| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone haalt geld van mijn rekening
Vodafone haalt geld van mijn rekening
Vodafone heeft geld van mijn rekening gehaald ivm mobiel opwaarderen.
Zou je zeggen dat dat gewoon is, maar niet als ik geen klant ben van vodafone, nooit ben geweest, nooit gegevens heb afgestaan.
Kan ook een foutje van de Postbank zijn natuurlijk.
Ik heb vodafone een mail gestuurd en ik heb nog geen contact gehad met de postbank, dat doe ik zo.
Zou je zeggen dat dat gewoon is, maar niet als ik geen klant ben van vodafone, nooit ben geweest, nooit gegevens heb afgestaan.
Kan ook een foutje van de Postbank zijn natuurlijk.
Ik heb vodafone een mail gestuurd en ik heb nog geen contact gehad met de postbank, dat doe ik zo.
-
Guardian72
- Contacteer:
Re: Vodafone haalt geld van mijn rekening
Simpel - eerste stap : overboeking laten storneren.
Ongeldige afschrijving - en dat duidelijk maken bij de postbank.
Verder Vodafone verzoeken om binnen een x periode (5 dagen) uit te leggen waarom zij dit doen - omdat je anders aangifte gaat doen.
Als je geen vodafone klant bent - is dit heel simpel - misbruik van automatische afschrijving en diefstal.
Maar, laat ze maar uitleggen wat er mis is gegaan - mischien beiden ze je wel een leuke nieuwe telefoon als excuus aan
(Zal wel niet - maar excuses en een verklaring is toch wel het minste wat je kan verwachten)
Ongeldige afschrijving - en dat duidelijk maken bij de postbank.
Verder Vodafone verzoeken om binnen een x periode (5 dagen) uit te leggen waarom zij dit doen - omdat je anders aangifte gaat doen.
Als je geen vodafone klant bent - is dit heel simpel - misbruik van automatische afschrijving en diefstal.
Maar, laat ze maar uitleggen wat er mis is gegaan - mischien beiden ze je wel een leuke nieuwe telefoon als excuus aan
(Zal wel niet - maar excuses en een verklaring is toch wel het minste wat je kan verwachten)
Ook is het verstandig om meteen een selectieve blokkade voor vodafone op je rekening te laten leggen, kunnen ze in ieder geval nooit of te nimmer nog iets van je rekening afboeken totdat deze blokkade door jou is opgeheven.
Voor deze selectieve blokkade neem contact op met je bank.
Voor deze selectieve blokkade neem contact op met je bank.
Zelf langs gaan met geldig identiteits bewijs voor selectieve blokkade en eventueel storneren door de bank. U heeft bij onterechte automatische incasso's tot een jaar de tijd om de bedragen terug te vorderen.
Dit geeft weer aan dat de banken niet controleren of bedrijven toestemming hebben voor het doen van automatische incasso's.
BTW selectieve blokkade laten staan tot in lengte der dagen. W.s. heeft iemand daar een nummer wat erg op die van u lijkt of maakt iemand misbruik van uw rekening.
Dit geeft weer aan dat de banken niet controleren of bedrijven toestemming hebben voor het doen van automatische incasso's.
BTW selectieve blokkade laten staan tot in lengte der dagen. W.s. heeft iemand daar een nummer wat erg op die van u lijkt of maakt iemand misbruik van uw rekening.
Ik vermoed ook een rekening nummer die op de mijne lijkt.
Ik denk dat ik het rekening nummer ga blokkeren (al de zoveelste ahum)
Ik denk dat ik het rekening nummer ga blokkeren (al de zoveelste ahum)
Klopt, maar binnen 30 dagen na afboeking is gratis, na de 30 dagen kan wel problemen opleveren, en is meestal niet gratis meer.U heeft bij onterechte automatische incasso's tot een jaar de tijd om de bedragen terug te vorderen.
Onterechte incasso's zijn de schuld van de bank. Zij hebben immers niet gecontroleerd of het bedrijf een schriftelijk bewijs van uw toestemming kon overleggen.
Mijn bank wilde zelfs zover gaan om de onterechte incasso's te vergoeden mocht het bedrijf niet overgaan tot terugstorting. Ik had n.l. tijdig verzocht om Green ISP BV/Telfort te blokkeren. De bank had verzuimd dit volgens afspraak ASAP te doen. Deze vergoeding was gelukkig niet nodig. De bank van Telfort stortte de bedragen terug.
Mijn bank wilde zelfs zover gaan om de onterechte incasso's te vergoeden mocht het bedrijf niet overgaan tot terugstorting. Ik had n.l. tijdig verzocht om Green ISP BV/Telfort te blokkeren. De bank had verzuimd dit volgens afspraak ASAP te doen. Deze vergoeding was gelukkig niet nodig. De bank van Telfort stortte de bedragen terug.
Als ik bel stort de postbank het wel terug, maar ik wil toch een verklaring van de postbank en vodafone.
Dit is eerder voorgekomen met andere bedrijven, die zijn inmiddels ook geblokkeerd.
Dit is eerder voorgekomen met andere bedrijven, die zijn inmiddels ook geblokkeerd.
Het antwoord van de postbank:
De Postbank heeft de transactie uitgevoerd in opdracht van Vodafone. Wij adviseren u contact op te nemen met het bedrijf Vodafone. Zij kunnen vertellen waarom dit bedrag op uw Girorekening is bijgeschreven en waarom er gekozen is voor dit bedrag.
U begrijpt dat ik ff een vette mail terug heb gestuurd, dat zij mij mogen uitleggen waarom zij het er zonder pardon afhalen.
Niks geen controle, gewoon afboeken.......lekker zo bij de postbank.
Ik heb nog geen bericht van Vodafone, zodra dat binnen is post ik het hier,
De Postbank heeft de transactie uitgevoerd in opdracht van Vodafone. Wij adviseren u contact op te nemen met het bedrijf Vodafone. Zij kunnen vertellen waarom dit bedrag op uw Girorekening is bijgeschreven en waarom er gekozen is voor dit bedrag.
U begrijpt dat ik ff een vette mail terug heb gestuurd, dat zij mij mogen uitleggen waarom zij het er zonder pardon afhalen.
Niks geen controle, gewoon afboeken.......lekker zo bij de postbank.
Ik heb nog geen bericht van Vodafone, zodra dat binnen is post ik het hier,
Bijgeschreven. Niet afgeschreven. Is dit een kopie van het bericht van de Postbank of heb je zelf een foutje gemaakt bij het overtypen van dat bericht?Geplaatst op 01 Jul 2008 17:14 door MLF
Het antwoord van de postbank:
Typfoutje van hun kant
Het is afgeschreven.
Het is afgeschreven.
-
WEBRELATIONSAA
@MLF,
Erg vervelend dat er om onduidelijke redenen een bedrag is afgeschreven.
Als je me het rekeningnummer, de omschrijving op het bankafschrift, de boekingsdatum en je naam- en adresgegevens doorgeeft, kunnen we uitzoeken waarom dat bedrag is afgeboekt.
Het mailadres is vodafonewebrelations.nl[at]vodafone.com.
Antoine
Vodafone Web Relations
Erg vervelend dat er om onduidelijke redenen een bedrag is afgeschreven.
Als je me het rekeningnummer, de omschrijving op het bankafschrift, de boekingsdatum en je naam- en adresgegevens doorgeeft, kunnen we uitzoeken waarom dat bedrag is afgeboekt.
Het mailadres is vodafonewebrelations.nl[at]vodafone.com.
Antoine
Vodafone Web Relations
probleem is al opgelost