LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke prepaidaanbieder?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gast

Welke prepaidaanbieder?

Ongelezen bericht door Gast »

Hi,

Op dit moment heb ik een prepaidkaart van Vodafone, maar heb nog het idee dat het voor mij goedkoper kan.
SMS`en doe ik niet, alleen af en toe een belletje naar familie en zo nu en dan een instantie.

Ik wil geen abbonement, alleen zo nu en dan eens een opwaardeerkaartje.
Maar bij Vodafone begint dit bij 20 euro en KPN wil ik al sowieso niet.

Qua tarieven zat ik te denken aan Orange, maar wat vinden jullie?

Predicador

Re: Welke prepaidaanbieder?

Ongelezen bericht door Predicador »

bij vodafone kun je al opwaarderen vanaf 10 euro, als je over rabo of girofoon beschikt, of een creditcard hebt. Hoef je nooit meer opwaardeerkaarten te kopen.

Gast

Ok, misschien via de postbank, maar ik heb ABN en dat gaat niet.
Koop ik een vodafone-kaart via het postkantoor dan kan dit pas vanaf 20 euro.

Gast

Jaja,

Ik zou gaan voor Telfort of T-Mobile.
Telfort op de 1e plaats: want, je kan gratis naar je Voicemail bellen, je belt iedere 3e belminuut gratis! en de beltarieven zijn iets lager dan Vodafone. T-Mobile s ook wel goed, maar toch zal ik eerder kiezen voor Telfort.

Orange zal ik niet nemen, ze hanteren maar 1 tarief: dat van € 0,35 per min. En het bereik is vaak ook bagger! Telforts bereik is iets beter, maar besef wel dat het bereik vaak iets slechter kan zijn met Telfort dan dat je nu hebt met Vodafone.

Gast

Nou is de beleving van netwerkbereik natuurlijk met alle netwerken afhankelijk van waar je precies zit, maar Orange kwam in de laatste test van de consumentenbond juist erg goed naar voren, terwijl Telfort als kwalitatief slechtste netwerk werd getest. Trouwens concludeerde de consumentenbond dat de gsm-netwerken in NL elkaar niet zoveel ontlopen...

Zelf bel ik trouwens ook Orange, en heb al jaren helemaal geen dekkingsproblemen meer. Vandaar dat ik dat toch even recht wilde zetten.

Afhankelijk van hoeveel je belt, lijkt Orange me juist wel een goede optie, omdat je beltegoed nooit verloopt. Bel je dus heel erg weinig heb je geen minimum hoeveelheid tegoed dat je "af moet nemen". Vanaf 5 euro kun je opwaarderen via volgens mij elke bank in Nederland opwaarderen.
Bel je wat meer, kun je via Telfort inderdaad goedkoper uit zijn (vooral als je vaak naar je voicemail belt) - bij Orange kom je dan in een prepaid terecht waarbij je automatisch opwaardeert elke maand, dat is ook goedkoop.

T-mobile zou ik niet doen, omdat ik daar geen duidelijke voordelen in het prepaid pakket kan vinden.

Ik hoop dat dit helpt :)

Gast

maar Orange kwam in de laatste test van de consumentenbond juist erg goed naar voren, terwijl Telfort als kwalitatief slechtste netwerk werd getest.
Wat je hier vertelt klopt niet! Het slechtste netwerk dat getest was, was T-Mobile, spijt me zeer! Vooral voor binnenshuisbellen was T-Mobile niet erg geschikt. Orange en Telfort lagen samen op 1 lijn.
Bovendien was het netwerk van Telfort het snelst: je kon het snelst verbinding leggen de meeste verbindingen werden in gemiddeld 7 sec gelegd, terwijl bij anderen netwerken dit bij 9 seconden lag. Hier kan je zelf het onderzoek bekijken: [/url]http://www.telfort.nl/media/200402p52_T ... en.pdf[url]
Dit is het artikel uit de consumentengids.

Volgende punt:
Afhankelijk van hoeveel je belt, lijkt Orange me juist wel een goede optie, omdat je beltegoed nooit verloopt.
Wat je hier vertelt is opnieuw onjuist: Bij Orange is het idd waar dat je beltegoed niet verloopt, evenals bij Telfort en T-Mobile. BIJ TELFORT IS HET BELTEGOED ONBEPERKT HOUDBAAR!

Kortom kijk eens goed bij de andere providers, voordat jij uitspraken doet over Orange, die niet correct zijn. Vlgende keer mag je je huiswerk wel eens wat beter doen. :lol: [/url]

Gast

http://www.telfort.nl/media/200402p52_T ... werken.pdf dit was de link naar het artikel in de consumentgids!

neptunus1963

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Ik heb ene prepaid van orange. handig want je hoeft bij orange niet meer op te waarderen om aansluiting te kunnen blijven houden. Dus als je heel weinig belt is dat een goede optie. Ik laat me altijd bellen, dus hoef ik geen beltegoed meer te hebben en je hoeft niet meer op te waarderen om afsluiting te voorkomen.

Beter Orange.

The Furture is Bright.....the future is ....Orange :D

Gast

Je bedoelt:

The Future is sad... The Future is Orange...

:lol: lol

Gesloten