| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vodafone
vodafone
Ik heb een factuur voor november gekregen van VODAFONE van 145 euro, maar ik heb geen wettelijk verplichte sms gekregen met de melding dat ik over mijn bundel heen zat.
In de maand mei bevond ik mij in een soortgelijke situatie en VODAFONE heeft toentertijd netjes mijn factuur gecrediteerd. Nu stelt een Vodafone-medewerker dat ik wel het wettelijk verplicht sms-je heb ontvangen. Dat zag hij in het systeem staan. Echter heb ik niets ontvangen en heb ik echt geen belang bij een torenhoge factuur. Het is een welles-nietes-spelletje geworden.
Ik vind dat als ik een contract aanga, beide partijen zich daaraan moeten houden. Nu stuurt een partij een factuur met de dooddoener dat ik wel een waarschuwings-sms heb gehad. Het is al langere tijd bekend dat het versturen van de SMS binnen Vodafone niet goed verloopt. Maar de rekening van dat euvel is voor de klant?
In de maand mei bevond ik mij in een soortgelijke situatie en VODAFONE heeft toentertijd netjes mijn factuur gecrediteerd. Nu stelt een Vodafone-medewerker dat ik wel het wettelijk verplicht sms-je heb ontvangen. Dat zag hij in het systeem staan. Echter heb ik niets ontvangen en heb ik echt geen belang bij een torenhoge factuur. Het is een welles-nietes-spelletje geworden.
Ik vind dat als ik een contract aanga, beide partijen zich daaraan moeten houden. Nu stuurt een partij een factuur met de dooddoener dat ik wel een waarschuwings-sms heb gehad. Het is al langere tijd bekend dat het versturen van de SMS binnen Vodafone niet goed verloopt. Maar de rekening van dat euvel is voor de klant?
Re: vodafone
Gezien het feit dat dit al de 2e keer is dat u over uw bundel zit, begrijp ik niet dat u dat niet beter in de gaten houdt. Er zijn allerlei manieren om uw verbruik te registreren en verder kunt u op mijn Vodafone ook uw verbruik dagelijks controleren.
Mogelijk is de waarschuwende sms wel verstuurd en ook bij u aangekomen, maar heeft u hem gemist.
Het zal nu inderdaad lastig worden om uw gelijk aan te tonen.
Mogelijk is de waarschuwende sms wel verstuurd en ook bij u aangekomen, maar heeft u hem gemist.
Zo is het en niet anders, de schuld bij je eigen zoeken en niet bij de provider.Jantje7 schreef:Gezien het feit dat dit al de 2e keer is dat u over uw bundel zit, begrijp ik niet dat u dat niet beter in de gaten houdt. Er zijn allerlei manieren om uw verbruik te registreren en verder kunt u op mijn Vodafone ook uw verbruik dagelijks controleren.
Krijg je ook en mailtje, als je meer gas en of stroom verbruikt hebt, als de afgelopen jaren?
De wettelijke verplichting om een waarschuwing te sturen via SMS bestaat alleen voor roamingkosten in een EU land. Als het verbruik in NL is is er geen wettelijke verplichting. Het moest er eerlijk gezegd nog bijkomen dat de overheid zich zelf met dat soort dingen zou gaan bemoeien. Dan zou je ook een verplichte waarschuwing moeten krijgen als je teveel eten koopt of zo.
GJvdZ schreef:De wettelijke verplichting om een waarschuwing te sturen via SMS bestaat alleen voor roamingkosten in een EU land. Als het verbruik in NL is is er geen wettelijke verplichting. Het moest er eerlijk gezegd nog bijkomen dat de overheid zich zelf met dat soort dingen zou gaan bemoeien. Dan zou je ook een verplichte waarschuwing moeten krijgen als je teveel eten koopt of zo.
Vodefone bericht je ook in het binnenland bij een dreigende overschreiding , wat een service
We hebben in Nederland geen wet die rept over een verplichte SMS..daniaa schreef:... wettelijk verplichte sms ...
-
Netwerker-
Hallo,
Bij Vodafone krijg je waarschuwings-sms-berichten bij 80% verbruik van je maandelijkse data-bundel. En bij het volledige (= 100%) verbruik van je maandelijkse data-bundel. Vodafone moet kunnen aantonen op welke datum en op welk tijdstip die waarschuwing-sms-berichten zijn verzonden. Doet Vodafone dat niet, dan heb je recht op compensatie van het teveel betaalde bedrag aan buiten-de-bundel-data-verbruik.
Doet Vodafone dat wel. En kan deze telecom-provider aantonen dat beide waarschuwings-sms-berichten verzonden zijn. Dan heb je geen recht op compensatie. Dan wordt het inderdaad een welles-nietes-discussie. Wij kunnen op dit Forum niet nagaan of jij die betreffende waarschuwings-sms-berichten wel of niet hebt ontvangen. Of dat je die waarschuwings-sms-berichten over het hoofd hebt gezien.
Ik adviseer je om in ieder geval alle adviezen in het data-verbruiks topic op te volgen, op het Forum van Vodafone. Met het opvolgen van alle adviezen ga je nooit meer onbewust buiten-je-maandelijkse-data-tegoed heen. En verkrijg je zelf weer controle over je maandelijkse data-tegoed.
Het voorkomt ook torenhoge rekeningen en alle ergernis en frustratie die daarbij komt kijken.
Je kunt op deze wijze je maandelijkse data-tegoed zelf controleren en beheren. En het voorkomt dat je ongewenst en ongevraagd veel data-verbruik over het Netwerk van Vodafone.
Weblink naar het data-verbruiks topic: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Re ... td-p/51304
Volg alle adviezen zorgvuldig op. Zelf ben ik nog nooit buiten mijn data-tegoed heen gegaan !
Succes!
Netwerker-
Bij Vodafone krijg je waarschuwings-sms-berichten bij 80% verbruik van je maandelijkse data-bundel. En bij het volledige (= 100%) verbruik van je maandelijkse data-bundel. Vodafone moet kunnen aantonen op welke datum en op welk tijdstip die waarschuwing-sms-berichten zijn verzonden. Doet Vodafone dat niet, dan heb je recht op compensatie van het teveel betaalde bedrag aan buiten-de-bundel-data-verbruik.
Doet Vodafone dat wel. En kan deze telecom-provider aantonen dat beide waarschuwings-sms-berichten verzonden zijn. Dan heb je geen recht op compensatie. Dan wordt het inderdaad een welles-nietes-discussie. Wij kunnen op dit Forum niet nagaan of jij die betreffende waarschuwings-sms-berichten wel of niet hebt ontvangen. Of dat je die waarschuwings-sms-berichten over het hoofd hebt gezien.
Ik adviseer je om in ieder geval alle adviezen in het data-verbruiks topic op te volgen, op het Forum van Vodafone. Met het opvolgen van alle adviezen ga je nooit meer onbewust buiten-je-maandelijkse-data-tegoed heen. En verkrijg je zelf weer controle over je maandelijkse data-tegoed.
Het voorkomt ook torenhoge rekeningen en alle ergernis en frustratie die daarbij komt kijken.
Je kunt op deze wijze je maandelijkse data-tegoed zelf controleren en beheren. En het voorkomt dat je ongewenst en ongevraagd veel data-verbruik over het Netwerk van Vodafone.
Weblink naar het data-verbruiks topic: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Re ... td-p/51304
Volg alle adviezen zorgvuldig op. Zelf ben ik nog nooit buiten mijn data-tegoed heen gegaan !
Succes!
Netwerker-
Dag jantje7, eleven, GjvdZ en 53078,
Vandaag ben ik gebeld door Vodafone, omdat uit hun systeem bij nader inzien blijkt dat ik de sms-jes toch niet heb ontvangen. Om die reden ben ik volledig in het gelijk gesteld en hoef ik niet te voldoen aan de kosten buiten mijn bundel. Vodafone heeft het verder netjes afgehandeld.
Maar toch fijn dat jullie 'meedenken'. In jullie ogen had ik kennelijk toch moeten opdraaien voor kosten.
En de vergelijkingen met gasverbruik en het kopen van voedsel gaan natuurlijk nergens over. Je hebt het hier over een bundel.
Vandaag ben ik gebeld door Vodafone, omdat uit hun systeem bij nader inzien blijkt dat ik de sms-jes toch niet heb ontvangen. Om die reden ben ik volledig in het gelijk gesteld en hoef ik niet te voldoen aan de kosten buiten mijn bundel. Vodafone heeft het verder netjes afgehandeld.
Maar toch fijn dat jullie 'meedenken'. In jullie ogen had ik kennelijk toch moeten opdraaien voor kosten.
En de vergelijkingen met gasverbruik en het kopen van voedsel gaan natuurlijk nergens over. Je hebt het hier over een bundel.
Neen, je had het over een wettelijke verplichte SMS. Die wet is er niet. En terugbetalen omdat ze een SMS niet kunnen terugvinden: bedenkelijk. Maar goed, jij hebt je geld terug. Gefeliciteerd!daniaa schreef:.. In jullie ogen had ik kennelijk toch moeten opdraaien voor kosten. ...
-
prins Hendrik
Vanuit de Rijksoverheid bestaan wel degelijk regels voor het versturen van zo'n sms. Zie ook onderstaande link:53078 schreef:Neen, je had het over een wettelijke verplichte SMS. Die wet is er niet. En terugbetalen omdat ze een SMS niet kunnen terugvinden: bedenkelijk. Maar goed, jij hebt je geld terug. Gefeliciteerd!daniaa schreef:.. In jullie ogen had ik kennelijk toch moeten opdraaien voor kosten. ...
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... e-telefoon
Die regel is ook logisch. Bij internetgebruik kun zonder dat je het door hebt al vrij snel tegen een hoog dataverbruik aanlopen.
In dit geval is het ook niet zo "dat ze een sms niet kunnen terug vinden." De klant heeft de sms helemaal niet gehad en is dus volgens de regels niet tijdig gewaarschuwd. Ik zie niks bedenkelijks.