LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone wil heel snel rijk worden!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Linda23

Vodafone wil heel snel rijk worden!!!

Ongelezen bericht door Linda23 »

Ik ben al 3 jaar klant van vodafone en dan kan ik vertellen dat ik een hele goede klant ben. ( gem. 200,- euro per maand.)
Kom ik hellaas zonder werk te zitten en bel vodafone op in Januari 2005 met het verhaal dat ik dus geen werk meer heb en dat ik gehandicapt ben en het voor mijn erg moeilijk is om een baan te vinden .
Ik vertelde dat ik moeite zou hebben met de mnd januari en of ik die in termijnen kon betalen.
Vodafone heeft mij toen geadviseerd om mijn telefoon af te laten sluiten om verdere kosten te voorkomen en dan zou ik het bedrag in termijnen kunnen betalen,maar de abbonementskosten gaan dan wel gewoon door voor de volgende maanden (wat natuurlijk logisch is.)
En dan zou ik als dat bedrag van de maand januari betaald is mn telefoon weer kunnen laten aansluiten (kost gem. 29,50 euro) Oke dat is natuurlijk ook nog te overzien.
Nou denk u mischien wel jah dit is toch allemaal mooi geregeld via vodafone maar nu komt er iets heel anders bij.

Ik bel vodafone op (ik hoefde nog 43,00 te betalen en dan was mn rekening betaald en kon ik weer aangesloten worden.)om te zeggen dat ik de 43,00 euro wilde over maken en of zei mij dan weer willen aansluiten.
Krijg ik het volgende te horen dat ik wel 1466.17 euro heb open staan en dat mijn abbonement niet meer aangesloten kan worden.! :shock:
Blijkt dus achteraf dat de maand oktober 2004 nooit van mn rekening is afgeschreven en dat gelijk mn abbonement word stop gezet.
Ik heb dus uitgelegd dat ik daar echt niks van weet omdat de maanden november en december en uiteindelijk na de regeling de maand januari ook betaald heb.
Ik heb ook verteld dat ik bereid ben om het bedrag van de maand oktober (208,00) wilde betalen en gewoon klant wilde blijven, maar daar was niks meer aan te doen ik moest gelijk mn abbonemt afkopen voor 1466.17 euro en kan daar dus niet meer voor bellen. ( dat is een duure maand oktober) :shock:
Ik weet niet meer wat ik moet doen inmiddels ligt mijn zaak bij INTRUM JUSTITIA en is mijn rekening 1768.71 euro! En krijg ook te horen dat ik dus gewoon het sjakie ben (de *** dus) en dat dit gewoon Nederland is.(We worden dus genaaid waar we bij staan.)
Wie kan mij helpen of wie heeft hetzelfde meegemaakt?

Groetjes Linda

??

Re: Vodafone wil heel snel rijk worden!!!

Ongelezen bericht door ?? »

Er klopt iets niet aan je verhaal.

Geen enkele provider komt 'zomaar' met een afkoopsom; daarvoor krijg je eerst meerdere brieven waarin staat dat een rekening niet betaald is.
Gezien het feit dat je zaak inmiddels bij een incassobureau ligt, heb je waarschijnlijk al een brief of drie ontvangen van Vodafone met daarin de mededeling dat er een achterstand was en een specificatie van die achterstand. Als Vodafone daar geen reactie op ontvangt, snap ik best dat ze over gaan tot dit soort maatregelen. Overigens taat in die brieven heel duidelijk wat de consequenties zijn van het niet betalen van rekeningen.

Ik vrees dat je inmiddels veel te laat bent om hier nog wat aan te veranderen. Een regeling treffen behoort ook niet meer tot de mogelijkheden, aangezien Vodafone je nu niet meer als klant wil. En daar gaat de komende vijf jaar ook geen verandering in komen.

Nic

Ongelezen bericht door Nic »

Hallo....
Helaas ligt dit probleem echt bij jouw en niet bij Vodafone. Als je belt voor een betalingsregeling dan moet je die ook goed nakomen. Doe je dat niet dan heb je veel openstaande nota's en uiteindelijk (na ontvangen van vele brieven en waarschuwingen) krijg je uiteindelijk de eind nota. Zodra dit niet wordt betaald wordt het doorgeleid naar een incassobureau. Kan er helaas niets anders van maken. :(

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de voorgaande sprekers. Voor zover ik het kan zien heb je de zaak te lang op zijn beloop gelaten en (vele) waarschuwingen genegeerd. Dan is het alleen nog aan jezelf te wijten en niet meer aan Vodafone.

linda 23

Ongelezen bericht door linda 23 »

Ik heb jullie reacties gelezen en ben bang dat jullie het verkeerd begrijpen.
Ik heb geen brieven gehad van de maand oktober waarin stond dat die betaald moesten worden.
Ik wist dus echt nergens van.
Ook was ik bereid toen ik hoorde van de maand oktober die direkt te betalen, maar dat was dus niet meer mogelijk.

Ik ben in de tussentijd met vanalles bezig geweest om toch weer te regelen dat ik mijn abbonement weer kon laten aansluiten omdat het het niet zo was dat ik het niet wilde betalen maar het gewoon niet wist.
Maar heb dat hellas nog niet voor elkaar gekregen, uiteindelijk ligt het nu bij een incasso bureau en ben ik nog steeds geen stap verder.

Ik wil het geld wel betalen, maar wil dan wel mn belminuten waar ik recht op heb.

groet,
Linda

linda23

Ongelezen bericht door linda23 »

Daarbij komt ook dat ik voor de afkoopsom bij het incasso bureau terecht ben gekomen en niet voor die mnd oktober die hebben ze er wel in verwerkt.

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

Tsja als ik heel eerlijk ben denk ik dat je weinig kans maakt. Het is niet aan Vodafone om te bewijzen dat jij die brieven wel of niet gehad hebt.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat ik ook raar vind aan het verhaal is het feit dat toen je belde voor die betalingsregeling voor de maand januari dat zei niet hebben gezegd dat oktober nog niet betaald was.
En wat ook vreemd is, is het feit dat je je bankafschriften niet controleert.
Je weet toch rond welke datum zij het afschrijven?
Je let dan toch op of dit ook daadwerkelijk gebeurd is?
Ik vind dit echt een heel vreemd verhaal... :roll:

linda23

Hee GAST ben jij soms van Vodafone zelf???
Je kunt er in ieder geval zo werken hoor ik al!
Ik schrijf hier omdat ik op zoek ben naar hulp niet om verder afgezeken te worden.
Als jij dit normaal vind!

linda23

Hoi KARR-1

Ja idd denk ook dat er weinig te doen valt, maar heb volgende week een afspraak met mn advocaat en kijken wat die er dan mee kunnen.

Ze vonden het in ieder geval een raar verhaal en dat het idd klopt dat ik er voor getekend heb , maar ze zeggen ook dat ik er voor getekent heb dat ik recht heb op mn belminuten per maand.
Dus dat laat ik dan weer ef aan hun over.
En ja die brieven blijft hun woord tegen het mijne.
Ik hoopte hier wat meer tips te kunnen krijgen, maar helaas.
groetjes linda

Gast

Linda, ik **** niemand of, maar er klopt gewoon heel veel niet aan dit verhaal.
Je wordt niet zomaar afgesloten.
Daar gaat meer aan vooraf.
Ik heb gewoon sterk het vermoeden dat je de waarheid hier een beetje verdraaid hebt.
En ja, ik vind het grote onzin om te zeggen dat je niet wist dat oktober niet afgeschreven was.
Ten eerste wanneer ze het bedrag niet van je rekening af kunnen schrijven op een bepaald moment, krijg je daar altijd schriftelijk bericht van.
Wanneer je dan niet betaald volgen er nog herrinneringen en aanmaningen.
Op het moment dat je belde voor een betalingsregeling voor de maand januari neem ik aan dat ze je klantgegevens er bij hebben gezocht en zouden ze dus gezien hebben dat ook oktober nog niet betaald was en dit meteen gemeld hebben.
Nogmaals, je wordt niet zonder reden afgesloten, hier moet meer aan vooraf zijn gegaan.

linda23

Tja als het me eigen schult was geweest had ik niet geschreven op tros radar.
Het wordt automatisch van mn rekening afgeschreven en heb dus niet gemerkt dat dat niet er af is gehaald. (dat is mischien stom van mij , maar dat is ook het enige)
En wat die betalings regeling betreft van Januari is ook juist het gekke dat ze daar toen niet over zijn begonnen.
Daar ben ik dus nu zo boos over ze hadden me moeten inlichten.
Maar goed ben op het moment met me advocaat bezig om dr tegen in te gaan.
Ja kijk ik wil gewoon krijgen waar ik voor betaal!, wil best betalen, maar dat wil ik ook mn belbundel waar ik recht op heb.
Hopelijk snap je het nou wel.
gr linda

Gast

Ja, maar je hebt niet betaald voor iets dat je wel had gekregen en daar zit nu juist het probleem.
Zij hebben hun geld niet gekregen en mogen het nu dus stop zetten terwijl je wel de afkoopsom moet betalen.
Staat ook in de voorwaarden waar je zelf mee accoord bent gegaan.

Flierp

Ongelezen bericht door Flierp »

Het lijkt mij ook dat wanneer en zo'n groot bedrag (zoals jij zelf je rekeningen omschijft) NIET afschreven word je dus flink wat geld overhoud... dat had je een tip kunne geven.

Daarnaast zal de enige reden zijn waarom een automatische incasso niet lukt dat er gewoon weg niet voldoende saldo is...

Daarnaast is het feit dat je gehandicapt bent natuurlijk compleet onbelangrijk in dit hele verhaal en je gebuikt dit misschien alleen maar om sympathie te wekken...

ik vind dat vodafone een pluim verdient voor het feit dat ze in ieder geval met je meegedacht hebben toen jij je baan verloor, zijn zat bedrijven die dat (misschien wel terrecht) niet doen.

goossens

Ongelezen bericht door goossens »

Hetvolgende schrijven ontving ik op 9 okt.2004 van Vodafone:
Beste Vodafone klant,
De betaling ad €....is ondanks de eerdere herinnering nog niet op een van onze rekeningnummers bijgeschreven.
Wij willen u erop wijzen dat uw mobiele aansluiting geblokkeerd wordt indien uw betaling niet voor 22/10/2004 bij ons binnen is.Na ontvangst van de betaling zorgen wij dat uw aansluiting automatisch gedeblokkeerd wordt.Wij brengen hiervoor € 37 deblokkeringskosten per mobiele aansluiting in rekening....
Mijn betaling was (te laat) n.l.op 27.10 binnen en ik zou dus automatisch gedeblokkeerd moeten worden en een rekening moeten onvangen van € 37 voor de deblokkering.
Vraag:graag een reactie op mijn conclusie n.l.dat ik tegen betaling weer aangesloten moet worden.( ik heb abonnement/belminuten)

Gast

Wat voor reactie wil je nu?

Predicador

Ongelezen bericht door Predicador »

de deblokkeringskosten betreffen geen 37 maar 27 euro (scheelt 10 euro).

Als je te laat bent met betalen, zal een bedrijf daar altijd extra kosten voor in rekening moeten brengen. Het brengt namelijk extra administratie met zich mee op jou als klant achter de vodden te zitten, je te herinneren aan de te late betaling, het binnenkomen van de betaling op te volgen enz. enz.

Bij het tekenen van je contract ben je ook akkoord gegaan met een clausule in de algemene voorwaarden die naar deze kosten verwijst, en met de prijslijst tarieven van vodafone.

Verder geeft Vodafone je de ruimte om, binnen 2 weken na ontvangst van de factuur, je betaling te voldoen. Dat je er langer mee wacht, neemt nu eenmaal kosten met zich mee. Tijdig betalen is dus het devies.

goossens

Ongelezen bericht door goossens »

Bedankt "Predicator"voor uw reactie.
Deblokkeringskosten zijn inderdaad € 27.Met mijn excuses voor de fout.
Deze kosten wil en moet ik dan ook betalen,dat is geen punt.
Maar,wat is het geval:Vodafone heeft nog steeds niet ge-deblokkeerd.
Natuurlijk was ik te laat met betalen,maar dan zouden ze de kosten voor deblokkering in rekening brengen.(zie hun brief,die ik letterlijk citeerde op dit forum).
Hoe leest u dan,het citaat van de brief;ik kan er niets anders uit op maken,dan dat wanneer ik te laat betaal:gedeblokkeerd wordt en deblokk.kosten moet betalen en daar heb ik geen moeite mee.
Dank voor uw reactie.
goossens.

Gast

Een abonnement bij een andere provider in de aankomende jaren kan je nu ook wel vergeten aangezien Vodafone waarschijnlijk nu ook je naam en adres heeft doorgegeven aan Experian en Preventel.

linda23

:shock: praat ik arabisch of wat?????????

Kijk ik weet ook wel dat het stom is dat het me niet opgemerkt is dat ik de mnd october niet betaald heb , maar het is nou eenmaal zo en vroeg alleen maar naar iemand die tips voor mij had en advies meer niet.

Gesloten