Ik heb een abonnement bij Vodafone voor 2 jaar, wat in Juni 2013 afloopt. Dat abonnement kost mij dik €54 per maand en was toen ik het afsloot nodig voor veel belminuten en smssen, daar ik toen een eigen zaak had. Nu sinds Mei 2011 is mijn winkel helaas failliet, sindsdien bel ik en sms bijna niet meer en kamp ik met psychische klachten. Nu ik daar wat beter in staat toe ben en zeer krap bij kas zit, dacht ik, laat ik eens kijken of ik mijn abonnement wat goedkoper kan laten zijn. Aangezien ik al lang klant ben bij Vodafone en al ver in de 2 jaar van dit abonnement zit, moet dat geen probleem zijn leek mij. Minder belminuten en smssen leek mij de juiste oplossing. Ik ben naar de winkel geweest en heb mijn vraag gesteld. Inderdaad bevestigd de jonge dame mij dat, na een telefoontje met weet ik veel wie, het mogelijk is om 1 stap terug te doen...helaas kan maar 1 stap terug per abonnement's periode (ik durf te wedden dat als je 2 stappen vóóruit wil dat het gratis en gelijk mogelijk is!). Ze verteld mij dat het mij 'maar '€5 gaat schelen..."Maar" zegt ze..."geld is geld, ja toch!".
Het is inderdaad niet veel maar in mijn geval zijn alle beetjes welkom. Vervolgens verteld ze mij dat deze transactie wel €20! kost!!
Optelsom: mijn abonnement loopt officieel af in Juni 2013, dus mag ik in Februari veranderen naar goedkoper abonnement. Als ik nu akkoord ga met deze transactie (om goedkoper uit te zijn)... dan zou dat betekenen dat ik de bij mijn eerst volgende rekening rond €74 betaal (€54+€20) oftewel dat kost mij €5 extra de komende 4 maanden ipv dat het mij dat oplevert?! Ik snap werkelijk niet waarom Vodafone zoveel geld rekent voor een transactie die met een paar klikken voltooid kan worden waar we bij staan, terwijl we bijna allemaal de broekriem wat aantrekken moeten in deze tijd. Om goedkoper uit te zijn, moet je meer betalen. Ik heb die €20 extra niet voor die transactie...dus heb het laten zitten omdat ik dan maar hooguit 1 a 2 maanden na betalen van die €20 transactiekosten, voordeliger uit ben...€5 per maand. Absurd, ik kan het niet uitstaan werkelijk!! Boeven zijn het. Ik ben daar weg als het abonnement afloopt en ga over op prepaid bij een goedkopere provider.