Nadat ik sinds vorig jaar april een Iphone heb zijn mijn telefoonrekeningen wanneer ik over de grens ga drastich hoger geworden. Vroeger toen ik bij Debitel was kreeg je de rekening doorgemaild maar toen KPN dit overnam kreeg ik geen rekening meer maar moest je inloggen (wat me dus niet lukte) of 2.50 betalen. Bij mijn vakantie vorig jaar naar Israël-Myamar-Thailand gingen de rekeningen al met € 30 omhoog
terwijl ik geen sms verzonden heb maar alleen maar even aanzette om te kijken of er een berichtje was en in Israël gebruikte ik alleen WI-Fi. Nu ik weet hoe ik mijn rekening kan inzien, kwam ik er ook achter dat afgelopen Kerst toen ik in Thailand was er € 17 voor welkomstsmsjes van 0653131313 in rekening gebracht waren, ik heb daar alleen maar één keer moeten bellen en heb daar met een toestel (Samsung) dat ik nog heb met een Thaise simkaart gewerkt en mijn Iphone alleen in het hotel met Wifi gebruikt.
De laatste vakantie op de Kaapverdische eilanden was nog dramatischer, ik heb het toestel dagelijks "uit" in de kluis gelegd en eind van de dag even aangezet om te kijken of er een smsje was en er een paar beantwoord, wat blijkt dat er soms op eenzelfde tijdstip, duur 000 17xá 0.63 in rekening gebracht werd met een totaal van € 70.-- daarna in Marokko ging het met € 0.29, dit resulteerde in 2 rekeningen van de vakantie van € 103.09 en € 105.46 dit had ook nog zijn gevolg in Nederland daar ik zonder dat ik het wist over mijn bundeltegoed kwam en hier in het hogere tarief kwam en bijv. voor 20 min. naar een kennis belde voor € 6.80 Men heeft bij KPN wel een vergoeding gegeven voor het hier in Ned. bellen in het hogere tarief maar ik heb nog geen antwoord gehad op een specificatie van mijn rekeningen van Thailand (Kerst) en afgelopen zomer waarin duidelijk moet zijn weergegeven naar wie ik gesmsd zou hebben met het aantal letters waaruit dit bestaan zou moet hebben. Gelukkig heb ik één kennis die ze nog in haar mobiel heeft zitten als bewijslast. Welke sancties zijn nog mogelijk? PS mijn telefoon stond alle keren goed ingesteld, had al advies ingewonnen bij de KPN belwinkel!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] welkomstsmsdienst KPN
Re: welkomstsmsdienst KPN
IPhone..En wat bedoel je met sancties? Door je eigen gebruik ben je gefactureerd. En Iphone staan erom bekend dat ze gewoon via de UMTS ipv de WiFi wat data wegslurpen.cdeha000 schreef:...een Iphone ... Welke sancties zijn nog mogelijk? PS mijn telefoon stond alle keren goed ingesteld, had al advies ingewonnen bij de KPN belwinkel!
Re: welkomstsmsdienst KPN
Een argument van "je bent gefactureerd voor je eigen gebruik" slaat nergens op. Als ik bij AH met mijn
kassabon de winkel verlaat kan ik precies zien wat ik gekocht heb. Bij KPN staat bijv. op eenzelfde tijdstip, tijdsduur 000 17 x het nr. 0031653131313 a € 0.63 en dit in veelvouden. Het minste wat ik vraag is dat zij mij zwart op wit kunnen overleggen dat wanneer ik een smsje verstuurd zou hebben naar wie dat dan ook geweest mocht zijn en uit hoeveel letters dit bestaan heeft. Dit antwoord heb ik tot op de dag van vandaag nog niet gekregen en met de huidige techniek moet dit toch mogelijk zijn?
gr. Cor
kassabon de winkel verlaat kan ik precies zien wat ik gekocht heb. Bij KPN staat bijv. op eenzelfde tijdstip, tijdsduur 000 17 x het nr. 0031653131313 a € 0.63 en dit in veelvouden. Het minste wat ik vraag is dat zij mij zwart op wit kunnen overleggen dat wanneer ik een smsje verstuurd zou hebben naar wie dat dan ook geweest mocht zijn en uit hoeveel letters dit bestaan heeft. Dit antwoord heb ik tot op de dag van vandaag nog niet gekregen en met de huidige techniek moet dit toch mogelijk zijn?
gr. Cor