Heb een mobiele abonnement bij Vodafone van 22,50 per maand, nu is er btw stijging geweest en nu beweren ze dat het abonnement 24 euro een beetje is, dat is mogelijk. Maar voor iedere andere ding wordt dan ook 21% btw voorgerekend en tot slot wordt er over het totale bedrag nog eens 21% btw over gerekend . Heb sterk de indruk dat Vodafone prijs me rijk beleid over de extra btw tarieven .
Als ik bij mijn internet provider gaat kijken dan wordt er maar een keer percentage gebruikt van 21%.
Dus als er iemand is die mij hierover meer informatie kan geven hoe het zit hoor ik het graag.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone en BTW berekening
Re: Vodafone en BTW berekening
Die prijsstijging kan niet alleen uit de verhoging van het BTW tarief komen. Als je abo 22.50 inc BTW was zou deze na de BTW verhoging 22.50/119*121= 22.88 moeten zijn. De rest is dus gewoon een prijsverhoging.Pizaman schreef:Heb een mobiele abonnement bij Vodafone van 22,50 per maand, nu is er btw stijging geweest en nu beweren ze dat het abonnement 24 euro een beetje is, dat is mogelijk.
Hier moet je toch iets duidelijker zijn, wat voor "andere dingen" heb je dan nog meer op je factuur staan?Maar voor iedere andere ding wordt dan ook 21% btw voorgerekend en tot slot wordt er over het totale bedrag nog eens 21% btw over gerekend . Heb sterk de indruk dat Vodafone prijs me rijk beleid over de extra btw tarieven .
Het lijkt me sterk dat ze dat doen want de BTW gaat niet in de kas maar wordt meteen doorgesluisd naar de Belastingdienst dus zij schieten er niets mee op om twee keer BTW te rekenen.
Hallo,
Zoals ik het lees/begrijp lijkt het erop dat Vodafone het tarief van €22,50 heeft verhoogd naar €24,-. Over je totale eindbedrag komt inderdaad nog eens 21% btw overheen, dat is bij iedereen zo die een mobiele abbonement heeft.
Alleen als jij een 1 of 2 jarig contract hebt afgesloten voor een bedrag van €22,50 per maand, dan mag Vodafone wel zijn prijzen verhogen voor mensen die een nieuwe abbonement afsluiten, maar voor jou blijft het bedrag van €22,50 staan, totdat jou contract is verlopen.
Ook ik ben benieuwd naar andere "dingen" op je factuur.
Zoals ik het lees/begrijp lijkt het erop dat Vodafone het tarief van €22,50 heeft verhoogd naar €24,-. Over je totale eindbedrag komt inderdaad nog eens 21% btw overheen, dat is bij iedereen zo die een mobiele abbonement heeft.
Alleen als jij een 1 of 2 jarig contract hebt afgesloten voor een bedrag van €22,50 per maand, dan mag Vodafone wel zijn prijzen verhogen voor mensen die een nieuwe abbonement afsluiten, maar voor jou blijft het bedrag van €22,50 staan, totdat jou contract is verlopen.
Ook ik ben benieuwd naar andere "dingen" op je factuur.
Pizaman schreef:Heb een mobiele abonnement bij Vodafone van 22,50 per maand, nu is er btw stijging geweest en nu beweren ze dat het abonnement 24 euro een beetje is, dat is mogelijk. Maar voor iedere andere ding wordt dan ook 21% btw voorgerekend en tot slot wordt er over het totale bedrag nog eens 21% btw over gerekend . Heb sterk de indruk dat Vodafone prijs me rijk beleid over de extra btw tarieven .
Als ik bij mijn internet provider gaat kijken dan wordt er maar een keer percentage gebruikt van 21%.
Dus als er iemand is die mij hierover meer informatie kan geven hoe het zit hoor ik het graag.
Een onduidelijk lijntje met open vragen.
a. bij een abo werd alleen en uitsluitend de btw verhoging erbij geteld.
b. welke andere zaken huur je van Vodagone ?.
c. zijn er verbruiken buiten het abo om ?