Ik heb een 2 jarig abonnement bij Vodafone, woon in de grenstreek met Belgie en op 100 meter afstand vogelvlucht staat een zendmast. Het probleem wat zich nu voordoet is dat ik in 9 van de 10x bellen op het Belgies netwerk terechtkom. Ik heb hierover met Vodafone gecommuniceerd en zij geven mij nu als oplossing als ik niet voor het Belgies tarief wil afgerekend worden ik hier maar een abonnement voor moet afsluiten van € 4,50 per maand, dan wordt gewoon het normale tarief berekend. Dit is toch niet normaal? Zij zijn toch verantwoordelijk voor het netwerk.
Met vriendelijke groet.
Harie
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone
Re: Vodafone
Dat blijft een lastig discussiepunt, maar een moderne telefoon kun je ook zo instellen dat enkel het netwerk van Vodafone wordt gepakt. Zo zal jou telefoon niet meer het sterkste signaal zoeken, maar gewoon zoeken naar het signaal van Vodafone. Hiervoor moet je even kijken in jou instellingen of jij ook deze mogelijkheid hebt. Mocht dit niet het geval zijn is het wellicht wel een optie, omdat de grensstreek geen garantie geeft op een goede dekking door de provider. Als er ook een mast van een andere provider uit Belgie in de buurt staat en deze geeft een sterker signaal af zal ook die provider in jou display verschijnen. Hier kan Vodafone niet aan doen.