LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone 'Service'

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Mysuavemente

Vodafone 'Service'

Ongelezen bericht door Mysuavemente »

Ik heb het volgende abonnement Bel+SMS+Web-2 Altijd 55 euro met 4 gb internet

In mei 2014 is mijn vodafone-toestel kapot gegaan. Omdat ik destijds nog openstaande betalingen had bij Vodafone, besloot ik eerst even na te vragen wat nu de te volgen stappen waren. Tijdens het gesprek werd me het volgende verteld: 'Je moet het nu nog niet aangeven bij de verzekering, want dan wordt het geweigerd omdat de rekeningen nog niet voldaan zijn'. Prima dus zou je zeggen. Het duurde 2-3 maanden voor ik alle openstaande rekeningen betaald had en heb die hele tijd dus zonder telefoon gezeten, eigen schuld, prima. Toen ik vervolgens opgaf aan de verzekering (AFGESLOTEN VIA VODAFONE) dat mijn toestel kapot was en daarbij ook gewoon netjes en eerlijk vermeldde wat er gebeurd was en wanneer hij kapot was gegaan, werd mijn claim geweigerd. Hij werd geweigerd omdat ik in mei had moeten MELDEN dat mijn telefoon kapot was gegaan, dat ik dat destijds bij Vodafone heb nagevraagd, daar had de verzekeraar natuurlijk geen boodschap aan.
Toen ik vervolgens dit verhaal bij Vodafone neerlegde op verschillende manieren, werd me door een winkelmedewerker verteld dat dit inderdaad een lullige situatie is. Daarom zou Vodafone me vast wel helpen als ik bij de speciale support-lijn zou vertellen hoe het zo gelopen was en alleen al uit coulance Vodafone het zou regelen met de verzekeraar.
Ik na al die tijd, natuurlijk enorm blij dat ik alsnog geholpen zou worden...
Je raadt het al, het werd constant geweigerd om dezelfde redenen.

Toen ik het balletje dus bij Vodafone neerlegde en aangaf dat ik nauwkeurig heb gehandeld naar wat hun medewerker mij heeft geadviseerd, werd mij simpelweg gezegd dat hier geen melding van in het systeem stond, dus dat ze me niet konden helpen. In andere woorden: omdat die medewerker destijds mij verkeerd geinstrueerd heeft, dat waarschijnlijk ook wel wist, en het daarom niet in het systeem gezet heeft, kan Vodafone me niet helpen.
Het enige dat ze na een maandenlange communicatie (per telefoon, email, facebook) konden bieden was vroegtijdig verlengen in maart... Kijk, als het nu vroegtijdig verlengen per direct zou zijn waarbij ik een nieuwe telefoon zou krijgen, zou voor mij de zaak ook afgedaan zijn en zouden zij hun werk gewoon prima hebben gedaan en had ik niks te klagen. Al was het alleen al uit coulance en begrip voor de situatie.
Daarbij heb ik dus al sinds mei geen smartphone, en hoef ik ook geen smartphone meer. Het gaat mij meer om het principe en waar ik recht op heb, daarbij betaal ik voor een internet-abbo, waar ik bijna geen gebruik van kan maken. Uiteraard kan ik zelf wel een smartphone kopen, maar zoals ik al zei, die hoef ik niet meer.

Zij leggen de schuld volledig bij mij zelf en weigeren verantwoordelijkheid te nemen voor het gesprek dat ik destijds met een medewerker heb gevoerd, en waarnaar ik als brave klant gewoon naar gehandeld heb. Sowieso is het zeer spijtig, dat wanneer je gewoon eerlijk en open vertelt en handelt, je daar keihard voor wordt afgestraft, en hen eigenlijk feiten in handen geeft om het spel 'vingertjes wijzen' te blijven spelen. Ik houd hier niet van en ben ontsteld dat een multinational als Vodafone zo kinderachtig te werk gaat.
Zij hebben me overigens ook een restitutie van de kosten van de verzekering beloofd, maar die heb ik tot op heden nog steeds niet ontvangen. Inmiddels verbaast het me niet meer, ik weet inmiddels hoe slecht hun service is en hoe weinig ze daadwerkelijk voor je kunnen betekenen. Vodafone draait enkel om geld binnenhalen en op alle mogelijke manieren die moneyflow behouden. Klanten worden niet geholpen, maar afgewerkt, zodat enkel Vodafone er beter van wordt.

Ik zou graag het contract willen beëindigen per direct, en geloof dat ik daar ook wel genoeg reden toe heb. Is er iemand die weet hoe ik toch nog kan krijgen waar ik recht op heb, of hoe ik van Vodafone af kom? Ik ben ten einde raad, maar voel me enorm bezeikt.

Netwerker-

Re: Vodafone 'Service'

Ongelezen bericht door Netwerker- »

Hallo,

Ik ben bang dat dit een heel lang "welles-nietes-verhaal" is geworden. En nog langer zal gaan worden. Met beschuldigingen van jouw kant naar Vodadone, die niet te bewijzen zijn. En beweringen van Vodafone, die alles natuurlijk zullen ontkennen. Vooral het eerste gesprek.
Jammer dat je niet veel eerder op dit Forum om advies hebt gevraagd, inzake je verzekeringskwestie. Dan zou een onafhankelijk Forum-lid jou het juiste advies hebben gegeven om de claim onmiddellijk in te dienenbij de verzekeringsmaatschappij van je smartphone-verzekering.

Je kunt niet eerder van je Vodafone abonnement afkomen dan de einddatum van je huidige abonnementsovereenkomst. Die kun je vinden via MyVodafone (app en website).
Opzeggen van je abonnements-overeenkomst moet minimaal 30 dagen voor de einddatum. En kan ook via je nieuwe telecom-provider worden geregeld. Mits de aanvraag op tijd wordt gedaan.

Succes!

Netwerker-

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Je hebt het gesprek niet bevestigd ?

Je was blijkbaar verzekerd, dan is gelijk opgave doen een verplichting.

Ik denk dat je zelf met de gebakken peren zit, het contract zul je moeten uitdienen

Har06

Ik denk dat je zelf met de gebakken peren zit, het contract zul je moeten uitdienen

Har06

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Dat is een berg peren 3 x :wink:

Har06

F.van Holten schreef:Dat is een berg peren 3 x :wink:
De appel is door de mand van Vodafone gevallen

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Har06 schreef:
Maar bij u nog niet, 3x het zelfde bericht neer plempen, verwijderen is heel simpel te doen, zelfs met een trage laptop :wink:

Har06

F.van Holten schreef:
Har06 schreef:
Maar bij u nog niet, 3x het zelfde bericht neer plempen, verwijderen is heel simpel te doen, zelfs met een trage laptop :wink:
plempen? je leest teveel vreemde boeken, ik pst 1* bericht verschijnt 3*, duidelijk :oops:

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Har06 schreef:
F.van Holten schreef:
Har06 schreef:
plempen? je leest teveel vreemde boeken, ik pst 1* bericht verschijnt 3*, duidelijk :oops:
Je post een bericht, maar drukt 3 * op bevestigen, duidelijk! :lol:

Gesloten