Beste allemaal,
Wie o wie heeft raad. Vodafone houdt zich niet aan de afspraken. Het volgende is gebeurt:
Mijn zoon is voor zijn studie naar Taiwan vertrokken in Augustus. Hij heeft zijn abonnement daarom gepauzeerd. De beweegreden hier toe was omdat hij vaak over zijn abbo heen zat en de telefonist vertelde hem dat hij daardoor korting opgebouwd heeft, en omdat hij graag zijn nummer wou behouden. Het is afgesloten op 30 april 2012, en het abbo is dus omgezet in opzegbaar per maand in 30 april. Hij wou het niet verlengen of opzeggen omdat hij tevreden was met de kwaliteit die geleverd werd. Hij zou waarschijnlijk in Januari terug komen dus het abbo is gepauzeerd tot 1 februari. Nu blijkt hij een stage gevonden te hebben en blijft nogmaals 6 maanden weg. Mijn zoon heeft mij dus gevraagd (abbo staat op mijn naam) om het nu op te zeggen. De telefonist heeft destijds gezegd dat dit GEEN probleem was want mijn zoon had al plannen om hier stage te lopen. Nu lezen wij de voorwaarden door en zien wij dat de time out in x maanden boven op het abbo word gezet als contractueel.
Mijn zoon blijft in Taiwan en gaat dit abonnement niet gebruiken natuurlijk. En schrikt hier behoorlijk van want hij heeft een erg luxe en duur abbo. Nu heb ik gebeld met de Vodafone service nummer en die melden mij met verheven stem dat het niet kan omdat de telefoon nog niet afbetaald is, terwijl die 30 april 2014 naar mij weten (2jr contract) al betaald is.
Samengevat:
- Afgesloten op 30 april 2012
- Contract omgezet naar maandelijks opzegbaar op 30 april 2014 (VERLOPEN)
- Contract gepauzeerd vanaf 1 september
- Contract zou origineel weer starten per 1 februari
Vodafone telefonist claimt nu dat hij tot 19 juni moet betalen. Terwijl in zijn gedachte het geen probleem zou zijn om hem direct op te zeggen 1 februari. Ik word hier een beetje boos van, dit zou toch geen service zijn van Vodafone?
Met vriendelijke groet,
Ans
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone - Probleem met mijn zoon zijn abbo
-
Netwerker-
Re: Vodafone - Probleem met mijn zoon zijn abbo
Hallo Ans,
Ik heb de voorwaarden van Vodafone Time Out er nog eens goed op na gelezen. En één van de bepalingen is inderdaad dat de periode dat de Time Out heeft geduurd, na afloop van de Time Out bij het abonnement worden opgeteld. Het abonnement duurt dus x maanden langer. Waarbij x staat voor het aantal maanden dat de Time Out periode heeft geduurd.
Jouw zoon heeft dus de verkeerde keuze gemaakt. Achteraf bezien was het verstandiger geweest om het abonnement op te zeggen en te be-eindigen. En om eventueel het nul-zes-nummer over te zetten naar een prepaid-abo bij een goedkope telecom-provider.
Helaas. Jouw zoon zit nu wel vast aan de voorwaarden voor Time Out. Want daar heeft hij zelf voor getekend. Vodafone is dus gerechtigd om het abonnement nog voort te laten duren, met het aantal maanden dat de Time Out heeft geduurd. En vervolgens moet je zoon alsnog zijn langere abonnement tijdig opzeggen !!!
Sorry dat ik geen beter bericht heb. Maar zo zijn de voorwaarden van Vodafone Time Out nu eenmaal.
Succes!
Netwerker-
Ik heb de voorwaarden van Vodafone Time Out er nog eens goed op na gelezen. En één van de bepalingen is inderdaad dat de periode dat de Time Out heeft geduurd, na afloop van de Time Out bij het abonnement worden opgeteld. Het abonnement duurt dus x maanden langer. Waarbij x staat voor het aantal maanden dat de Time Out periode heeft geduurd.
Jouw zoon heeft dus de verkeerde keuze gemaakt. Achteraf bezien was het verstandiger geweest om het abonnement op te zeggen en te be-eindigen. En om eventueel het nul-zes-nummer over te zetten naar een prepaid-abo bij een goedkope telecom-provider.
Helaas. Jouw zoon zit nu wel vast aan de voorwaarden voor Time Out. Want daar heeft hij zelf voor getekend. Vodafone is dus gerechtigd om het abonnement nog voort te laten duren, met het aantal maanden dat de Time Out heeft geduurd. En vervolgens moet je zoon alsnog zijn langere abonnement tijdig opzeggen !!!
Sorry dat ik geen beter bericht heb. Maar zo zijn de voorwaarden van Vodafone Time Out nu eenmaal.
Succes!
Netwerker-
Zoals ik het zie leest U de voorwaarden dus bijna 2 jaar te laat door. Dat is overigens nog vrij snel, want meestal worden ze helemaal niet gelezenans_pol schreef:Beste allemaal, .....Het is afgesloten op 30 april 2012....Nu lezen wij de voorwaarden door
Maar dit betekent wel, dat als U ze toen gelezen had U waarschijnlijk een andere keuze gemaakt zou hebben. Helaas is daar nu niets meer aan te doen denk ik. Misschien kunt U aan Vodafone vragen om coulance omdat U de voorwaarden niet gelezen had. En ik schrijf overal U en niet Uw zoon, want het is tenslotte Uw contract en niet dat van Uw zoon.
-
F.van Holten
Hallo
U zoon is geen contractant, en is dus niets aangegaan, maar u bent de contractant, en heeft dus de dure kosten, en bent verantwoordelijk voor het Abo.
De AV zijn duidelijk, u zoon mag de hele wereld over reizen, er staat niets op zijn naam.
Vodafone zal waarschijnlijk niets meer "willen weten" van onderhandse gemaakte afspraken, en verwijzen naar de AV.
U zoon is enkel gedoogd als gebruiker van u Abo.
U zoon is geen contractant, en is dus niets aangegaan, maar u bent de contractant, en heeft dus de dure kosten, en bent verantwoordelijk voor het Abo.
De AV zijn duidelijk, u zoon mag de hele wereld over reizen, er staat niets op zijn naam.
Vodafone zal waarschijnlijk niets meer "willen weten" van onderhandse gemaakte afspraken, en verwijzen naar de AV.
U zoon is enkel gedoogd als gebruiker van u Abo.
Laatst gewijzigd door F.van Holten op 08 jan 2015 16:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Helemaal juist, zolang je nog in een 1 of 2 jaar contract zit.Netwerker- schreef:Hallo Ans,
Na de time-out dien je resterende maandtermijnen van je contract vol te maken.
Dat is hier niet van toepassing: Bij aangaan van de time-out was het contract al maandelijks opzegbaar, dat blijft m.i onveranderd bij aflopen van time-out.