Tot mijn verbazing kreeg ik vandaag, op 13 maart 2014, ruim twee weken later een dreigbrief van Vodafone, dat ik het bedrag van 61,55 euro binnen 10 dagen zal moeten voldoen en anders
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone oplichtingspraktijken
Vodafone oplichtingspraktijken
Ik had een abonnement lopen bij Vodafone. Deze liep, om precies te zijn, op 20 januari van dit jaar af. Ik ben op 18 januari 2014 in de winkel aan de Lijnbaan geweest om deze abonnement stop te zetten. Ik kreeg van een medewerker te horen dat het stopzetten van mijn abonnement niet in de winkel kan geschieden maar alleen via het hoofdkantoor van Vodafone. Ik vond het al raar maar ben weggegaan. Rond 21 januari 2014 werd mijn rekening gecrediteerd voor een bedrag van ongeveer 54 euro. Ik vond het niet erg en dacht dat het ging om mijn laatste rekening. Ik had toch wel een nar gevoel bij en besloot te bellen met Vodafone en heb mijn inmiddels verlopen abonnement te laten blokkeren. Ik dacht dat ik hier van een stukje gezeik af was. Ik had verder geen aandacht aan deze hele situatie besteed. Tot mijn verbazing zag ik dat op 21 februari 2014 weer een bedrag van, deze keer 61,55 euro door Vodafone van mijn rekening was afgeschreven. Ik liet vervolgens op 24 februari 2014 dit bedrag terugboeken naar mijn rekening en had tegelijkertijd alle transacties van Vodafone laten blokkeren. Op 27 februari 2014 kreeg ik een zogeheten herinnering van Vodafone thuis gestuurd met het verzoek om het bedrag van 61,55 euro te voldoen. Ik had gelijk gebeld met Vodafone en had de situatie uitgelegd. Ik had natuurlijk aangegeven dat ik van deze situatie niet gediend was en dat ik voornoemde bedrag niet zou betalen. De Vodafone medewerker gaf mij aan dat ik verplicht ben het bedrag te betalen tenzij ik zeker was van mijn zaak. Ik had wederom de situatie aan deze 'bijzondere' medewerker uitgelegd waarop hij reageerde dat ik de kleine lettertjes had moeten lezen en dat ik tijdig mijn abonnement had moeten stopzetten. Ik had het gevoel dat deze 'bijzondere' man mij niet wilde volgen maar gefocust zat in een tunnel en wilde geld zien. Op de vraag waarop het bedrag van 61,55 euro gebaseerd was, omdat de inmiddels verlopen en op mijn verzoek geblokkeerde abonnement niet meer in gebruik was, kon deze meneer geen redelijke antwoord geven op mijn vraag. Ik had deze meneer duidelijk gemaakt dat ik zijn gedrag niet waardeerde en dat ik het gevoel had dat wij nooit tot een oplossing zullen komen. Deze meneer verzekerde mij dat ik binnen korte termijn een bevestiging thuis zal ontvangen dat ik mijn, verlopen, abonnement heb laten stopzetten. Sindsdien had ik niets meer van Vodafone gehoord en ook geen bevestiging thuis ontvangen.
Tot mijn verbazing kreeg ik vandaag, op 13 maart 2014, ruim twee weken later een dreigbrief van Vodafone, dat ik het bedrag van 61,55 euro binnen 10 dagen zal moeten voldoen en anders
.... Morgen zal ik deze brief op deze site plaatsen zodat alle leden het kan lezen.
Re: Vodafone oplichtingspraktijken
u vond het raar en u hebt daarna niet uw contract stopgezet bij het hoofdkantoor?
dan loopt het dus gewoon door lijkt me??????
dan loopt het dus gewoon door lijkt me??????
U heeft natuurlijk niet goed gelezen. Het contract liep op 20 januari 2014 af.
dat had ik wel gelezen, maar dan begrijp ik niet waarom u op 18 januari u uw abonnement in de winkel op de lijnbaansgracht stop wilde zetten.neumw00 schreef:U heeft natuurlijk niet goed gelezen. Het contract liep op 20 januari 2014 af.
ik ben dus maar uitgegaan van een automatische verlenging.
ik heb zelf geen abonnement voor een mobiele telefoon, dus ik weet niet wat er in zo'n contract staat.
misschien wordt het wel automatisch verlengd.
Dat laatste klopt, je sluit een abonnement af voor een vaste periode, doorgaans 1 of 2 jaar, welke na die tijd stilzwijgend elke maand met 1 maand verlengd wordt. Na die looptijd kan je het opzeggen, met inachtneming van de opzegtermijn, wat meestal betekend dat je dit <3 maanden voor de einddatum moet doen. Na die contractperiode vervallen ook de lokkertjes die bij de 1 of 2 jaar hoorden, denk aan kortingen op databundels, verdubbeling ervan, of eventuele kortingen op het abonnementsbedrag etc etc. Niet opletten, kan dus de eerste maand na de contractperiode voor een fors hogere rekening zorgen.ruud_a schreef:dat had ik wel gelezen, maar dan begrijp ik niet waarom u op 18 januari u uw abonnement in de winkel op de lijnbaansgracht stop wilde zetten.neumw00 schreef:U heeft natuurlijk niet goed gelezen. Het contract liep op 20 januari 2014 af.
ik ben dus maar uitgegaan van een automatische verlenging.
ik heb zelf geen abonnement voor een mobiele telefoon, dus ik weet niet wat er in zo'n contract staat.
misschien wordt het wel automatisch verlengd.
Ja dat klopt helemaal wat sjohie zegt. En het mooiste is bij Vodafone dat zij de klant niet informeren over de afloop van het contract, wat naar mijn inziens de meest normale gang van zaken is. Maar het komt wel goed met Vodafone want ik ga de geschillencommissie inschakelen.
-
rozemarijntje
Dat is niet waar.,!!je krijgt ( nu zelf toevallig) een mail,meerdere contract loopt bijna af...verlrng u abbo...
Gaat er bel rinkelrn,hey abbo loopt af...??uh nee dus
en dan ga je twee dagen van te voren,je sbbo opzeggen in een winkel
1 staat duidelijk aangegeven contract opzeggen maand van te voren
2 staat duidelijk wat u moet doen om contract op te zeggen,niet twee dg van te voren..
Dus moet niet staan vodafone oplichtingspraktijken,
Maar ik ben te dom om voorwaarden te lezen...in of op www.mijnvodafone.nl...nooit gedaan staan aaaaal je gegevens..
Ik zou maar actie ondenemen,vodafone staat volledig in zijn recht en bedrag wordt hoger,,,
Woordje oplichting is dat nieuw ofzo...minste of geringste is iedereen opgelicht
Zou titel maar veranderen
is laster uh nee werk er niet,maar weet wel mijn contract gegevens..slim 
Gaat er bel rinkelrn,hey abbo loopt af...??uh nee dus
1 staat duidelijk aangegeven contract opzeggen maand van te voren
2 staat duidelijk wat u moet doen om contract op te zeggen,niet twee dg van te voren..
Dus moet niet staan vodafone oplichtingspraktijken,
Maar ik ben te dom om voorwaarden te lezen...in of op www.mijnvodafone.nl...nooit gedaan staan aaaaal je gegevens..
Ik zou maar actie ondenemen,vodafone staat volledig in zijn recht en bedrag wordt hoger,,,
Woordje oplichting is dat nieuw ofzo...minste of geringste is iedereen opgelicht
Zou titel maar veranderen
Wij hebben hier te maken met een 'Vodafone freak' of juist een 'bijzondere rozemarijntje' (de naam zegt het al),
. Op jouw verzoek zal ik in de toekomst de zogenaamde 'www.vodafone.nl' raadplegen. Dan zal ik niet zo 'dom' wezen dat ik niet ben. Hoe slim jij ook klinkt is, uit je stuk tekst, uit te maken dat dit laatste niet het geval is. Maar goed, dat vodafone gelijk heeft moet nog blijken. En dat het bedrag hoger wordt moet niet jouw probleem zijn. Betalen ken ik wel! Laat dat duidelijk zijn.
Pfffff praatjesmaker zeg. Maar ga de strijd maar aan, het kost jou geld.neumw00 schreef:Wij hebben hier te maken met een 'Vodafone freak' of juist een 'bijzondere rozemarijntje' (de naam zegt het al),. Op jouw verzoek zal ik in de toekomst de zogenaamde 'www.vodafone.nl' raadplegen. Dan zal ik niet zo 'dom' wezen dat ik niet ben. Hoe slim jij ook klinkt is, uit je stuk tekst, uit te maken dat dit laatste niet het geval is. Maar goed, dat vodafone gelijk heeft moet nog blijken. En dat het bedrag hoger wordt moet niet jouw probleem zijn. Betalen ken ik wel! Laat dat duidelijk zijn.
Dank voor de tip harley68!
-
rozemarijntje
nou geen freak,maar iemand die wel weet hoe en wanneer ze op tijd iets moet opzeggen en de contract voorwaarden leest,dus je kan heel bijdehand doen en uit de hoogte met je freak,maar zou eerst je zaakjes maar eens regelen en dan horen we je verder,neumw00 schreef:Wij hebben hier te maken met een 'Vodafone freak' of juist een 'bijzondere rozemarijntje' (de naam zegt het al),. Op jouw verzoek zal ik in de toekomst de zogenaamde 'www.vodafone.nl' raadplegen. Dan zal ik niet zo 'dom' wezen dat ik niet ben. Hoe slim jij ook klinkt is, uit je stuk tekst, uit te maken dat dit laatste niet het geval is. Maar goed, dat vodafone gelijk heeft moet nog blijken. En dat het bedrag hoger wordt moet niet jouw probleem zijn. Betalen ken ik wel! Laat dat duidelijk zijn.
overigens is dit niet alleen bij vodafone,voor geval je nog andere dingen ooit in de toekomst tegen komt..meestal opzeg termijn en geeeeen twee dagen!!!
En toen ben ik gestopt met lezen. Abonnementen bij telecom providers lopen namelijk niet 1 of 2 jaar, maar voor onbepaalde tijd. En als lokkertje om dat te dure toestel toch te kunnen aanschaffen krijg je bijvoorbeeld 2 jaar korting op je abonnement. Na die 2 jaar ga je de volle mep betalen, vandaar dat de kosten na 2 jaar weleens kunnen stijgen.neumw00 schreef:Ik had een abonnement lopen bij Vodafone. Deze liep, om precies te zijn, op 20 januari van dit jaar af.
Na die 2 jaar kun je je abonnement meestal per maand opzeggen met een maand opzegtermijn.
Dat heeft niets met oplichtings praktijken te maken, maar meer met het lezen van de voorwaarden voordat je een contract tekent.
Meestal neemt je provider een paar maanden voor het aflopen van die kortingsperiode contact met je op. En niet om je er aan te herinneren om je contract op te zeggen, maar om je weer een verlenging van 2 jaar te verkopen.
Omdat je geen of de verkeerde aktie ondernomen hebt loopt je contract gewoon door tegen zo te lezen hogere kosten. En daar kun je vervolgens heel boos om worden, je provider van oplichtings praktijken beschuldigen en mensen hier op dit forum beledigen, maar dat veranderd niets aan de feiten.
Ik zeg een afgesloten abo na het overeengekomen contract gelijk op, ergo ik zit niet op bericht van een provider te wachten.
Voorstaande doe ik ook bij tijdschrift cs abo,s, Iets in eigen beheer houden lijkt me handig
Voorstaande doe ik ook bij tijdschrift cs abo,s, Iets in eigen beheer houden lijkt me handig
misschien is dat iets wat u ook gewoon zelf bij kunt houden?neumw00 schreef:Ja dat klopt helemaal wat sjohie zegt. En het mooiste is bij Vodafone dat zij de klant niet informeren over de afloop van het contract, wat naar mijn inziens de meest normale gang van zaken is. Maar het komt wel goed met Vodafone want ik ga de geschillencommissie inschakelen.
misschien in de agenda van een computer?
nu nog een cursus nederlands.neumw00 schreef:Wij hebben hier te maken met een 'Vodafone freak' of juist een 'bijzondere rozemarijntje' (de naam zegt het al),. Op jouw verzoek zal ik in de toekomst de zogenaamde 'www.vodafone.nl' raadplegen. Dan zal ik niet zo 'dom' wezen dat ik niet ben. Hoe slim jij ook klinkt is, uit je stuk tekst, uit te maken dat dit laatste niet het geval is. Maar goed, dat vodafone gelijk heeft moet nog blijken. En dat het bedrag hoger wordt moet niet jouw probleem zijn. Betalen ken ik wel! Laat dat duidelijk zijn.
-
rozemarijntje
Joh ruud zo iemand denkt dat hij een bijzonder iemand is en...abbo twee dg van te voren kan afzeggen.
Ik weet precies wanneer het afloopt en daarnaast je krijgt mailtjes met aanbiedingen...wat ii zei toevallig vd week eergisteren...verlengt was goede aanbieding voor ons...
Dus je kan denken dat je sterk staat..tja
En ik heb even goede orde niet gezegd dat ts het niet kon betalen!!
Is alleen verstandig om te betalen,want je kan je poot stijf houden,maar de rekening loopt door...als je betaald incasso..
Maar als er dan zo arrogant gereageerd wordt met woordje oplichting,heb je je zakken al vol...
OH JA ts waarom is mijn naam zo bijzonder??ik ben heerlijk kruidje hoor...dat tje betekend niet dat je het tegen jong ding heb..maar andersom??????reacties???mmmmm
Veel succes,ik bel super met vodafone,geen problemen.
Ik weet precies wanneer het afloopt en daarnaast je krijgt mailtjes met aanbiedingen...wat ii zei toevallig vd week eergisteren...verlengt was goede aanbieding voor ons...
Dus je kan denken dat je sterk staat..tja
En ik heb even goede orde niet gezegd dat ts het niet kon betalen!!
Is alleen verstandig om te betalen,want je kan je poot stijf houden,maar de rekening loopt door...als je betaald incasso..
Maar als er dan zo arrogant gereageerd wordt met woordje oplichting,heb je je zakken al vol...
OH JA ts waarom is mijn naam zo bijzonder??ik ben heerlijk kruidje hoor...dat tje betekend niet dat je het tegen jong ding heb..maar andersom??????reacties???mmmmm
Veel succes,ik bel super met vodafone,geen problemen.
ik snap trouwens nog steeds niet waarom TS op 18-01 naar de telefoonwinkel ging om zijn contract op te zeggen, dat op 20-01 zou aflopen en dat hij vervolgens na advies van de winkel niet bij het hoofdkantoor afzegt.
niet dat hij daarmee op tijd zou zijn geweest waarschijnlijk.
niet dat hij daarmee op tijd zou zijn geweest waarschijnlijk.
Jij bent ook een actieve partner binnen dat contract, zo verplicht jij je bijvoorbeeld om op tijd te betalen, je simkaart niet in handen van derden te plaatsen, bij vermoeden van misbruik om dit per ommegaande te melden bij Vodafone etc etc. Kortom, jij hebt ook verplichtingen, en niet in de laatste plaats een informatieplicht. Met de door Vodafone laagdrempelig beschikbaar gestelde informatie, hun app, je persoonlijke website bij ze, en het contract zelf, heb jij genoeg middelen en informatie om dit zelf te kunnen constateren. En als jij niet op tijd, of niks, laat horen, wordt je contract gewoon elke keer met een maand verlengd, zoals in het contract staat wat jullie zijn overeengekomen.neumw00 schreef:Ja dat klopt helemaal wat sjohie zegt. En het mooiste is bij Vodafone dat zij de klant niet informeren over de afloop van het contract, wat naar mijn inziens de meest normale gang van zaken is. Maar het komt wel goed met Vodafone want ik ga de geschillencommissie inschakelen.
Maar goed, laat je nog even weten wat de geschillencommissie hierover te zeggen had?
-
rozemarijntje
Nou die horen we niet meer....teveel negatieve reacties,grote mond,maar het beter denken te weten...
Waarom hij twee dg van te voren abbo denkt op te zeggen,of heel jong puberig iemand,of iemand die altijd onder een steen leeft en zijn wil waarheid is.....
Moet eerste contract nog tegenkomen dat binnen twee dg stopt...( of uitzonderingen)
Waarom hij twee dg van te voren abbo denkt op te zeggen,of heel jong puberig iemand,of iemand die altijd onder een steen leeft en zijn wil waarheid is.....
Moet eerste contract nog tegenkomen dat binnen twee dg stopt...( of uitzonderingen)
lees mijn lijntje eens goed reuring voldoenderozemarijntje schreef:Nou die horen we niet meer....teveel negatieve reacties,grote mond,maar het beter denken te weten...