LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone - slotnota

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
NicoM

Vodafone - slotnota

Ongelezen bericht door NicoM »

Beste forumleden,

zou graag dit met jullie willen delen en vraag om advies wat ik moet doen.

vriend van mij had begin vorig jaar zijn abonnement verlengd bij Vodafone. Rond oktober 2014 kreeg hij plotseling te horen dat zijn werkvergunning niet werd verlengd en moest direct het land uit. hij had toen zijn abonnement opgezegd. tot zijn grote verbazing kreeg hij een slot nota van 7xx euro.

Na meerdere malen contact gehad met de klachten afdeling heb ik de volgende situatie uitgelegd dat het echter om een uitzonderlijk geval ging. De medewerker toonde helemaal geen begrip ervoor en vertelde me dat ik eigenlijk mijn abonnement moest door laten lopen en verwees me naar de algemene voorwaarde.

We hebben geprobeerd via Facebook on klacht neer te leggen verwezen ons door naar de Vodafone forum. zodoende hebben het advies gevolgd en onze klacht ook op de Vodafone forum geplaatst. paar dagen later kregen we eindelijk een reactie van een medewerker die verwezen ons weer door naar de klantenservice of de Vodafone chat.

nadat ik dat had gelezen heb ik het advies maar gevolgd en heel braaf contact opgenomen met een Vodafone medewerker via de Vodafone chat en nogmaals mijn klacht neergelegd en situatie uitgelegd. De volgende medewerker begreep mijn klacht en vertelde dat hij mij niet kon helpen.

Ik zou graag advies willen krijgen wat ik nog meer kan doen.

Gr.
Nico

Julie4444

Re: Vodafone - slotnota

Ongelezen bericht door Julie4444 »

NicoM schreef:vriend van mij had begin vorig jaar zijn abonnement verlengd bij Vodafone. Rond oktober 2014 kreeg hij plotseling te horen dat zijn werkvergunning niet werd verlengd en moest direct het land uit. hij had toen zijn abonnement opgezegd. tot zijn grote verbazing kreeg hij een slot nota van 7xx euro.

Na meerdere malen contact gehad met de klachten afdeling heb ik de volgende situatie uitgelegd dat het echter om een uitzonderlijk geval ging. De medewerker toonde helemaal geen begrip ervoor en vertelde me dat ik eigenlijk mijn abonnement moest door laten lopen en verwees me naar de algemene voorwaarde.
Wiens abonnement is het nu, die van uw vriend of die van u?
Is het een abonnement met toestel?
Is het een abonnement dat is afgesloten voor een specifieke periode?

NicoM

Het is van een vriend van me. hij is nu terug naar China. vandaar dat ik hier verder alles voor hem achteraan gaat.

Hij heeft zijn abonnement verlengd voor 2 jaar met een 0 euro toestel

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

NicoM schreef:Het is van een vriend van me. hij is nu terug naar China. vandaar dat ik hier verder alles voor hem achteraan gaat.

Schijnbaar is Nico financieel verantwoordelijk voor de man die nu terug in China zit, zonder werk uiteraard geen verblijfplaats, het zal betalen zijn vlg contract

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

maar dan moeten ze het geld toch van de contractant hebben? Niet van TS???? Dus dan snap ik het probleem niet, geef ze het adres van je vriend en dan regelen ze het met hem!

Julie4444

NicoM schreef:Het is van een vriend van me. hij is nu terug naar China. vandaar dat ik hier verder alles voor hem achteraan gaat.

Ja goedemorgen. Dat toestel moet je dus middels je abonnement betalen en dus kan je dat niet zomaar opzeggen. Dat hoge bedrag is dus voor het toestel en inkomstenverlies voor Vodafone.

Je moet het dus afkopen. Dat bedrag moet dus betaald worden door degene op wiens naam het abonnement staat. Dat is dus uw vriend, neem ik aan.

Wat dacht je, dat dat toestel gratis was en je gewoon meteen kon stoppen met betalen?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Behoorlijk stomme actie van je vriend om zomaar voor 2 jaar te verlengen als je geen permanente verblijfstatus hebt.

NicoM

Bedankt voor alle reacties,
Ik ben niet verantwoordelijk voor de financiele gedeelte. Het feit is dat Vodafone geen begrip toonde voor deze situatie en krijg een antwoord dat hij maar het abonnement door moest laten lopen waar hij niet eens gebruik ervan kan maken.

Julie4444

NicoM schreef:Bedankt voor alle reacties,
Ik ben niet verantwoordelijk voor de financiele gedeelte. Het feit is dat Vodafone geen begrip toonde voor deze situatie en krijg een antwoord dat hij maar het abonnement door moest laten lopen waar hij niet eens gebruik ervan kan maken.
Heb je de eerdere reacties gelezen?

Het is niet Vodafone's schuld, maar die vriend van je is gewoon dom bezig. Abonnementen met toestellen kan je niet eerder stopzetten omdat je ook het toestel moet afbetalen. Hij moet het afkopen, en dat is terecht.

Dat jij blijkbaar niet snapt dat Vodafone (en met hun iedere andere provider) niet doet aan iedereen zomaar gratis smartphones geven is nogal dubieus. Je vriend moet gewoon betalen, en het is nogal stom/arrogant/belachelijk om te zeggen dat Vodafone geen begrip toont. Jij bent hier degene die geen begrip toont en blijkbaar verwacht dat je tegen alle voorwaarden in zomaar gratis dingen kunt krijgen en dan niet hoeft te betalen.

Ik ben geen fan oid van Vodafone, maar in deze zaak hebben ze gewoon dik gelijk.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Waar maak je je druk om Nico, het contract is niet van jou en in China geld halen zal voor Vodafone niet rendabel zijn.

Netwerker-

Ongelezen bericht door Netwerker- »

Hallo Nico en overige forum-leden,

Zoveel verbazing kan het jouw Chinese vriend niet hebben gewekt, dat Vodafone een eind-afrekening stuurt van Euro zevenhonderd-en-nog-wat. Dat is toch logisch. Een peperdure smartphone "gratis" krijgen. En dan niet de verplichte maandelijkse aflossing willen betalen middels 24 maandelijkse abonnementstermijnen. Dat kan toch niet. Afspraak is afspraak. Overeenkomst is overeenkomst. Contract is contract. En de bepalingen in dat contract moeten dus worden nagekomen. Vodafone stuurt terecht een eind-afrekening met de resterende maand-termijnen in één keer berekend. Dat staat in de Algemene Voorwaarden Mobiele Telefonie van Vodafone. De meest recente editie daarvan.

Dit wordt ook wel afkopen genoemd. Dat is toch niet meer dan normaal en logisch. Toch?
Of moeten de overige klanten van Vodafone opdraaien voor de kosten van de "gratis" smartphone van uw Chinese vriend?

Je reageert verontwaardigd. Maar je hebt juridisch volkomen ongelijk. En jouw Chinese vriend moet gewoon de eind-afrekening betalen. Vodafone medewerkers hadden wel duidelijker en stelliger "nee" kunnen zeggen. En jou niet voortdurend verwijzen naar een ander communicatie-middel.

Wees gewaarschuwd: incasso-bureaus kunnen heel dreigend en irritant worden. En dat geldt ook voor het incasso-bureau dat Vodafone na verloop van tijd gaat inschakelen. En dan lopen de kosten op tot duizelingwekkende hoogten.

Succes!

Netwerker-
Laatst gewijzigd door Netwerker- op 27 feb 2015 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Nico zal dus gaan betalen voor het China vriendje :) verder een warrig verhaal waarmee Vodafone wordt opgescheept:(

Gesloten