LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VraagAlex.nl i.c.m. EindeContractmelder.nl

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sVallas

VraagAlex.nl i.c.m. EindeContractmelder.nl

Ongelezen bericht door sVallas »

Ik wil iedereen waarschuwen voordat ze in contact komen met VraagAlex.nl.

Het begon allemaal bij het bestellen van een zonnebril bij Brillen24.nl, waar het telefonisch contacteren niet lukte.
Telkens na 15 minuten verbrak de verbinding.
Op google heb ik gezocht naar een alternatief, en toen kwam ik terecht bij VraagAlex.nl (nog nooit van gehoord).
Maar dit bedrijf zorgt er o.a. voor dat je geen 0900 nummer hoeft te bellen, en zij jou doorschakelen, zodat het voor jou kosteloos is.
Nou in mijn situatie gaat het niet om een 0900 nummer, maar om een 030 nummer.

Maar goed ik had mijn situatie uitgelegd, en omdat ik voor de eerste keer belde krijg ik ook meteen een aantal gratis cadeautjes toegestuurd, waar o.a. een gratis verbruikschecker en een powerbank t.w.v. 70 euro.
Waar ik al mijn rillingen van kreeg is van het overdreven herhalen dat het allemaal volledig gratis was. Maar goed, hij zou alles doorsturen naar mijn mail, zodat ik alles op mijn gemak kon doorlezen.

Hierna werd ik doorgeschakeld naar een afdeling die mij dus kon doorschakelen en mij verder kon helpen, hier ook mijn verhaal uitgelegd, dat het niet om 0900 nummer ging, en dat het om 030 nummer gaat en al zeker 5x gebeld en telkens na 15 minuten wordt de verbinding verbroken zonder dat ik iemand gesproken had.
Dat moest voor hun geen probleem zijn, zij hadden hier de nodige truukjes voor, en werd toen meteen doorgeschakeld.
En weer stond ik in dezelfde wacht, als daarvoor. Echter werd er ongeveer na 5 minuten wel opgenomen door Brillen24.nl.
Dus ik ben daar zeer over te spreken, geen idee of het geluk was, of dat het echt een bepaalde truukje was, maar ik ben geholpen.

Na het gesprek, heb ik VraagAlex.nl even onder de radar genomen, maar kon verder niets geks vinden. Prima bedrijf, met goeie recensies, ben zelf ook prima geholpen.

Als ik daarna mijn mail open, met de beloofde gratis powerbank t.w.v 70 euro, is de mail afkomstig van EindeContractMelder.nl, en aan deze organisatie kon ik dus wel wat vinden, en zit dus een luchtje aan. In mijn mail moet ik dus "VISA Word Card creditcard" activeren waar ik dus dan aan een creditcard vast zit, en dan mogelijk de soort van 'gratis' powerbank t.w.v. 70 euro moet ontvangen.

Ik heb hier veel slechte verhalen gelezen, erg jammer dat VraagAlex.nl zaken doet met dit soort partijen, en aan de andere kant vraag ik mij dan ook meteen af, waar haalt VraagAlex.nl hun winst vandaan? Zo, dus.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jul 2017 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link/telefoonnummer verwijderd

NeoDutchio

Re: VraagAlex.nl i.c.m. EindeContractmelder.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus omdat u contact zoekt met een online opticien gaat u een creditcard bestellen? Heel wonderlijk.

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 »

sVallas schreef:Ik wil iedereen waarschuwen voordat ze in contact komen met VraagAlex.nl.

Het begon allemaal bij het bestellen van een zonnebril bij Brillen24.nl, waar het telefonisch contacteren niet lukte.
Telkens na 15 minuten verbrak de verbinding.
Op google heb ik gezocht naar een alternatief, en toen kwam ik terecht bij VraagAlex.nl (nog nooit van gehoord).
Maar dit bedrijf zorgt er o.a. voor dat je geen 0900 nummer hoeft te bellen, en zij jou doorschakelen, zodat het voor jou kosteloos is.
Nou in mijn situatie gaat het niet om een 0900 nummer, maar om een 030 nummer.

Maar goed ik had mijn situatie uitgelegd, en omdat ik voor de eerste keer belde krijg ik ook meteen een aantal gratis cadeautjes toegestuurd, waar o.a. een gratis verbruikschecker en een powerbank t.w.v. 70 euro.
Waar ik al mijn rillingen van kreeg is van het overdreven herhalen dat het allemaal volledig gratis was. Maar goed, hij zou alles doorsturen naar mijn mail, zodat ik alles op mijn gemak kon doorlezen.

Hierna werd ik doorgeschakeld naar een afdeling die mij dus kon doorschakelen en mij verder kon helpen, hier ook mijn verhaal uitgelegd, dat het niet om 0900 nummer ging, en dat het om 030 nummer gaat en al zeker 5x gebeld en telkens na 15 minuten wordt de verbinding verbroken zonder dat ik iemand gesproken had.
Dat moest voor hun geen probleem zijn, zij hadden hier de nodige truukjes voor, en werd toen meteen doorgeschakeld.
En weer stond ik in dezelfde wacht, als daarvoor. Echter werd er ongeveer na 5 minuten wel opgenomen door Brillen24.nl.
Dus ik ben daar zeer over te spreken, geen idee of het geluk was, of dat het echt een bepaalde truukje was, maar ik ben geholpen.

Na het gesprek, heb ik VraagAlex.nl even onder de radar genomen, maar kon verder niets geks vinden. Prima bedrijf, met goeie recensies, ben zelf ook prima geholpen.

Als ik daarna mijn mail open, met de beloofde gratis powerbank t.w.v 70 euro, is de mail afkomstig van EindeContractMelder.nl, en aan deze organisatie kon ik dus wel wat vinden, en zit dus een luchtje aan. In mijn mail moet ik dus "VISA Word Card creditcard" activeren waar ik dus dan aan een creditcard vast zit, en dan mogelijk de soort van 'gratis' powerbank t.w.v. 70 euro moet ontvangen.

Ik heb hier veel slechte verhalen gelezen, erg jammer dat VraagAlex.nl zaken doet met dit soort partijen, en aan de andere kant vraag ik mij dan ook meteen af, waar haalt VraagAlex.nl hun winst vandaan? Zo, dus.
Toevallig een WakaWaka powerbank die je nu gratis bij de aanvraag van een ICS world card krijgt?

sVallas

Dieke83 schreef:Toevallig een WakaWaka powerbank die je nu gratis bij de aanvraag van een ICS world card krijgt?
Dat is correct.

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 »

sVallas schreef:
Dieke83 schreef:Toevallig een WakaWaka powerbank die je nu gratis bij de aanvraag van een ICS world card krijgt?
Dat is correct.
Dus ze sturen alleen beetje reclame op ja je kan erachteraan gaan en vragen waar je "Gratis" kadootjes zijn maar ben bang dat het alleen maar reclame was.

sVallas

Dieke83 schreef:Dus ze sturen alleen beetje reclame op ja je kan erachteraan gaan en vragen waar je "Gratis" kadootjes zijn maar ben bang dat het alleen maar reclame was.
Het feit dat ik meerdere mal te horen krijg het is gratis, je hoeft echt verder niets te doen, je krijgt informatie per mail. Tussendoor heb ik nog 5x gehoord dat het gratis is.
Iemand anders opent de mail, drukt op de knop en zit vast aan een VISA World Card creditcard met een (gratis) powerbank.

En die powerbank was mooi meegenomen, het ging mij alleen om het contact met Brillen24.nl, dat is geluk, maar ik wil gewoon iedereen hiervan op de hoogte houden voordat je er de dupe van wordt.

Genoeg mensen die hier in tuinen.

Costnix

Ongelezen bericht door Costnix »

Ik ben mens genoeg om er niet in te tuinen.
Het woordje "gratis" berooft vele mensen hun verstand :--(
Een oud Amerikaans gezegde hierover luidt: There ain't no such thing as a free lunch. (TANSTAAFL)

sVallas

Costnix schreef:Ik ben mens genoeg om er niet in te tuinen.
Het woordje "gratis" berooft vele mensen hun verstand :--(
Een oud Amerikaans gezegde hierover luidt: There ain't no such thing as a free lunch. (TANSTAAFL)
Waren er maar meer mensen zoals jou :-(

sVallas

Ik moet er nog wel even bij vermelden, het lijkt nu eindelijk stil.
Maar ik ben echt elke week gebeld door EindContractmelder.nl, ondanks ik geregistreerd bent in de bel-me-niet-register.
Als ik dan zeg, "ik ben niet geinterreseerd, bel mij niet meer"
Kreeg ik leuk als antwoord terug "Ok, dan bellen wij u een andere keer", en zonder dat ik nog wat kon zeggen, wordt er in mijn oor opgehangen.

Dit is mijn laatste update onder dit onderwerp, gewoon om de rest in te lichten over VraagAlex.nl.
Het is een leuk idee, ik ben uiteindelijk geholpen via dat nummer.
Alleen ben wel een 1-2 maanden kapot gebeld door EindeContractmelder.nl.

Maar ik heb nu een paar weken geen telefoontjes meer gehad.

gvanosch12

Ongelezen bericht door gvanosch12 »

Géén zaken met vraagalex doen,ze misleiden je door jou onderdeel van het businessmodel te maken en niet volledig eerlijk en transparant te zijn wat dan dit business model is en hoe dit er dan in de praktijk uitziet,waar jij aan wordt blootgesteld wordt als je gebruik maakt van de service van vraagalex,bv de doorverbindservice op nr 020-2621789 en beloven jou met elk bedrijf te kunnen doorverbinden,dat is al een leugen want dat ligt aan het bedrijf of zei daar aan mee willen werken en geld willen steken in vraagalex,de volgende leugen is dat je op de website vraagalex.nl alle bespaarcodes van bedrijven terug kunt vinden,die lijst is er gewoon niet,ook de chat mogelijkheid is er niet meer op de site om een bepaarcode te vragen van een bedrijf,want online is deze niet te vinden,dat is natuurlijk bewust,anders kunnen ze geen marketing op je los laten en de kans verkleinen om geld aan jou te verdienen,maar door alle marketingtrucs wordt je wel lang aan de lijn gehouden om marketing mee te kunnen bedrijven.
Als je nu belt naar het doorverbindnummer,dan krijg je eerst een riedeltje populaire bedrijven opgesomt,als jou bedrijf daar niet bij zit dan wordt je doorverbonden met een medewerker,er wordt niet meer vermeld of je een bespaarcode hebt om direct te worden doorverbonden,dat is de volgende truc/leugen omdat je deze niet kunt terugvinden,als je niet tevreden bent of ze kunnen jou niet doorverbinden/helpen dan verbinden ze jou door naar vraagalex.nl waar je weer hetzelfde riedeltje bedrijven krijgt opgesomt en zit deze er niet bij dan wordt je doorverbonden naar een medewerker die je niet aan de lijn krijgt,je krijgt wel de mogelijkheid als je een bespaarcode van een bedrijf hebt deze direct in te toetsen en te worden doorverbonden(maar die bespaarcodes die zijn niet te vinden en je krijgt ze ook niet van een medewerker van vraagalex,dus dat is een leugen bad business zou ik zeggen) dan krijg je een verkooppraatje te horen waarmee je gratis een visa prepaid creditcard met €50 tegoed kunt krijgen en als je door visa bent goedgekeurd dan krijgt vraagalex een seintje en natuurlijk betaald door visa om jou vervolgens zogenaamd een gratis powerbank van €70 gratis te geven,daar betaald visa vraagalex voor en dan lijkt het gratis te worden aangeboden door vraagalex,maar dat is het natuurlijk niet,Gratis bestaat niet,ook niet voor Vraagalex,maar ze pretenteren dit wèl te zijn,en het business verdienmodel vertellen ze jou natuurlijk niet,dat bepaald Vraagalex en er wordt niet naar de soort consument gekeken of het product wel geschikt is voor de betreffende persoon,ze proberen je gewoon te verleiden,als Visa de creditcard voor jou afwijst dan zit vraagalex daar niet mee(dat bedoel ik met businessmodel en de consument als marketing instrument)
Als het huidige businessmodel/marketing niet genoeg oplevert dan passen ze dat gewoon weer aan,uiteraard in het voordeel van Vraagalex,dit is zorgvuldig en geraffineerd uitgedacht,de consument als businessmodel en marketing instrument.

Ik ben imiddels helemaal klaar met Vraagalex omdat ze niet eerlijk en transparant zijn naar de Consument toe en niet waarmaken wat ze pretenteren dat ze dat wèl doen,bv dat je naar alle bedrijven kunt worden doorverbonden,dat is een leugen want niet elk bedrijf wil zaken doen met vraagalex en het werkelijke vaste nummer te verstrekken waarmee klanten doorverbonden kunnen worden,die niet online te vinden zijn,omdat ze dit uit alle macht beschermen,om hun eigen verdien model te beschermen.

Verder pretenteren ze dat je direct contact met vraagalex.nl doorverbinder kunt maken door te bellen met 1812 op je sip Phone(voip)ik heb dit geprobeerd maar helaas krijg je geen verbinding met deze dienst,dat kan alleen als je wordt doorverbonden door het vraagalex belsysteem(lees marketing businessmodel)

Dus mensen laat je niet voor het karretje spannen van vraagalex,gratis bestaat niet en trap niet in alle praatjes die ze aan jou willen verkopen,het is en blijft business om geld te verdienen en de manier hoe dit gebeurd,dat bepaald Vraagalex.

Gesloten