In juni heb ik per ongeluk tijdens een korte vakantie op Ameland mijn telefoon uit mijn handen laten vallen. Gevolg het apparaat viel op de grond gedeeltelijk in een plas (het was slecht weer) en het klepje van de batterij lag eraf.
Na het toestel weer in elkaar te hebben gezet, en na opnieuw opstarten ontdekte ik in eerste instantie geen mankementen. Maar toen ik hierna een gesprek wilde voeren merkte ik dat de persoon aan de andere kant van de lijn erg slecht verstaanbaar was. Het bleek dat de interne speaker 'naar de knoppen' was. Verder in het scherm op 2 plaatsen dode pixels.
Later op de dag kwam ik erachter dat het toestel uit zichzelf uitviel en opnieuw moest worden aangezet. Dit was helemaal gezien het feit dat mij vader op dat moment met hartproblemen in het ziekenhuis lag niet bepaald fijn. Ik kon niet meer van mijn toestel op aan.
Vandaar dat ik 16 juni naar de Vodafone winkel in Leeuwarden ben gegaan om hier middels de verzekering een reparatie te laten plaatsvinden. Volgens de winkelier viel de schade volledig binnen de garantievoorwaarden (dit werd bevestigd nadat hij een telefoontje had gepleegd met naar ik meen de verzekering marsh..?) viel. En dat ik uiterlijk een dikke week zou moeten wachten.
Tot gister echter helemaal niets vernomen (ruim 3 weken later), en wat schetst mijn verbazing. Naar nu blijkt via de trace site van Dynafix (waar al heel veel slechte verhalen over te vinden zijn via google helaas) ...
Mijn toestel is gerepareerd.....echter met de volgende toevoeging :
Servicehandeling: Display vervangen
Additionele informatie: Reparatie van de geconstateerde schade aan het toestel valt niet binnen de garantievoorwaarden.
Zeer vreemd dus! Wat de oorzaak van de schade valt volledig binnen de voorwaarden (die ik ook nog speciaal heb doorgelezen) en ook de verkoper in de winkel vertelde mij, maak je geen zorgen dit wordt gewoon gerepareerd of je krijgt een nieuw toestel.
Hieronder alle feiten :
---------------------------------------------------------------------------------------
Statusinformatie
VFW Leeuwarden (304422140/1)
Adres: Nieuwestad 160
Postcode/Plaats: 8911 DB Leeuwarden
Telefoonnummer:
Productgegevens
Product: BB9700 (Blackberry) Servicenummer: iRMAVODA8945536
Productsoort: Mobiele telefoon IMEI-nummer: 352480045955976
PRD-code:
Gegevens eindgebruiker
Naam: XXXX Bedrijfsnaam:
Adres: Huisnummer:
Postcode: 8911 DB Plaats: 822049
Telefoonnummer: Land: Nederland
Mobiel nummer: XXXX E-mail: XXXX
Garantiegegevens
Kopie aankoopbewijs meegestuurd: Ja Fabrieksgarantie t/m:
Aankoopdatum: 7-8-2010 Verkocht door:
Verlengde garantie: Ja Garantiecertificaatnr.: CG433462/236
Reparatiegegevens
Uw referentie: XXXX Max. reparatiebedrag: € 80,00 (€ 95,20 incl. BTW)
Klachtgroep: Foutief gebruik
Klachtsoort: Vochtschade
Klachtconditie:
Klachtomschrijving: Water/liquid damage (Blackberry - 9700)
Bijgevoegde accessoires: Batterij, Backcover
Servicecategorie: Vodafone - Marsh Insurance
Retouradres
Naam:
Contactpersoon:
Adres:
Telefoonnummer:
In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 16-6-2011 13:06:27
Service-aanmelding - Bevestigd 16-6-2011 13:06:33
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 16-6-2011 16:51:13
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 20-6-2011 2:21:50
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 20-6-2011 2:21:51
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 20-6-2011 8:29:22
Reparatie repair center - In behandeling 21-6-2011 14:57:08
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 5-7-2011 11:36:14
Reparatie repair center - Voltooid 5-7-2011 11:36:14
Logistiek - Product klaar voor retourzending 5-7-2011 16:10:17
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant 5-7-2011 20:35:34
Hieronder vind u de relevante documenten voor uw reparatie. Klik op het betreffende document om het te downloaden.
SOORT NAAM GROOTTE BESTANDSFORMAAT GEWIJZIGD OP
Foto 3673065 32 Kb Afbeelding (.jpg) 21-6-2011 14:55
Foto 3673065_1 28 Kb Afbeelding (.jpg) 23-6-2011 8:48
Foto IRMAVODA8945536 34 Kb Afbeelding (.jpg) 21-6-2011 14:55
In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.
Servicehandeling: Display vervangen
Additionele informatie: Reparatie van de geconstateerde schade aan het toestel valt niet binnen de garantievoorwaarden.
Servicehandeling: Software update
Additionele informatie: Nieuwe softwareversie: V6.0.0.570
---------------------------------------------------------------------------------------
Display vervangen?? Dat was totaal niet iets waar ik me aan stoorde die 2 kleine dode pixels! Ik wil(de) bereikbaar zijn en blijven!
Nu verwacht ik vandaag of morgen een telefoontje van vodafone dat ik mijn toestel kan ophalen.
Ik weet nu echter niet wat ik kan verwachten ;
- Meer betalen dan de 45 euro eigen risico ? (doe ik absoluut niet!)
- Display vervangen...maar valt hij niet meer uit? En is de speaker dan ook gemaakt?
- Waarom heeft de verkoper niet duidelijk(er) op het formulier gezet dat het uitvallen en gehoor tot de klachten behoorden..."nee dit hoeft niet, dit komt zo wel goed"...waren zijn woorden toen ik er naar vroeg.
Wie weet waar ik nu aan toe ben??
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone / Dynafix / Witte blackberry bold 9700
Re: Vodafone / Dynafix / Witte blackberry bold 9700
Je haalt garantie en verzekering door elkaar.
Waterschade wordt niet gedekt door de garantie (logisch, want een gebruikersprobleem en geen fabricageprobleem).
Waterschade valt wel binnen de verzekering, dus je betaalt een eigen risico van 45€ en bent klaar.
Succes
Waterschade wordt niet gedekt door de garantie (logisch, want een gebruikersprobleem en geen fabricageprobleem).
Waterschade valt wel binnen de verzekering, dus je betaalt een eigen risico van 45€ en bent klaar.
Succes
Re: Vodafone / Dynafix / Witte blackberry bold 9700
Oke, dan haal ik dat misschien idd door elkaar! Bedankt voor de info tot nu toe, ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik 'slechts' 45 euro hoef te betalen.GodsSon schreef:Je haalt garantie en verzekering door elkaar.
Succes
Ik ben nu alleen nog benieuwd of de systeemfout en defecte speaker nu ook zijn gemaakt....zo staat het niet in de trace informatie op de dynafix site.
Dan heb ik straks voor hopelijk 45 euro een mooie nieuwe display, maar kan ik niet bellen omdat ik de ander niet kan horen