| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone, hoe te handelen?
Vodafone, hoe te handelen?
Beste lezers,
Om een erg lang verhaal kort te houden, wij liggen al maanden in de clinch met Vodafone en er zit geen of amper schot in de zaak. Hier een sommering van de feiten:
- Abonnement aangevraagd op 26-05 via StudentMobiel
- Geannuleerd op 01-06-2015, wegens niet contractvrij zijn
- Door Foutief handelen van Vodafone is het abonnement toch geactiveerd op 27-08-2015
- Erkenning van Vodafone van de fout, oplossing luidt: vodafone stuurt prepaid kaart naar ons & nummer porteren naar betreffende prepaid
- SEPT; Wij ontvangen geen prepaid kaart noch bericht, klantenservice verzoekt ons er één te kopen in de winkel, jullie vergoeden die en de winkel helpt ons verder. LUKT NIET
- SEPT; Zelf nummerportering aanvragen. LUKT NIET
- SEPT; Rekening betalen anders blokkeren zij het nummer en dreigen ons als wanbetaler op zwarte lijst te plaatsen
- NOV; Na veel verzoeken, vragen en geen enkel nuttig antwoord, vele ritten naar de plaatselijke Vodafone shop en onnodig gemaakte kosten NOG STEEDS GEEN OPLOSSING.
- JAN; Nummer eindelijk geporteerd naar Pre-Paid, Abonnement beëindigd maar 900 euro claim t.b.v. vroegtijdige beëindiging abonnement. Betaalde facturen 200 euro, openstaande factuur 900 euro.
Ik heb Vodafone benaderd via FB, Twitter, hun klachtenformulier, de klantenservice, schriftelijk (met ontvangstbevestiging)... en krijg NERGENS en van NIEMAND terugkoppeling m.u.v. "we snappen het, we gaan het fixen" om na weken, maanden van de regen in de drup te komen.
Geschillen commissie erbij? Advocaat in de hand nemen?
Bij voorbaat dank voor uw input,
- JanWillem
Om een erg lang verhaal kort te houden, wij liggen al maanden in de clinch met Vodafone en er zit geen of amper schot in de zaak. Hier een sommering van de feiten:
- Door Foutief handelen van Vodafone is het abonnement toch geactiveerd op 27-08-2015
- Erkenning van Vodafone van de fout, oplossing luidt: vodafone stuurt prepaid kaart naar ons & nummer porteren naar betreffende prepaid
- SEPT; Wij ontvangen geen prepaid kaart noch bericht, klantenservice verzoekt ons er één te kopen in de winkel, jullie vergoeden die en de winkel helpt ons verder. LUKT NIET
- SEPT; Rekening betalen anders blokkeren zij het nummer en dreigen ons als wanbetaler op zwarte lijst te plaatsen
- NOV; Na veel verzoeken, vragen en geen enkel nuttig antwoord, vele ritten naar de plaatselijke Vodafone shop en onnodig gemaakte kosten NOG STEEDS GEEN OPLOSSING.
- JAN; Nummer eindelijk geporteerd naar Pre-Paid, Abonnement beëindigd maar 900 euro claim t.b.v. vroegtijdige beëindiging abonnement. Betaalde facturen 200 euro, openstaande factuur 900 euro.
Ik heb Vodafone benaderd via FB, Twitter, hun klachtenformulier, de klantenservice, schriftelijk (met ontvangstbevestiging)... en krijg NERGENS en van NIEMAND terugkoppeling m.u.v. "we snappen het, we gaan het fixen" om na weken, maanden van de regen in de drup te komen.
- JanWillem
Re: Vodafone, hoe te handelen?
Vodafone is goed bereikbaar Ts vergeet de chatmogelijkheid nog , die werkt prima, waarom advocaat na zoveel onjuiste pogingen met verkeerde toolsJWFE schreef:Beste lezers,
- JanWillem
Har06, onjuiste pogingen met verkeerde tools? Is dat niet precies waarom ik hier verzoek om advies?
Vodafone is prima bereikbaar, ik heb inmiddels 43 gesprekken gehad (waarvan 4 via chat), 5 klachtenformulieren ingevuld, 3 maal een uitgebreid contact via Twitter gehad en eenmaal via Facebook, 2 aangetekende brieven zelfs verstuurd naar CS. Het probleem is dat ze lege beloftes bieden en geen concrete, zwart op wit, oplossingen.
CS via Telefoon/Chat heeft gelimiteerde bevoegdheid, zij kunnen dus namens mij een verzoek plaatsen bij de backoffice, de afdeling klachtenafhandeling en de afdeling Betalingen en Creditatie. Echter hoor ik van geen van die terug, mijn verzoeken (die via de "Mijn Vodafone" te volgen zijn) worden gesloten (status; "afgehandeld") zonder dat er iets veranderd en mensen die terug zouden bellen doen dat niet.
CS erkend dat de fout geheel bij hen ligt, ik stel termijnen om het af te handelen en keer op keer is er buiten sympathie om geen definitieve oplossing in zicht. De machteloosheid is extreem frustrerend en uw antwoord, Har06, helpt alles behalve.
Vodafone is prima bereikbaar, ik heb inmiddels 43 gesprekken gehad (waarvan 4 via chat), 5 klachtenformulieren ingevuld, 3 maal een uitgebreid contact via Twitter gehad en eenmaal via Facebook, 2 aangetekende brieven zelfs verstuurd naar CS. Het probleem is dat ze lege beloftes bieden en geen concrete, zwart op wit, oplossingen.
CS via Telefoon/Chat heeft gelimiteerde bevoegdheid, zij kunnen dus namens mij een verzoek plaatsen bij de backoffice, de afdeling klachtenafhandeling en de afdeling Betalingen en Creditatie. Echter hoor ik van geen van die terug, mijn verzoeken (die via de "Mijn Vodafone" te volgen zijn) worden gesloten (status; "afgehandeld") zonder dat er iets veranderd en mensen die terug zouden bellen doen dat niet.
CS erkend dat de fout geheel bij hen ligt, ik stel termijnen om het af te handelen en keer op keer is er buiten sympathie om geen definitieve oplossing in zicht. De machteloosheid is extreem frustrerend en uw antwoord, Har06, helpt alles behalve.
U noemt zelf de oplossing al. De Geschillencommissie. Had u al veel eerder moeten doen, had u veel tijd en ergernis bespaart. 1 brief schrijven is genoeg. Kosten: 1 postzegel. Ik neem aan dat u het nodige op schrift heeft. Dat wordt dan dus appeltje-eitje voor de Geschillencommissie. U krijgt uw geschilgeld terug en Vodafone heeft het nakijken. Alleen het dreigen met de Geschillencommissie doet al veel providers wakker worden. Daar zou u nog 1 keer een kosteloze chat aan kunnen wagen.
Muv als de betreffende provider in zijn gelijk staatBreejKC schreef:U noemt zelf de oplossing al. De Geschillencommissie. Had u al veel eerder moeten doen, had u veel tijd en ergernis bespaart. 1 brief schrijven is genoeg. Kosten: 1 postzegel. Ik neem aan dat u het nodige op schrift heeft. Dat wordt dan dus appeltje-eitje voor de Geschillencommissie. U krijgt uw geschilgeld terug en Vodafone heeft het nakijken. Alleen het dreigen met de Geschillencommissie doet al veel providers wakker worden. Daar zou u nog 1 keer een kosteloze chat aan kunnen wagen.
En waarom zou die in zijn gelijk staan. Je hebt het recht een contract binnen 14 dagen zonder opgave van redenen te annuleren.
Precies, nou heeft CS via Twitter bevestigd dat de fout inderdaad bij hun Nummerbehoud afdeling lag (dit is de 30e keer oid dat ze me dit vertellen) maar fijn het nog een keer te horen. Vodafone heeft geen poot om op te staan. Met een publieke klacht via Klacht.nl & nog een poging via Twitter onder dreigement van de Geschillencommissie voor Telecommunicatiediensten heb ik overigens binnen 24u de afkoopsom gecrediteerd gekregen. Als we nu op dezelfde toon door kunnen zetten en de overige kosten vergoed krijgen ben ik happy en kan ik iedereen aanraden gelijk te dreigen met de Geschillencommissie en dit zo publiekelijk mogelijk te doen, dat is schijnbaar hetgeen wat zoden in de dijk zet. Ben het wel met BreejKC eens dat gelijk de geschillencommissie erbij halen een hoop ergenis had gescheeld.
Geschillencommissie kost je 50 euri en bij gelijk krijg je dat ook nog eens terug. Dus als je weet dat je gelijk hebt, waarom dreigen? Zet gewoon die stap.
@igen, Het is toch een sprong in het diepe wat mij betreft, ik ben niet bekend met dergelijke instanties en "voor 50 euro helpen we je" heb ik vaker gehoord. Het boezemt gemoedsrust in dat u allen beaamt dat de Geschillencommissie uitkomst bied! Er staat inmiddels een brief klaar.
Die vijftig euri is om te voorkomen dat iedereen maar een geschil gaat melden. Voorkomen van misbruik. Bovendien is het een legitieme organisatie en dus niet zomaar je geld inpikt.JWFE schreef:@igen, Het is toch een sprong in het diepe wat mij betreft, ik ben niet bekend met dergelijke instanties en "voor 50 euro helpen we je" heb ik vaker gehoord. Het boezemt gemoedsrust in dat u allen beaamt dat de Geschillencommissie uitkomst bied! Er staat inmiddels een brief klaar.
Geen brief sturen, commissie inschakelen. Krijg je nog een vergoeding erbij.
Igen geeft er een garantie bij ?igen schreef:Die vijftig euri is om te voorkomen dat iedereen maar een geschil gaat melden. Voorkomen van misbruik. Bovendien is het een legitieme organisatie en dus niet zomaar je geld inpikt.JWFE schreef:@igen, Het is toch een sprong in het diepe wat mij betreft, ik ben niet bekend met dergelijke instanties en "voor 50 euro helpen we je" heb ik vaker gehoord. Het boezemt gemoedsrust in dat u allen beaamt dat de Geschillencommissie uitkomst bied! Er staat inmiddels een brief klaar.
Geen brief sturen, commissie inschakelen. Krijg je nog een vergoeding erbij.