LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VodaFone & Dynafix

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
WAXX

VodaFone & Dynafix

Ongelezen bericht door WAXX »

even de korte versie van een lang verhaal...
zojuist is mijn telefoon voor de derde keer terug gekomen met de zelfde klacht.
namelijk zonder AC adapter aan het apparaat start het apparaat niet op. Best onhandig wanneer je telefoon zichzelf spontaan reset. Daarna blijft het toestel rebooten maar komt niet meer tot zijn start scherm.
Al twee keer eerder de telefoon teruggestuurt met deze klacht en wist bijna zeker dat het toestel ditmaal weer niet gemaakt zou worden. Op 7 november een brief geschreven aan VodaFone Special services met bovenstaand verhaal, hen daarin ook gewezen op het feit dat bij driemaal dezelfde klacht het toestel geruild zou moeten worden.
De brief terug was heel duidelijk, er zat teveel tijd tussen deze en de vorige melding en dus zou de 'coulance swap' niet van toepassing zijn. Meteen geprobeerd met mijn contactpersoon Nic Bessems te bellen. Deze was niet aanwezig, maar door middel van een interne email zou hem verzocht worden om mij terug te bellen (ik wacht nog steeds).
Ik voel me toch wel flink met een kluitje in het riet gestuurd. Immers ik ben zelf coulant en kijk het probleem nog even aan, ik heb vaak een xtra accu mee en meerdere malen was dat de enige manier om mijn toestel weer op te starten, Maar eigenlijk is de eerder genoemde klacht nog steeds aanwezig.

Toch maar weer het toestel op gestuurd ter reparatie. Vanochtend kwam het toestel retour met nog steeds de zelfde klacht. ik heb het toestel nog niet eens normaal kunnen opstarten want zelfs aan de adapter liep het toestel vast tijdens de instel procedure.
Overduidelijk dat storing dus niet verholpen is.
Dus met mijn huistoestel het dure nummer gebeld (op de site staat dat je als RED abonnementhouder deze kosten niet hoeft te betalen). Ik heb serieus 1uur en 5 minuten aan de lijn gehangen totdat ik iemand aan de lijn kreeg (a 0,45 Ct/pmin)
Als eerste gevraagd of ik dit uur wachten zou worden gecrediteert op mijn volgende factuur. Maar dat was niet mogelijk.

De op zich zelf vriendelijke helpdesk medewerker heeft nog even geprobeerd om de heer Nic Bessems aan de lijn te krijgen maar volgens de medewerker zat deze niet op zijn plek (net als vorige week). Daarop vroeg ik of ik zijn direct leiding gevende dan kon spreken.... Dat was ook onmogelijk.
Het hele verhaal uitgelegd aan deze helpdeskmedewerker, hem nog even gewezen op een brief van Special services uit 2012 (ander toestel 8 x ter reparatie aangeboden en steeds niet gemaakt en uit eindelijk na die bewuste brief binnen vier dagen een nieuw toestel) waarin mij werd belooft dat zo een situatie nooit meer zou voorkomen.....

De helpdesk medewerker hoewel nog steeds zeer vriendelijk wilde mij op geen enkele wijze van dienst zijn. Ik vroeg hem wat er zou gebeuren als ik het toestel waar drie maal ter reparatie zou aanbieden met dezelfde klacht. Hij kon mij niet garanderen dat er dan alsnog een coulance swap zou plaatsvinden. Het enige wat hij mij kom meegeven was dat er een serieus onderzoek zou worden gepleegd op mijn telefoon wanneer ik het track&trace nummer zou opsturen naar Vodafone.

Uiteindelijk 1:14 uur verder en 64 Euro armer heb ik het maar opgegeven.
ter info ik ben al 18 jaar klant van Vodafone

Netwerker-

Re: VodaFone & Dynafix

Ongelezen bericht door Netwerker- »

Hallo WAXX,

Je staat volledig in je recht. En je hebt helemaal gelijk. Volgens het Nederlandse consumentenrecht heb je inderdaad recht op vervanging van de defecte smartphone na drie (of meer) ondeugdelijke reparatie-pogingen. Dus dat de reparatie-pogingen door Vodafone / Dynafix niet hebben geleid tot een gerepareerde smartphone.
Vodafone wil klaarblijkelijk niet meer reageren op jouw klacht.

Tijd dus om het hogerop te zoeken. Ik adviseer je om je klacht in te dienen bij de Geschillencommissie Elektro. Deze Geschillencommissie oordeelt over kwesties betreffende reparaties aan elektronische en elektrische produkten. Je bent wel klachtengeld verschuldigd aan de Geschillencommissie. Maar dat klachtengeld krijg je terug als je door de Geschillencommissie Elektro in het gelijk wordt gesteld.
Naar mijn overtuiging zul jij inderdaad in het gelijk worden gesteld. Er zijn eerdere uitspraken met een vergelijkbare strekking.

Het indienen van een geschil bij de Geschillencommissie Elektro kan ook langs digitale weg.
Maak duidelijk wat jij allemaal gedaan hebt om je smartphone gerepareerd te krijgen. En eis alle kosten, die je in deze klachten-procedure hebt moeten maken, terug van Vodafone. En eis een nieuwe smartphone van hetzelfde merk en type als je huidige smartphone.

Weblink: http://www.degeschillencommissie.nl/home

Succes!

Netwerker-

WAXX

Re: VodaFone & Dynafix

Ongelezen bericht door WAXX »

Hoi Netwerker,

dank voor je reactie, ik kwam vanochtend nog een oud telefoonnummer tegen uit 2013, (zelfde probleem ander toestel). Dat, met een bijbehorend telefoonnummer is mijn laatste poging voordat ik het inderdaad anders zal moeten aanpakken

grtz

Gesloten