Afgelopen week heeft Vodafone, ongevraagd, een update op zgn. android toestellen geplaatst. Deze update verandert persoonlijke instellingen, en installert allerlei commerciele apps die niet meer verwijderd kunnen worden. Dit zgn. Vodafone's 360 pakket heeft de afgelopen maanden al veel kritiek gekregen. Dit vanwege de vele storingen en totaal onzinnige onderdelen die snelheid en werkgeheugen van de telefoon fors vermindert. Ook persoonlijke vrijheid, om je telefoon in te richten zoals jij wilt, wordt beprekt.
De timing die Vodafone voor de update gebruikt is uiterst achterbaks gekozen. Android gebruikers zitten\zaten vol smart te wachten op een nieuwe versie van Android (Froyo). Doordat Vodafone iets eerder hun update "pushte" raakten klanten in de veronderstelling het de nieuwe android te installeren. De teleurstelling\woede is dan ook op allerlei fora te merken. Moeizaam contact met Vodafonewinkels en Vodafone helpdesk veranderde niets behalve...
Nu, na veel klachten en storingen, heeft Vodafone besloten verdere "push"van het 360 pakket uit te stellen tot zij het in 1 update samen met Froyo op kunnen dringen. Zo heeft de klant geen keus en moet de 360 ellende wel verplicht slikken. Bedenk, Vodafone heeft er voor gezorgd dat je dan voor altijd aan de 360 ellende vast zit. De consquenties zijn dat je persoonlijke contacten, je maps, etc, allemaal verandert.
(Toekomstige) Vodafoneklanten...PAS OP!!!!!!!!!
Als je het leed al geschied is, dien een klacht in. Zo niet, geef schriftelijk aan dat je dit NIET wilt.
Ook al geeft het bedrijf geen krimp en doen ze er alles aan niet goed bereikbaar te zijn, TOCH DOEN. email:[email protected]
Helaas heeft Vodafoon met de telefoonfabrikant afgesproken dat alleen providers de updates verzorgen.
Op het internet zijn wel trucjes te vinden hoe je voorkomen kunt dat Vodafone dit bij je flikt maar dan moet je wel technisch onderlegd zijn en dit (laten) uitvoeren voor het te laat is.
Andere oplossing : GEEN VODAFONE
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone terreur
-
Voormijgeenvfmeer
Re: Vodafone terreur
Helaas heb ik ook het genot mogen hebben van deze update.
En ook ik was in de veronderstelling dat het om Froyo ging.
Je hoort dat HTC begonnen is met de uitrol van android 2.2, je krijgt een melding van een systeemupgrade, en gaat er vervolgens van uit dat het om 2.2 gaat.
Dit gevoel wordt nog versterkt doordat er onder de melding een linkje staat dat je voor vragen contact op kunt nemen via een website van HTC.
Door dat linkje heb ik wel ernstig het gevoel misleid te zijn.
Helaas kan de upgrade niet ongedaan gemaakt worden.
Vervolgens kom je in het circuit van de winkel, klantenservice, HTC service, kortom, het verhaal van kastje en muren...
Ik vraag mij af in hoeverre vodafone gerechtigd is software op MIJN telefoon te installeren die niet ongedaan gemaakt kan worden.
Overigens krijgen ook nog niet eens alle klanten van vodafone de update.
Als je, zoals ik, de telefoon in de vodafone-winkel gehaald hebt krijg je hem wel, heb je hem daarentegen bij bv. TforTelecom of Belcompany gehaald, dan krijg je hem niet.
In het 2e geval krijg je zelfs de software-updates rechtstreeks van HTC en zit je nu vrolijk met 2.2 in plaats van met 2.1 vol met vodafone360 rotzooi.
Over gelijke behandeling en klantvriendelijkheid gesproken...
Ik ga nu aan mijn klachtenbrief naar vodafone beginnen, want zoiets moet natuurlijk weer schriftelijk.
Een ongewenste update kun je gewoon over-the-air versturen, maar als je hem er weer uit wilt hebben moet je daar een hoop moeite voor doen...
Gezien het grote aantal klachten heb ik er wel vertrouwen in dat alles weer goed komt, maar alleen de ellende op zich maakt me al beroerd.
Voor mij in de toekomst in ieder geval geen vodafone meer...
Edit: Voor de trucjes om te voorkomen dat je de update krijgt moet je zelf aan de software sleutelen en dan vervalt je garantie, maar vodafone mag dat schijnbaar wel doen...
En ook ik was in de veronderstelling dat het om Froyo ging.
Je hoort dat HTC begonnen is met de uitrol van android 2.2, je krijgt een melding van een systeemupgrade, en gaat er vervolgens van uit dat het om 2.2 gaat.
Dit gevoel wordt nog versterkt doordat er onder de melding een linkje staat dat je voor vragen contact op kunt nemen via een website van HTC.
Door dat linkje heb ik wel ernstig het gevoel misleid te zijn.
Helaas kan de upgrade niet ongedaan gemaakt worden.
Vervolgens kom je in het circuit van de winkel, klantenservice, HTC service, kortom, het verhaal van kastje en muren...
Ik vraag mij af in hoeverre vodafone gerechtigd is software op MIJN telefoon te installeren die niet ongedaan gemaakt kan worden.
Overigens krijgen ook nog niet eens alle klanten van vodafone de update.
Als je, zoals ik, de telefoon in de vodafone-winkel gehaald hebt krijg je hem wel, heb je hem daarentegen bij bv. TforTelecom of Belcompany gehaald, dan krijg je hem niet.
In het 2e geval krijg je zelfs de software-updates rechtstreeks van HTC en zit je nu vrolijk met 2.2 in plaats van met 2.1 vol met vodafone360 rotzooi.
Over gelijke behandeling en klantvriendelijkheid gesproken...
Ik ga nu aan mijn klachtenbrief naar vodafone beginnen, want zoiets moet natuurlijk weer schriftelijk.
Een ongewenste update kun je gewoon over-the-air versturen, maar als je hem er weer uit wilt hebben moet je daar een hoop moeite voor doen...
Gezien het grote aantal klachten heb ik er wel vertrouwen in dat alles weer goed komt, maar alleen de ellende op zich maakt me al beroerd.
Voor mij in de toekomst in ieder geval geen vodafone meer...
Edit: Voor de trucjes om te voorkomen dat je de update krijgt moet je zelf aan de software sleutelen en dan vervalt je garantie, maar vodafone mag dat schijnbaar wel doen...