel zullen ondervinden als gevolg van het probleem".

Maar goed, op elk modern Android toestel kan je op het toestel, volledig onder eigen controle, een data-plafond instellen als je dit wilt voorkomen. Is dat geen optie voor extra zekerheid?
Ik heb het inderdaad gelezen. Het is niet helemaal waar dat klanten geen financieel nadeel zullen ondervinden, aangezien dit alleen het geval is als ik mijn internet uit zet. Alles wat ik via 4g doe, moet gewoon betaalt worden.

Ik heb een Iphone 5S, ik weet niet of deze optie hier op zit, maar zal het eens uitzoeken, thanks!

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjohie schreef:Maar goed, op elk modern Android toestel kan je op het toestel, volledig onder eigen controle, een data-plafond instellen als je dit wilt voorkomen. Is dat geen optie voor extra zekerheid?
Dit is toch iets waar ik voor wil waarschuwen. Die apps die het dataverbruik checken (of de ingebouwde functie in android zelf) kijken alleen naar daadwerkelijk verbruik. De provider rondt vaak internet sessies af op een x-aantal kb en als je veel sessies hebt (bijvoorbeeld bij whatsapp) kan dat vele procenten schelen in het verbruik. Je werkelijke verbruik is dan veel lager dan wat de provider er van maakt.

En ja, het stelen van niet verbruikte data, is diefstal, dus het woord boeven is toch echt wel op zn plaats.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

olaf79 schreef:
sjohie schreef:Maar goed, op elk modern Android toestel kan je op het toestel, volledig onder eigen controle, een data-plafond instellen als je dit wilt voorkomen. Is dat geen optie voor extra zekerheid?
Dit is toch iets waar ik voor wil waarschuwen. Die apps die het dataverbruik checken (of de ingebouwde functie in android zelf) kijken alleen naar daadwerkelijk verbruik. De provider rondt vaak internet sessies af op een x-aantal kb en als je veel sessies hebt (bijvoorbeeld bij whatsapp) kan dat vele procenten schelen in het verbruik. Je werkelijke verbruik is dan veel lager dan wat de provider er van maakt.

En ja, het stelen van niet verbruikte data, is diefstal, dus het woord boeven is toch echt wel op zn plaats.
wat een grote woorden worden er geplaatst????, de provider rond af binnen de wettelijke normen, geef Rutte maar de schuld :lol:

Victor020

Ongelezen bericht door Victor020 »

Ik heb nu al ook al enige tijd hoge rekeningen van Vodafone.
Vorige maand kreeg ik ook de sms dat ik 80 % van me internetbundel had verbruikt en nog 12 uur later kreeg ik de sms dat ik voor 100 euro over me internetbundel heen zat. Ik was nogal al verbaasd aangezien ik in de 12 uur niks heb gedaan.(8 van de 12 uur lag ik te slapen)
Op zich al heel vreemd en heb meteen met Vodafone contact opgenomen. Ik kreeg te horen dat er op het moment een storing is en dat het wel vaker gebeurd. "Dat het wel vakier gebeurd"?!?!?!
Ik schrok daar erg van. Dan komt bij mij meteen de vraag hoe zij hun zaken regelen. Het is namelijk wel makkelijk om rekening op te maken over iets wat als particulier niet echt meetbaar is. Wie weet nou wat je met 1 MB kan doen bijvoorbeeld.
Ik heb een abo. van pak m beet 60 euro en zonder exces gebruik van mijn bundel heb ik toch elke maand eeen rekening van over de 100 euro.
Vodafone is er als de kippen bij wanneer er vanaf de klantzijn kant iets niet klopt maar wanneer je ze belt om iets te vragen over de rekening dan krijg je een bijdehand aan de telefoon die je niet tot nauwelijks wil helpen. Ze geven je het gevoel alsof het allemaal je eigen schuld is.
Dan verhaal 2. Gister avond kijkt mijn vriendin op haar Myvodafone omdat zij de sms krijgt dat ze al op de 80% zit. Zij heeft onbeperkt bellen en sms'en en nog 217 mb over maar toch stond er ook een cirkeltje met daarin 24 euro buiten de bundel. vervolgens ga ik mijn hond uit laten terwijl haar telefoon in de oplader ligt en waneer ik terug kom zie ik dat deze rekening is opgelopen naar 25.27 euro. de telefoon is niet aangeraakt of gebruikt in de tussentijd.
Inmiddels mijn vriendin aardig in de stress aangezien we elke maand welk wat hebben met vodafone. En nu komt het mooie, toen wij vannochtend wakker werden stond de rekening op 34.57.
Ik weet werkelijk niet waar die zakkenvullers mee bezig zijn. Wanneer ik zelf zoiets zou doen dan noemen mensen het diefstal, maar wanneer een groot bedrijf als Vodafone hiermee bezig dan is het allemaal maar normaal.
Al 8 jaar ben ik klant bij Vodafone, maar de laatste 2 jaar hebben ze van mij aardig wat centen gehad die ik onterecht betaald heb.
NEVER NOOIT MEER VODAFONE.

madfred

Ongelezen bericht door madfred »

@Victor020
Is het niet zo dat het uitlezen van de rekening ook wordt gezien als dataverbruik?
Of doe je dat uitlezen via een ander apparaat?

olaf79

Victor020, het kan zijn dat je telefoon gewoon data verbruikt terwijl je niks doet. Apps downloaden op de achtergrond informatie zoals nieuws, updates, etc. Dit kan flink in de papieren lopen. Zorg er dus voor dat je mobiel internet uitzet en thuis gewoon wifi gebruiken.

olaf79

Har06 schreef:wat een grote woorden worden er geplaatst????, de provider rond af binnen de wettelijke normen, geef Rutte maar de schuld :lol:
Das niet zo moeilijk. Er zijn namelijk geen wettelijke normen. :D

Gesloten