LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waardeloze service KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
genux

Waardeloze service KPN

Ongelezen bericht door genux »

Mijn zoon heeft vorig jaar oktober een nieuwe telefoon inclusief abonnement genomen bij KPN. Ook heeft hij een verzekering afgesloetn. We hebben bij aankoop specifiek aan de verkoper gevraagd of diefstal ook onder dekknig viel. Hierop is bevestigend geantwoord.
In maart 2014 is zijn telefoon gestolen. Hij heeft KPN en de verzekering hiervan op de hoogte gesteld, Helaas gaf KPN aan dat diefstal niet onder de verzekering valt. Op mijn vraag waarom de verkoper dat destijds wel heeft aangegeven antwoorde KPN dat zij niet verantwoordelijk zijn voor uitspraken van een verkoper.
Vervolgens wordt er 180 Euro van zijn rekening afgeboekt zonder enige verklaring. na telefonisch contact met KPN gaven zij aan dat dat de kosten waren van het verlies van de telefoon omdat deze na contractdatum niet meer ingeleverd kon worden.
Mijn zoon had op dat moment even geen baan en heeft het geld gestoneerd en KPN verzocht om een betalingsregeling. Hier zou hij nog antwoord op krijgen. Hij heeft zijn abonnemet gewoon doorbetaald maar werdt toch helemaal afgesloten.
Tot vandaag een rekening op de deurmat viet met een bedrag van € 1183..Dit is het afkopen van het contract.
Hij heeft hier niet om gevraagd.
Hij heeft gevraagd om een betalingsregeling voor die € 180. En waarom nu al die € 180 betalen? Het contract is nog niet afgelopen.
Het merkwaardige is: had hij geen melding gedaan van diefstal bij KPN, wanneer hadden ze dan gemerkt dat hij de telefoon niet kon inleveren na contractdatum.
Wij zijn nu zover dat wij als familie ( 5 personen en allen bij KPN) ons contract per direct opzeggen..
ben er klaar mee...

dhc

Re: Waardeloze service KPN

Ongelezen bericht door dhc »

per direct opzeggen
Gaat je niet lukken, en verder heeft de KPN gewoon gelijk. Diefstal is niet verzekerd, en als je via de leaseconstructie een abbo bent aangegaan, hou je je dus niet aan de voorwaarden. Hierin staat dat het toestel teruggaat naar KPN. In dit geval onmogelijk en dien je de schade te vergoeden.

Wat snap je niet?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

genux schreef:We hebben bij aankoop specifiek aan de verkoper gevraagd of diefstal ook onder dekknig viel. Hierop is bevestigend geantwoord.
Heeft die verkoper het ook aangewezen in de voorwaarden of was hij gewoon bezig om even een snelle sales binnen te halen zodat hij de biertjes in de kroeg of de verzekering van z'n brommer weer kon betalen?

marc1766

Ongelezen bericht door marc1766 »

heeft die verkoper die het naar jullie heeft bevestigd ook op papier gezet?
Zo niet gaan jullie het niet winnen, Zo ja maak je een kans dat het goed komt.
Mij pakken ze niet meer, wie het ook is, waar het ook over gaat, pas als ik een bevestiging per mail of op papier heb ga ik akkoord, zo niet , niet tekenen, geen ja zeggen en niet betalen aangezien je niks hebt om aan te voeren als bewijs wat er precies is afgesproken.

Ze kunnen allemaal hun producten aan de man brengen met de mooiste verhalen, maar ze moeten het wel op papier bevestigen of in de mail, anders zijn het waardeloze woorden, en heb je wanneer er problemen zijn geen schijn van kans.

devious

Ongelezen bericht door devious »

genux schreef:.... Hij heeft KPN en de verzekering hiervan op de hoogte gesteld, ..
...
Het merkwaardige is: had hij geen melding gedaan van diefstal bij KPN,...
huh :mrgreen:

genux

Marc1766: De verkoper heeft het niet op peapier gezet en ons ook niet de voorwaarden laten lezen. Alleen op de simpele vraag of diefstal onder deze verzekering valt heeft hij bevestigend geantwoord.

Devious: wij hebben de verzekering natuurlijk op de hoogte gebracht van de diefstal omdat wij ervan uitgingen dat wij de telefoon vergoed kregen. Vervolgens worden de kosten van de telefoon zonder enige voorwarrschuwing van de rekening van mijn zoon afgeboekt. Dit kwam volledig onverwacht omdat in het contract staat dat je na einde contract een restant verschuldigt ben. Dus na het het beeindiging contract: niet na verlies of diefstal. Met andere woorden: haden wij geen melding gedaan had mijn zoon pas na einde contract hoeven te betalen......en werd hij ook niet plotseling afgesloten.

DHC: ik snap dat het net gaat lukken. Alleen zijn er hier twee zaken die mij zodanig frustreren. Als eerste de toezegging van de medewerker dat diefstal wel degelijk onder de dekking valt. Ten tweede: ik weet dat het toestel na afloop contract terug gaat naar KPN en dat ik, wanneer ik dat niet zou doen een restbedrag moet betalen. Voor alle duidelijkheid : na einde contract. Nu heb ik melding gemaakt van diefstal en boeken zij zonder enige communicatie een groot bedrag van mijn rekening af. Wat als ik uiteindelijk mijn telefoon toch terug krijg via de politie???????? Denk je dat ze het dan weer braaf terugboeken.....?????

dhc

Denk je dat ze het dan weer braaf terugboeken.....?????
Ja, dat denk ik.....

genux

DHC: bedankt voor je volledige support en de veelzeggende ondersteuning. :idea:

dhc

Kan er niet meer van maken, als ik heel uitgebreid ga reageren wordt je misschien verdrietig...of boos...of beiden.
In sommige situaties zijn simpele antwoorden het best...

devious

Ongelezen bericht door devious »

genux schreef:... Wat als ik uiteindelijk mijn telefoon toch terug krijg via de politie???????? Denk je dat ze het dan weer braaf terugboeken.....?????
Als jij dan wel eerst even aan KPN doorgeeft dat je je telefoon weer terug hebt, dan krijg je gewoon je geld terug.
En sorry dat we nou net niet zeggen wat je wil horen. Een forum is een klankbord, en niet alle leden hebben eenzelfde denkwijze als een topic-starter, en soms ook een volledig andere mening en ook niet te beroerd om deze te delen met het forum.

genux

DHC: inderdaad...je antwoord is inderdaad erg simpel en heeft niets met mijn vraagstelling te doen.
Mijn klacht gaat over twee dingen: ten eerste verkeerde voorlichting van de verkoper omtrent de verzekering. Ten tweede dat ze tussentijds, zonder enige documentatie of rekening, een groot bedrag afboeken omdat hij zijn GSM kwijt is. Naar mijn mening had dat aan het eind van het contract moeten gebeuren.

Devious: ik neem al geruime tijd deel aan dit forum en weet dat sommige mensen reageren op een antwoord die hun niet aanstaat. Ik heb geen denkwijze....ik vraag om een antwoord op mijn twee vragen zoals ik hierboven bij DHC heb neergelegd. En ik verwacht dan niet zo'n absurt antwoord van DHC waar ik niets mee kan....

dhc

Staat in de AV, als je je toestel kwijtraakt hebben ze het recht de overeenkomst te beëindigen en het kosten te verhalen. verder communicatie daarover is onnodig...
Jouw mening doet niet terzake.
Hoe simpel wil je het hebben?
Dat jij mijn mening absurd vindt is jouw probleem, niet het mijne.

genux

Was het maar zo simpel. Er staat alleen in de voorwaarden na na einde contract een restbedrag voor de telefoon betaald dient te worden. Nergens staat dat ze tussentijds, bij diefstal of verlies, een bedrag in rekening mogen brengen.

Maar weet je DHC...we doen met z'n allen net of jij gelijk hebt......

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

marc1766 schreef:heeft die verkoper die het naar jullie heeft bevestigd ook op papier gezet?
Zo niet gaan jullie het niet winnen, Zo ja maak je een kans dat het goed komt.
Mij pakken ze niet meer, wie het ook is, waar het ook over gaat, pas als ik een bevestiging per mail of op papier heb ga ik akkoord, zo niet , niet tekenen, geen ja zeggen en niet betalen aangezien je niks hebt om aan te voeren als bewijs wat er precies is afgesproken.

Ze kunnen allemaal hun producten aan de man brengen met de mooiste verhalen, maar ze moeten het wel op papier bevestigen of in de mail, anders zijn het waardeloze woorden, en heb je wanneer er problemen zijn geen schijn van kans.
Snap niet zo goed wat nu het probleem is. KPN schrijft toch duidelijk op zijn website dat diefstal is verzekerd, maar dat je wel eigen risico hebt.

http://www.kpn.com/prive/mobiel/tarieve ... ervice.htm

olaf79

dhc schreef:Staat in de AV, als je je toestel kwijtraakt hebben ze het recht de overeenkomst te beëindigen en het kosten te verhalen. verder communicatie daarover is onnodig...
Jouw mening doet niet terzake.
Hoe simpel wil je het hebben?
Dat jij mijn mening absurd vindt is jouw probleem, niet het mijne.
Ik zie toch graag in welk artikel in de AV dat staat...

olaf79

genux schreef:In maart 2014 is zijn telefoon gestolen.
Hm, knap dat je nu al weet dat dat toestel gestolen wordt. Zou nu vast naar de politie gaan.. :lol:

Gesloten