LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Volgens Ziggo bellen wij nummers die we niet kennen
Volgens Ziggo bellen wij nummers die we niet kennen
Het blijkt dat vanaf onze vaste telefoonlijn al geruime tijd verschillende telefoonnummers in rekening worden gebracht die wij niet bellen.
Iedere nacht wordt volgens Ziggo rond 03:06 uur het telefoonnummer 0107537292 gebeld, altijd exact 9 seconden lang.
Zelf hebben wij dit nummer nooit gebeld, dus wij vragen ons ernstig af hoe dit mogelijk is.
Ziggo zegt hier niets aan te kunnen doen omdat het een individueel nummer betreft.
Ten einde raad hebben we een nieuw telefoonnummer aangevraagd bij Ziggo en wat schetst onze verbazing... De ellende gaat gewoon door.
Ook wordt er volgens Ziggo dagelijks gebeld naar het nummer 09067290053.
Inmiddels hebben we alle 0900- 0800 en aanverwante nummers laten blokkeren. Sindsdien is dit gestopt.
We hebben geprobeerd aangifte te doen bij de politie, maar die kunnen niets voor ons doen.
De politie heeft ons aangeraden om aangifte te doen bij Fraudehelpdesk.nl, wat inmiddels is gebeurd.
Wij voelen ons opgelicht door Ziggo (omdat het blijkbaar mogelijk is dat er kosten in rekening worden gebracht voor nummers die wij niet bellen) en de onbekende fraudeur die hier achter zit. Wij vragen ons af hoe het mogelijk is dat er kosten in rekening worden gebracht voor nummers die wij niet bellen vanaf een vaste lijn.
Het enige dat ons nog rest is het opzeggen van de vaste lijn?
Iedere nacht wordt volgens Ziggo rond 03:06 uur het telefoonnummer 0107537292 gebeld, altijd exact 9 seconden lang.
Zelf hebben wij dit nummer nooit gebeld, dus wij vragen ons ernstig af hoe dit mogelijk is.
Ziggo zegt hier niets aan te kunnen doen omdat het een individueel nummer betreft.
Ten einde raad hebben we een nieuw telefoonnummer aangevraagd bij Ziggo en wat schetst onze verbazing... De ellende gaat gewoon door.
Ook wordt er volgens Ziggo dagelijks gebeld naar het nummer 09067290053.
Inmiddels hebben we alle 0900- 0800 en aanverwante nummers laten blokkeren. Sindsdien is dit gestopt.
We hebben geprobeerd aangifte te doen bij de politie, maar die kunnen niets voor ons doen.
De politie heeft ons aangeraden om aangifte te doen bij Fraudehelpdesk.nl, wat inmiddels is gebeurd.
Wij voelen ons opgelicht door Ziggo (omdat het blijkbaar mogelijk is dat er kosten in rekening worden gebracht voor nummers die wij niet bellen) en de onbekende fraudeur die hier achter zit. Wij vragen ons af hoe het mogelijk is dat er kosten in rekening worden gebracht voor nummers die wij niet bellen vanaf een vaste lijn.
Het enige dat ons nog rest is het opzeggen van de vaste lijn?
Laatst gewijzigd door Radar op 20 sep 2017 17:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze meer op de inhoud slaat.
Reden: Titel aangepast zodat deze meer op de inhoud slaat.
Re: Volgens Ziggo bellen wij nummers die we niet kennen
09067290053 is een bekend fraude nummer, maar kosten voor bellen daarvoor komen vaak op rekeningen van mobiele telefoons, doordat advertenties die daar naar wijzen, via dubieuze apps op de telefoon komen. Op een vaste lijn is wel wat apart. Welke personen hebben toegang tot jullie vaste telefoon, en wat voor type telefoon is dat? En dat 9 seconden bellen naar een bepaald nummer op een bepaalde tijd, klinkt als iets geatomatiseerds, wat voor apparaten hangen allemaal aan jullie telefoonlijn? Iets als een persoonlijke alarm voor senioren, een alarmcentrale die zelfstandig kan bellen, of een smart device als een toon-thermostaat of van die Philips discolampen oid?Janneman7 schreef:Het blijkt dat vanaf onze vaste telefoonlijn al geruime tijd verschillende telefoonnummers in rekening worden gebracht die wij niet bellen.
Iedere nacht wordt volgens Ziggo rond 03:06 uur het telefoonnummer 0107537292 gebeld, altijd exact 9 seconden lang.
Zelf hebben wij dit nummer nooit gebeld, dus wij vragen ons ernstig af hoe dit mogelijk is.
Ziggo zegt hier niets aan te kunnen doen omdat het een individueel nummer betreft.
Ten einde raad hebben we een nieuw telefoonnummer aangevraagd bij Ziggo en wat schetst onze verbazing... De ellende gaat gewoon door.
Ook wordt er volgens Ziggo dagelijks gebeld naar het nummer 09067290053.
Inmiddels hebben we alle 0900- 0800 en aanverwante nummers laten blokkeren. Sindsdien is dit gestopt.
We hebben geprobeerd aangifte te doen bij de politie, maar die kunnen niets voor ons doen.
De politie heeft ons aangeraden om aangifte te doen bij Fraudehelpdesk.nl, wat inmiddels is gebeurd.
Wij voelen ons opgelicht door Ziggo (omdat het blijkbaar mogelijk is dat er kosten in rekening worden gebracht voor nummers die wij niet bellen) en de onbekende fraudeur die hier achter zit. Wij vragen ons af hoe het mogelijk is dat er kosten in rekening worden gebracht voor nummers die wij niet bellen vanaf een vaste lijn.
Het enige dat ons nog rest is het opzeggen van de vaste lijn?
Re: Volgens Ziggo bellen wij nummers die we niet kennen
hebben jullie een alarminstallatie met koppeling meldkamer?
Re: Volgens Ziggo bellen wij nummers die we niet kennen
Net wat Vroem oppert lijkt me een lijntest PAC (paticuliere alarm centrale) lijnen moeten dagelijks getest worden op goede werking.Wordt bij voorkeur op
laat tijdstip gedaan.
Zelf nummer al eens gedraaid zo ja kreeg je een soort signaal te horen?
groeten Henk
laat tijdstip gedaan.
Zelf nummer al eens gedraaid zo ja kreeg je een soort signaal te horen?
groeten Henk
Re: Volgens Ziggo bellen wij nummers die we niet kennen
Dat is dan wel apart, de meeste alarm systemen zijn niet aangesloten op de vaste lijn maar hebben zelf de mogelijkheid om mobiel te bellen naar de centrale. Zo werkt mijn beveiligings installatie in ieder geval en dat is een van de meesrt geleverde systemen in Nederland. De reden hierachter is dat wanneer er geen stroom is, de beveiligingsinstallatie op zijn accu gewoon blijft werken en nog steeds alarm kan slaan ook als er geen stroom beschikbaar is voor de vaste lijn van Ziggo (let wel, Ziggo telefonie werkt alleen als het Ziggo modem stroom heeft).henk51 schreef:Net wat Vroem oppert lijkt me een lijntest PAC (paticuliere alarm centrale) lijnen moeten dagelijks getest worden op goede werking.Wordt bij voorkeur op
laat tijdstip gedaan.
Zelf nummer al eens gedraaid zo ja kreeg je een soort signaal te horen?
groeten Henk
Re: Volgens Ziggo bellen wij nummers die we niet kennen
Denk ook net als boven al geschreven, dat u uw thuis installaties een kritisch moet bekijken om te kijken wel apparaat eventueel deze meldingen doet.
Bent u wel eens wakker gebleven om te kijken wat er gebeurd ?
Bent u wel eens wakker gebleven om te kijken wat er gebeurd ?
Re: Volgens Ziggo bellen wij nummers die we niet kennen
Ik weet niet voor type dat dan is, maar de installatie bij mijn ouders, belt bijvoorbeeld zelfstandig via de vaste telefoonlijn naar buiten, dus niet mobiel. En analoge telefoon werkt ook zonder stroom..Speedy123 schreef:Dat is dan wel apart, de meeste alarm systemen zijn niet aangesloten op de vaste lijn maar hebben zelf de mogelijkheid om mobiel te bellen naar de centrale. Zo werkt mijn beveiligings installatie in ieder geval en dat is een van de meesrt geleverde systemen in Nederland. De reden hierachter is dat wanneer er geen stroom is, de beveiligingsinstallatie op zijn accu gewoon blijft werken en nog steeds alarm kan slaan ook als er geen stroom beschikbaar is voor de vaste lijn van Ziggo (let wel, Ziggo telefonie werkt alleen als het Ziggo modem stroom heeft).henk51 schreef:Net wat Vroem oppert lijkt me een lijntest PAC (paticuliere alarm centrale) lijnen moeten dagelijks getest worden op goede werking.Wordt bij voorkeur op
laat tijdstip gedaan.
Zelf nummer al eens gedraaid zo ja kreeg je een soort signaal te horen?
groeten Henk
Re: Volgens Ziggo bellen wij nummers die we niet kennen
valt wel mee hoor. nieuwe wellicht, maar er zijn nog legio oudere systemen actief die aan de eisen voldoen die dit gewoon via vaste lijn of voip doen. Zowel ons oude als nieuwe huis als mijn zakelijk pand werken via voip, en doen de controlecontacten gewoon via ""vast"" nummer. Gelukkig wel, goedkoper dan met mobiel.Speedy123 schreef:Dat is dan wel apart, de meeste alarm systemen zijn niet aangesloten op de vaste lijn maar hebben zelf de mogelijkheid om mobiel te bellen naar de centrale. Zo werkt mijn beveiligings installatie in ieder geval en dat is een van de meesrt geleverde systemen in Nederland. De reden hierachter is dat wanneer er geen stroom is, de beveiligingsinstallatie op zijn accu gewoon blijft werken en nog steeds alarm kan slaan ook als er geen stroom beschikbaar is voor de vaste lijn van Ziggo (let wel, Ziggo telefonie werkt alleen als het Ziggo modem stroom heeft).henk51 schreef:Net wat Vroem oppert lijkt me een lijntest PAC (paticuliere alarm centrale) lijnen moeten dagelijks getest worden op goede werking.Wordt bij voorkeur op
laat tijdstip gedaan.
Zelf nummer al eens gedraaid zo ja kreeg je een soort signaal te horen?
groeten Henk
Re: Volgens Ziggo bellen wij nummers die we niet kennen
“Vaste telefonie” kan je onderverdelen in verschillende lijnen. Ik heb “vaste” digitale telefonie van KPN bij mijn glasvezel. Als mijn stroom uitvalt, en daardoor het modem niet meer werkt, kan ik ook niet meer bellen met mijn huistelefoon.
In het tijdperk voor digitale telefonie had je vaste aansluiting inderdaad geen stroom nodig om alsnog te kunnen bellen. Er vanuitgaande dat men geen draadloze handset heeft.
In het tijdperk voor digitale telefonie had je vaste aansluiting inderdaad geen stroom nodig om alsnog te kunnen bellen. Er vanuitgaande dat men geen draadloze handset heeft.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Volgens Ziggo bellen wij nummers die we niet kennen
Ik denk dat de meeste alarmcentrales juist via de vaste lijn werken. Het aantal storingen via de vaste lijn is % het laagst. Mobiel signaal kun je verstoren vanaf buitenaf en ook VOIP is relatief simpel te verstoren als je dit echt wilt.Speedy123 schreef: Dat is dan wel apart, de meeste alarm systemen zijn niet aangesloten op de vaste lijn maar hebben zelf de mogelijkheid om mobiel te bellen naar de centrale. Zo werkt mijn beveiligings installatie in ieder geval en dat is een van de meesrt geleverde systemen in Nederland. De reden hierachter is dat wanneer er geen stroom is, de beveiligingsinstallatie op zijn accu gewoon blijft werken en nog steeds alarm kan slaan ook als er geen stroom beschikbaar is voor de vaste lijn van Ziggo (let wel, Ziggo telefonie werkt alleen als het Ziggo modem stroom heeft).
Bij VOIP is het zelfs zo dat de verzekeringmaatschappij in sommige gevallen zelfs niet uitkeert omdat enkel vaste telefonie (dus geen VOIP zoals Ziggo aanbiedt) aan de eisen voldoet. Dit was ieder geval 3 jaar geleden zo kan zijn dat ze inmiddels wel VOIP ondersteunen.
Als er elke dag wordt gebeld op een vast tijdstip en ondanks een nieuw nummer dit nog steeds gebeurd lijkt me een alarm systeem een logische verklaring. Je kunt eens alle telefoonkabels uit je Ziggo modem halen en dan kijken wat er gebeurd.
Dat nummer blokkade van het betaalnummer werkte betekend dat het misbruik echt van je woning afkomstig was. Het betreffende nummer wordt ook gebruikt op diverse porno sites en is dus niet enkel een nummer wat "misbruikt" wordt via de mobiel.
Los dat het nummer geen fraudeleus nummer is maar dat mensen dit zo ervaren omdat ze zich vaak niet bewust zijn dat een derden dit soort sites bezoeken en op deze wijze betalen.
Re: Volgens Ziggo bellen wij nummers die we niet kennen
Bedankt voor alle reacties en het meedenken. Wij hebben inderdaad een aansluiting op een alarmsysteem, wij wisten niet dat dit systeem automatisch iedere nacht belt.
Het 0900 nummer is nu via Ziggo geblokkeerd en hopelijk is dat dan ook afgelopen.
Het 0900 nummer is nu via Ziggo geblokkeerd en hopelijk is dat dan ook afgelopen.
Re: Volgens Ziggo bellen wij nummers die we niet kennen
0900 nummer blokkeren scheelt in de kosten....maar legt niet de oorzaak bloot. Het zou aan mij blijven knagen of er geen gehacked apparat thuis op netwerk aanwezig is.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Volgens Ziggo bellen wij nummers die we niet kennen
En natuurlijk niet vergeten de "aangifte" bij de fraudehelpdesk laten vervallen. Wel vreemd dat Ziggo deze simpele conclusie zelf niet heeft getrokken. Veel van dit soort gevallen (alarmcentrale) meegemaakt bij mijn vorige werkgever en was 1 van de standaard vragen die werd gesteld. Als er gebeld wordt naar een bepaald nummer is er altijd een logische verklaring voor, zeker als het geen betaalnummer is, immers profiteert niemand hiervan als hiermee wordt gebeld.breien schreef:Nu nog even uw excuses aanbieden omdat u Ziggo en de onbekende met het telefoonnummer beticht van oplichting in uw openingspost.Janneman7 schreef:Bedankt voor alle reacties en het meedenken. Wij hebben inderdaad een aansluiting op een alarmsysteem, wij wisten niet dat dit systeem automatisch iedere nacht belt.
Het 0900 nummer is nu via Ziggo geblokkeerd en hopelijk is dat dan ook afgelopen.
Re: Volgens Ziggo bellen wij nummers die we niet kennen
Ik denk dat een Ziggo techneut dat wel zal bedenken en zeggen, maar die bemensen niet de 1e lijns servicedesk, wat je ingang bij Ziggo is voor alle particuliere klanten?sylvesterb schreef:En natuurlijk niet vergeten de "aangifte" bij de fraudehelpdesk laten vervallen. Wel vreemd dat Ziggo deze simpele conclusie zelf niet heeft getrokken. Veel van dit soort gevallen (alarmcentrale) meegemaakt bij mijn vorige werkgever en was 1 van de standaard vragen die werd gesteld. Als er gebeld wordt naar een bepaald nummer is er altijd een logische verklaring voor, zeker als het geen betaalnummer is, immers profiteert niemand hiervan als hiermee wordt gebeld.breien schreef:Nu nog even uw excuses aanbieden omdat u Ziggo en de onbekende met het telefoonnummer beticht van oplichting in uw openingspost.Janneman7 schreef:Bedankt voor alle reacties en het meedenken. Wij hebben inderdaad een aansluiting op een alarmsysteem, wij wisten niet dat dit systeem automatisch iedere nacht belt.
Het 0900 nummer is nu via Ziggo geblokkeerd en hopelijk is dat dan ook afgelopen.
Re: Volgens Ziggo bellen wij nummers die we niet kennen
Bij alarm over VOIP moet er een noodstroomapparaat aanwezig zijn om bij stroomuitval of sabotage op dat punt modem en telefooncentrale van stroom te blijven voorzien. Dat was de enige voorwaarde die ik voorgeschoteld kreeg. Is netjes gedaan, en installatieverslag ervan bij verzekeraar neergelegd als bewijs (om gezeur achteraf te voorkomen)sylvesterb schreef:Ik denk dat de meeste alarmcentrales juist via de vaste lijn werken. Het aantal storingen via de vaste lijn is % het laagst. Mobiel signaal kun je verstoren vanaf buitenaf en ook VOIP is relatief simpel te verstoren als je dit echt wilt.Speedy123 schreef: Dat is dan wel apart, de meeste alarm systemen zijn niet aangesloten op de vaste lijn maar hebben zelf de mogelijkheid om mobiel te bellen naar de centrale. Zo werkt mijn beveiligings installatie in ieder geval en dat is een van de meesrt geleverde systemen in Nederland. De reden hierachter is dat wanneer er geen stroom is, de beveiligingsinstallatie op zijn accu gewoon blijft werken en nog steeds alarm kan slaan ook als er geen stroom beschikbaar is voor de vaste lijn van Ziggo (let wel, Ziggo telefonie werkt alleen als het Ziggo modem stroom heeft).
Bij VOIP is het zelfs zo dat de verzekeringmaatschappij in sommige gevallen zelfs niet uitkeert omdat enkel vaste telefonie (dus geen VOIP zoals Ziggo aanbiedt) aan de eisen voldoet. Dit was ieder geval 3 jaar geleden zo kan zijn dat ze inmiddels wel VOIP ondersteunen.
Als er elke dag wordt gebeld op een vast tijdstip en ondanks een nieuw nummer dit nog steeds gebeurd lijkt me een alarm systeem een logische verklaring. Je kunt eens alle telefoonkabels uit je Ziggo modem halen en dan kijken wat er gebeurd.
Dat nummer blokkade van het betaalnummer werkte betekend dat het misbruik echt van je woning afkomstig was. Het betreffende nummer wordt ook gebruikt op diverse porno sites en is dus niet enkel een nummer wat "misbruikt" wordt via de mobiel.
Los dat het nummer geen fraudeleus nummer is maar dat mensen dit zo ervaren omdat ze zich vaak niet bewust zijn dat een derden dit soort sites bezoeken en op deze wijze betalen.
Re: Volgens Ziggo bellen wij nummers die we niet kennen
Tot zover dus de "oplichting" door een fraudeur". Mensen zouden eens wat meer weg moeten blijven bij conclusies en oordelen nog voordat ze überhaupt een goed beeld hebben van wat er gaande is.
Re: Volgens Ziggo bellen wij nummers die we niet kennen
Beste Janneman7,
Naast dat vergeten alarm , heeft U misschien een Dect telefoon.
Sommige zijn matige code en als de buren dezelfde Dect code hebben voor hun 0906 diensten?
Dit is geen fraude maar als jou ontvanger dichterbij is dan hun eigen kan dit vooral als het beneden staat wel eens bij de buren uitkomen!
Ik kreeg ooit van mijn dochter de vraag hoeveel vaste nummers ik nu eigenlijk had.... en nu weet ik waarom ik zo weinig moest betalen sinds ik dat nieuwe toestel had!
Naast dat vergeten alarm , heeft U misschien een Dect telefoon.
Sommige zijn matige code en als de buren dezelfde Dect code hebben voor hun 0906 diensten?
Dit is geen fraude maar als jou ontvanger dichterbij is dan hun eigen kan dit vooral als het beneden staat wel eens bij de buren uitkomen!
Ik kreeg ooit van mijn dochter de vraag hoeveel vaste nummers ik nu eigenlijk had.... en nu weet ik waarom ik zo weinig moest betalen sinds ik dat nieuwe toestel had!