LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vodafone te hoge facturen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MB

vodafone te hoge facturen

Ongelezen bericht door MB »

Ik heb vandaag een discussie gehad met vodafone. Ik heb gemiddeld een factuur van € 600,- per maand. Op zich geen probleem alleen kwam er vandaag achter dat ze veel te veel rekenen voor bepaalde zaken (bijv. bellen naar italie kost opeens € 0,50 piv € 0,35). Verder worden de kosten die je hebt als je wordt doorverbonden (115 of 988) niet binnen je belbundel afgehandeld maar moet je apart betalen (0,35 per minuut). Ik gebruik deze dienst nogal vaak en zag nu op de specifiactie dat dit niet binnen de bundel valt. Ik heb drie keer gebeld en 3x kreeg ik als antwoord dat het wel binnen de bundel valt. Toen ik vroeg om geld terug gaf een andere persoon aan dat het toch niet binnen de bundel zat en apart wordt berekend.

Wie weet hoe dit te regelen. Ik heb het uitgezocht en over de afgelopen periode (10 maand) is dat al snel een verschil van € 500,- Verder had men bij het afsluiten aangegeven dat bellen naar je provider binnen de belbundel valt en dat blijkt niet zo te zijn. Beetje raar dat zelfs de helpdesk het niet weet.

Nicolle

Re: vodafone te hoge facturen

Ongelezen bericht door Nicolle »

Hoi MB,
Het is zo dat als je naar iemand belt van de Provider Vodafone zelf dat het sowieso goedkoper is en dat het zollang je nog belminuten hebt wel binnen je bundel valt. Het is logisch dat er kosten worden gevraagd voor 115 en 118 het is trouwens €1,40 per gesprek en je mag per gesprek 6 nummers opvragen. Het is misschien handig om eens naar de tarieven te kijken op www.vodafone.nl, en naar het buitenland bellen kan iedere keer anders zijn qua kosten ,omdat dit ook van de buitenlandse provider afhangt.
Vriendelijke groetjes Nicolle

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Nicole,

Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad zo dat je € 1,40 betaald voor het doorverbinden. Wat me echter verbaasd is dat je de rest van de kosten die je maakt voor het bellen naar diegene naar wie je bent doorverbonden worden afgerekend buiten je belbundel. Daar berekenen ze € 0,35 per minuut voor. Van de 5 mensen die ik inmiddels heb gesproken binnen vodafone wist 1 persoon dat. De anderen gaven aan dat dit binnen de belbundel valt wat dus niet klopt. Men heeft uitgezocht dat alles wat ik verbel voor meer dan 50% buiten de bundel valt en erg kostbaar is. Advies van vodafone is vertrekken naar een andere aanbieder omdat ze na de tariefswijziging van april niet interresant meer voor me zijn.

Nicolle

Ongelezen bericht door Nicolle »

Hoi Gast,
Wat je ook kunt doen is een lagere belvoorraad nemen en de nummers waar je normaal gesproken mee laat doorverbinden opslaan in je toestel en in het vervolg zelf bellen, dan valt het weer wel binnen de voorraad. Of je vraagt via 118 alleen het nummer op en belt ze daarna zef. Ik denk namelijk dat het bij alle providers op het zelfde neer komt qua tarieven en abnm kosten ,maar ben zelf erg te spreken over de Service van Vodafone.
Vriendelijke groetjes, Nicolle

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Nicole,

Ik ben inmiddels gebeld door vodafone dat ze met een voorstel komen. Ze zijn er zelf ook wel een beetje van geschrokken geloof ik. Men heeft kunnen zien dat ik in het begin heb gevraagd hoe e.e.a. berekend wordt en dat achteraf ongeveer 80% anders gefactureerd wordt. Men is daar nu mee bezig. Ik heb het afgelopen jaar voor ongeveer € 7500,- (met 1 toestel) verbelt dus er is ze wel iets aan gelegen om het op te lossen denk ik. Bedankt voor het meedenken.

Gesloten