LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone dataverkeer

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Yelle85

Vodafone dataverkeer

Ongelezen bericht door Yelle85 »

Zojuist mijn telefoonrekening voor de maand juni geopend, en tot mijn schrik zou ik in 5 dagen tijd (2,3,4,5 en 6 juni) € 220 euro aan dataverkeer hebben verbruikt.

Ik heb een smartphone met een internetabonnement. Ik zit altijd netjes binnen mijn bundel wat betreft mijn dataverbruik. Ik ben geen app-downloader, ik internet alleen om praktische dingen op te zoeken, oftewel ik ben geen hoogverbruiker. Op de dagen die ik hierboven noem, zat ik in een verhuizing (3e ben ik verhuisd). Ik zou dus niet weten wat ik met mijn telefoon zou moeten doen.

Ik weet dat sommige applicaties de hele dag door updaten. Maar het gaat hier om verbruik van 3 gigabytes in één keer. En dat dan 's nachts! Ik heb een vrij langzame telefoon, maar zelfs met je PC is zulk verbruik onwaarschijnlijk. Zeker bij iemand die normaal binnen de bundel blijft.

Na bellen krijg ik alleen te horen dat ik ws gewoon een of andere app heb gedownload. Of dat iemand mijn telefoon stiekem heeft gebruikt. Allebei onzin.

Op de site zie ik staan dat bij een verbruik van meer dan 60 euro, mijn dataverkeer wordt geblokkeerd. Dit geldt voor alle landen binnen de Europese Unie, maar Nederland wordt niet genoemd.

Ik vind € 344 euro voor een telefoonrekening (waarvan dus € 300 aan dataverkeer, incl BTW), zeer schrikbarend. Ik ben een studente en heb dit geld gewoonweg niet. Bovendien is het verbruik absoluut niet te plaatsen en snap ik niet dat Vodafone het logisch vind dat een gewone gebruiker na 6 dagen al een verbruik heeft van € 220 euro aan dataverkeer.

Iemand ervaring hiermee? Ik ga sowieso een aangetekende klacht sturen, maar na het telefoongesprek heb ik niet veel hoop.

Henri42

Re: Vodafone dataverkeer

Ongelezen bericht door Henri42 »

a. je hebt dus geen internet abbo ?.
b. ben je in het buitenland geweest?.
c. staat je internet aan ?, zo ja dan blijft jouw toestel met een verkeerde instelling voortdurend data impulsen geven en is het voor Vodafone kassa.
d. voor data waarschuwing moet jezelf een bloxs aanzetten, gedaan ?.

berend12

Ongelezen bericht door berend12 »

e. Henri kan niet lezen?
Ik heb een smartphone met een internetabonnement. Ik zit altijd netjes binnen mijn bundel wat betreft mijn dataverbruik.

Henri42

berend12 schreef:e. Henri kan niet lezen?
Ik heb een smartphone met een internetabonnement. Ik zit altijd netjes binnen mijn bundel wat betreft mijn dataverbruik.
staat die bloxs ook aan ?, lezen is niet zo moeilijk Berend,tracht inhoudelijk te reageren :wink:

berend12

Ongelezen bericht door berend12 »

Beste Henri, de vraag van Yelle is of iemand weet hoe je dit moet aanpakken. Uit zijn verhaal blijkt dat hij weet hoe het werkt, alleen weet hij niet goed hoe hij het beste zo`n hoge rekening met succes kan betwisten. Wil je inhoudelijk reageren? Beperk je dan tot die vraag. Daar heeft Yelle en de andere lezers wat aan.

Henri42

berend12 schreef:Beste Henri, de vraag van Yelle is of iemand weet hoe je dit moet aanpakken. Uit zijn verhaal blijkt dat hij weet hoe het werkt, alleen weet hij niet goed hoe hij het beste zo`n hoge rekening met succes kan betwisten. Wil je inhoudelijk reageren? Beperk je dan tot die vraag. Daar heeft Yelle en de andere lezers wat aan.
Ik vraag me echt af of Ts een internet abbo heeft cq deze abbo aan heeft staan, ik praat uit ervaring met Vodafone, overigens kan ts bij Vodafone een specificatie on line lezen cq tegen betaling laten opsturen.
Het data verbruik van Ts kan inderdaad zo goog uitvallen :mrgreen:

Gesloten