LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] (Vodafone) Preventel + Incassobureau

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ErikBooij

(Vodafone) Preventel + Incassobureau

Ongelezen bericht door ErikBooij »

Goedemiddag dames, heren.

Ongeveer een maand geleden (6 februari) ontving ik een brief van Preventel dat ik bij hen als "wanbetaler" geregistreerd sta. Voor mij was dit een totale verrassing. Een dag later (7 februari) ontving ik een factuur van Vodafone à €175,26. De kostenverantwoording op de factuur luidt als volgt: "Overige kosten".

Ik heb van begin vorig jaar (2011) tot eind december van datzelfde jaar een internet-abonnement voor mijn iPad bij Vodafone afgesloten. Verder heb ik nooit iets met Vodafone te maken gehad. Het moet dus hiermee te maken hebben. Het zou kunnen zijn dat ik een termijn gemist heb, maar ik heb nóóit enige herinnering/factuur/aanmaning gezien. Dus dat weet ik niet eens zeker.

De betalingstermijn van de factuur loopt tot 11 februari j.l. De brief van Preventel gaf slechts een e-mailadres om mee te corresponderen, dus ik heb een mail gestuurd naar Vodafone ([email protected]) om opheldering te vragen over de factuur, ik heb namelijk geen flauw idee waar dit bedrag voor staat.

Geen reactie. Wel ontvang ik op 11 februari al de volgende aanmaning, nu verhoogd naar €236,76. Het gekke hieraan is dat de dagtekening van deze aanmaning op 7 februari staat. Met andere woorden, de betalingstermijn van de eerste factuur is niet eens afgewacht voor de volgende aanmaning al verstuurd is.

De weken die hierop volgden heb ik keer op keer naar het nummer gebeld dat op de aanmaning stond, maar iedere keer kreeg ik te horen dat de lijn overbelast was door grote belangstelling en ik moest het later maar opnieuw proberen. Dan maar weer eens e-mailen. Ook geen reactie. Een aangetekende brief was in mijn ogen de laatste oplossing. Die brief heb ik gestuurd en ik kreeg netjes een brief terug waarin stond dat de brief ontvangen is en dat ik binnen 30 dagen een reactie zou krijgen.

Ondertussen hebben ze de vordering verkocht aan Intrum Justitia, het incassobureau.

Ik weet niet goed wat ik nu moet doen, want om eerlijk te zijn word ik best zenuwachtig van zo'n incassobureau (wat gaat er gebeuren als ik niet betaal), want ik heb dit niet eerder meegemaakt en naar mijn mening had Vodafone op z'n minst eerst een inhoudelijke reactie op mijn telefoontjes, e-mails en brief mogen geven voor zo'n drastische stap genomen wordt.

Ik dus vandaag de gewone klantenservice gebeld (niet de betalingsafdeling die ik van hen eigenlijk moet bellen, maar die vaak onbereikbaar is) en die vertelde me niet op de situatie in te kunnen/mogen gaan, omdat m'n klacht (de brief dus) in behandeling is. De collega('s) die klacht in behandeling heeft/hebben mocht ik ook niet spreken.

Kan iemand me vertellen wat ik hier nu mee aan moet?

Jolijn

Re: (Vodafone) Preventel + Incassobureau

Ongelezen bericht door Jolijn »

De vordering verkocht? Of overgedragen aan I J?
Wat je kunt verwachten van een incassobureau en met name van I J kun je vinden hier op dit forum in diverse topics. Ook dmv googlen kom je diverse informatie tegen.
Als je telefonisch wat bespreekt, mail dan een samenvatting vh besprokene + datum mail, tijdstip ed door.
Liever alles schriftelijk (mail) afhandelen.
Alle correspondentie, ook bewijs van aangetekende verzending goed bewaren, zodat je bewijs hebt dat jij op alle mogelijke manieren geprobeerd hebt te weten te komen waarvoor je eigenlijk zou moeten betalen.

ErikBooij

Bedankt voor je reactie!

Dat bedoel ik inderdaad, op dat moment koopt I.J. dus de vordering van Vodafone, waardoor I.J. juridisch eigenaar van de vordering wordt.

Ik zal een "dossier" aanleggen met alle relevante correspondentie en dan kan ik er voorlopig alleen het beste van hopen.

Via Twitter heb ik nog even contact gehad met het Vodafone webcare-team en zij vertelden mij hetzelfde als aan de telefoon, ze kunnen/mogen niet op lopende klachten ingaan, maar ze hebben wel gezorgd dat de procedure bij I.J. stilgelegd wordt tot mijn klacht bij Vodafone opgelost is. Het webcare team heeft me al eerder heel goed geholpen, dat mag ook wel eens gezegd worden.

ErikBooij

Het probleem is opgelost. Heb een schikkingsvoorstel gekregen, moest alleen nog even de openstaande facturen betalen à €61,50 en daarmee is de kous af.

Blijkbaar is ergens online facturen aangezet (ik kan het me niet herinneren) en waarom ik nooit herinneringen heb ontvangen kon de "Agent Legal Counsel" niet voor me nakijken...

Ik ben in ieder geval blij met deze oplossing!

Gesloten