LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
witte angora

Vodafone

Ongelezen bericht door witte angora »

Jups. Nog een week of 9, en dan zijn de 24 maanden van mijn huidige T-mobile abonnement voorbij. Aangezien in de bollenstreek alleen Vodafone en KPN voldoende dekking hebben, heb ik me eens in Vodafone verdiept.

Via de ANWB kan ik bij Vodafone een hele leuke korting krijgen, echter, er staat op de website niet bij of die korting voor de hele contractperiode is, of alleen voor de eerste 6 maanden. De actie voorwaarden kan ik wel downloaden, maar niet openen. Tijd voor een telefoontje dus.

Het telefoonnummer op de site (0800-nummer) blijkt niet meer in gebruik te zijn, en ik krijg een 0900-nummer. Dat levert een redelijk armetierig keuzemenu op, ik kies maar voor optie 3. Na enige minuten wordt ik geholpen, blijk op de verkeerde afdeling te zitten, en wordt doorverbonden.

De aanbiedingsprijs blijkt voor de volledige contractsperiode te gelden; daar kom je volgens de meneer van Vodafone pas achter als je de bestelling geplaatst hebt en een bevestingsmail te hebben gekregen. Lekker helder dus.

Met welk programma ik de gedownloade actievoorwaarden moet openen wist meneer niet; bij hem op de computer kon hij ze wel openen. Er kwam geen antwoord welk programma ik dan nodig heb. Hij wist het niet, en was ook niet van plan het uit te zoeken.

Het telefoonnummer op de site was volgens meneer al gewijzigd; dat was dus niet waar.

Dat ik in eerste instantie op de verkeerde afdeling terecht kwam, lag volgens meneer aan mij. Dat mijn vraag (informatie over nieuwe abonnementen) niet in het keuzemenu stond, had er niks mee te maken. IK was degene die een verkeerde keuze maakte, en het kwam behoorlijk verwijtend over. Geen excuses dat het niet zo duidelijk was of iets dergelijks.

Vervolgens werd de verbinding door meneer verbroken.

Ik denk dat dit een haat-liefde verhouding gaat worden. :(
Laatst gewijzigd door witte angora op 06 sep 2010 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.

mich24

Re: Vodafone

Ongelezen bericht door mich24 »

Beste Witte Angora,

Was dit een Vodafone nummer? Of gewoon een extern callcenter?
De aanbieding is niet van Voda zelf he..

witte angora

Geen idee. Het is een paginagrote advertentie in de Kampioen. Met de website van vodafone zelf, maar dan met een aanbieding voor ANWB-leden. Dus het lijkt er op dat het van Vodafone zelf is, maar het kan best zijn dat ze een call-centre ingeschakeld hebben.

In de advertentie staat: Exclusief voor u als ANWB-lid heeft Vodafone de volgende aanbieding:

Dus het zou van Vodafone zelf moeten zijn.

mich24

Hmmz. is weer zo'n bekend verhaal he.
Jammer dat Voda zulke dingen uitbesteed en er vervolgens een zooitje van maak. Althans dat maak ik op uit de vele topics hier. Terwijl Voda zelf gewoon een goede provider is..

witte angora

Ik heb inderdaad het gevoel dat Voda op zich helemaal niet zo slecht is. En fouten worden overal gemaakt, daar ben ik me terdege van bewust. Maar sommige dingen zijn toch echt niet nodig, en dat zijn nu nét de dingen waar ik dus tegen aan ben gelopen.

Iétsje meer duidelijkheid, iétsje meer klantvriendelijkheid, dat zou toch wel een stukje schelen. Maar goed, de meneer in kwestie klonk of hij erg moe was, misschien had hij wel een erg lange dag achter de rug. Of een erg moeilijke lange dag. Geen idee.

Maar dan blijft nog de communicatie via de website erg onvolledig en soms onjuist, en dat was waar ik het meeste over viel, en wat ik meneer niet aan het verstand kon brengen.

mich24

witte angora schreef:Iétsje meer duidelijkheid, iétsje meer klantvriendelijkheid, dat zou toch wel een stukje schelen. Maar goed, de meneer in kwestie klonk of hij erg moe was, misschien had hij wel een erg lange dag achter de rug. Of een erg moeilijke lange dag. Geen idee..

Dat is het nou juist bij Vodafone de laatste tijd. Iets waar ze vroeger op uitblinkte, maar de laatste tijd wordt het weer iets beter. Maar nogmaals ik denk dat jij een externe partij had,en dat kan dodelijk zijn voor Vodafone..

witte angora

vogels schreef:
Aangezien in de bollenstreek alleen Vodafone en KPN voldoende dekking hebben
Telfort gebruikt het KPN netwerk, misschien is dat een optie voor je?
Volgens een tweetal winkels werkt dat hier ook niet goed. Ik wil nog wel eens navragen waaróm dat dan niet zo goed werkt.

Overigens, de eerste drie maanden dat ik hier woonde had ik Telfort, en dat werkte inderdaad beter dan T-Mobile, dus ik zou er hoe dan ook wel op vooruit gaan.

Bedankt voor de tip.

mich24

Telfort zit op het netwerk van KPN idd.
Ons is toendertijd duidelijk gemaakt dat KPN/Hi klanten altijd voor gaan op de Telfort klanten, dus dit zal je dan kunnen merken als het heel druk is, en vooral onderweg als je wisselt van mast.

Nu kan ik bovenstaand niet bevestigen natuurlijk,dit is hoe wij het toen verteld kregen.

witte angora

mich24 schreef:Telfort zit op het netwerk van KPN idd.
Ons is toendertijd duidelijk gemaakt dat KPN/Hi klanten altijd voor gaan op de Telfort klanten, dus dit zal je dan kunnen merken als het heel druk is, en vooral onderweg als je wisselt van mast.

Nu kan ik bovenstaand niet bevestigen natuurlijk,dit is hoe wij het toen verteld kregen.
Dan zou dat de reden kunnen zijn dat Telfort niet zo goed werkt als KPN en Voda. Ik herinner me het verhaal wel, Telfort heeft, als ik het me goed herinner, een bepaalde capaciteit gekocht, en vol=vol. Zoiets.

witte angora

vogels schreef:@WA: weet niet waar jij woont, maar hier in Den Haag heb ik nog nooit (lees: al jaren) problemen gehad met Telfort.
Ik woon in de bollenstreek dus, een kilometer of 30 van Den Haag af. Maar in de winkels zeiden ze ook dat in mijn dorp alleen Vodafone en KPN toereikend zijn, in het buurdorp hetzelfde verhaal.

Ik weet niet of het mogelijk is dat Telfort in Den Haag in verhouding meer ruimte op het net heeft ten koste van de minder dicht bevolkte regio's? Dit dorp heeft 21.000 inwoners, ik zou me voor kunnen stellen dat een verschuiving van enkele 10-tallen abonnees al een redelijke impact op zo'n netwerk kan hebben.

Maar nogmaals, de ontvangst van Telfort was indertijd inderdaad stukken beter dan van T-Mobile nu. En ik moet eerlijk zeggen, alles gaat bij T-Mobile perfect, het is puur vanwege de slechte ontvangst dat ik er weg ga.

Roytheslayer

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Als ik het goed begrepen heb zijn die aanbiedingen inderdaad niet rechtstreeks van Vodafone.
Ze besteden dit uit aan Traders, hebben in verschillende bladen advertenties.

witte angora

Meestal vind je dit soort dingen inderdaad bij internetbedrijven, echter, in de ANWB-gids staat toch echt dat het bij Vodafone zelf is, de website, alles is van Vodafone.

Helemaal snappen doe ik het inderdaad ook niet, want op die manier concurreren ze tegen hun eigen winkels, maar goed. In feite is (als ik zo naar de prijs kijk) datgene wat je koopt een sim-only abonnement, met daarbij de winkelprijs van een telefoon, uitgesmeerd over 24 maanden.

witte angora

Het probleem van het openen van de actievoorwaarden is inmiddels opgelost. Was een pdf-bestand, even googlen leerde dat ik Adobe Reader moest installeren. Dat was alles. Vreemd dat Vodafone daar niet mee kon of wilde helpen.

Helaas beantwoorden de actievoorwaarden mijn vragen niet. De algemene voorwaarden ook niet, trouwens.

Gesloten