LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone weigert levering telefoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mvvdsteen

Vodafone weigert levering telefoon

Ongelezen bericht door mvvdsteen »

Hallo allemaal,

Ik zit momenteel met een probleem met Vodafone.

Half februari heb ik mijn abonnement verlengt, en daarbij een nieuw teostel besteld. Nadat de levering lang duurde, heb ik gebeld waar het bleef. Toen werd mij verteld dat 'de telefoon al afgeleverd is'. Bellen met TNT leerde mij dat zij inderdaad de status 'afgeleverd' hanteerden, maar verdere administratie ontbrak. Ik belde dus Vodafone, en zei hebben een vermissingstraject gestart. Dat kan 3 maanden duren, en het is nog maar de vraag of ik dan mijn telefoon krijg.

Veelvuldig bellen en twee klachtenbrieven gaven geen resultaat. Ik vind dit een belachelijke zaak, aangezien ik mij moet legitimeren bij aflevering, een contract moet tekenen, én moet pinnen om te bewijzen dat ik inderdaad rekeninghouder ben van de rekening op het contract. Dit is uiteraard niet gebeurd, en dus heeft Vodafone geen bewijs van aflevering. Maar Vodafone weigert te erkennen dat de fout niet bij mij ligt, en alsnog te leveren voor 'het onderzoek voltooid is'.

Wat kan ik doen, anders dan bellen/wachten? Ik heb inmiddels juridisch advies ingewonnen en weet dat ik gemaakte kosten + uren via de rechter op Vodafone kan verhalen, maar uiteindelijk wil ik zsm de telefoon.

Heeft iemand iets soortgelijks gehad?

Alvast bedankt!

Yme

Re: Vodafone weigert levering telefoon

Ongelezen bericht door Yme »

aangezien ik mij moet legitimeren bij aflevering, een contract moet tekenen, én moet pinnen om te bewijzen dat ik inderdaad rekeninghouder ben van de rekening op het contract. Dit is uiteraard niet gebeurd, en dus heeft Vodafone geen bewijs van aflevering.
Je hebt je contract vernieuwd dus dan hoef je geen nieuw contract te tekenen (je hebt denk ik telefonisch akkoord gegeven of via My Vodafone vernieuwd). Voor zover ik weer hoef je dan ook niet te pinnen om te bewijzen dat je de rekeninghouder bent.

Als het toestel geleverd wordt door TNT reken er dan maar niet op dat ze controleren of jij de persoon bent voor wie het pakket bestemd is. De postbode zal aan iedereen die op jouw adres woont het pakket overhandigen. Ze willen alleen een handtekening als bewijs van ontvangst. Dat is tenminste mijn ervaring met TNT. :roll:
Maar Vodafone weigert te erkennen dat de fout niet bij mij ligt, en alsnog te leveren voor 'het onderzoek voltooid is'.
Het is ergens wel logisch dat ze het onderzoek afwachten. Er mist nu een toestel dus ze gaan er niet nog een uitsturen als ze niet zeker weten dat jij het niet hebt ontvangen. Zouden ze dat standaard wel doen dan moeten ze de kosten ergens verhalen en geloof me, abonnementen zouden dan een stuk duurder worden.

Dat het onderzoek 3 maanden moet duren vind ik belachelijk. Als ze moeten wachten op de bezorgdienst, omdat die zo traag werkt, zou ik toch wel een ander bedrijf kiezen voor bezorging van toestellen.

Ik ben benieuwd hoe het afloopt. Hou je ons op de hoogte?

mvvdsteen

Re: Vodafone weigert levering telefoon

Ongelezen bericht door mvvdsteen »

Dank voor je reactie!

Nou, wat betreft dat pinnen tekenen, ik kreeg mijn contract per email, en daarop stond dat ik het exemplaar moest printen en getekend aan de bezorger mee moest geven. Van het pinnen stond er ook bij.

Bovendien is het adres waar het bezorgd zou worden een ingangsbalie van een kantoorgebouw, en daar komt altijd dezelfde bezorger, en nemen ze geen paketten aan die persoonlijk getekend moeten worden. Het stond overigens ook niet in de administratie (zij houden alle binnenkomende paketten bij).

Overigens is het niet mijn probleem als de bezorger de telefoon aan een verkeerd persoon meegeeft. De telefoon is wettelijk gezien pas van mij als IK deze in ontvangst neem, en zolang ik de telefoon niet heb is Vodafone contractueel verplicht deze aan mij te leveren.

Het probleem is dat je bij bellen naar de helpdesk in een soort kafkaëske toestand terecht komt, waarbij iedereen je maar doorverbindt om van je af te zijn. Er is zelfs al twee keer opgehangen, en meerdere keren ben ik in de wacht gezet en er niet meer uitgehaald. Zeer kwalijk, vind ik.

Ik post hier wel als ik weer meer weet!

Gesloten