LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie heeft ervaring met de duerrwaarde van pretium telecom?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
azadhe

wie heeft ervaring met de duerrwaarde van pretium telecom?

Ongelezen bericht door azadhe »

Omdat ik niet van plan om ontrecht de abbonoment voor pt betalen,wou ik graag weten heeft iemand ervaring mee,want ze hebben mijn lijn zonder dat ik toestemming geef overgenomen van kpn naar pt vandaar wil ik graag jullie advies...
groetjes Azadhe

GodsSon

Re: wie heeft ervaring met de duerrwaarde van pretium telecom?

Ongelezen bericht door GodsSon »

Ik gok dat ze wel toestemming hadden. Wordt namelijk vaak op een hele sneaky manier in orde gemaakt. Een deurwaarder duurt wel even voordat die langskomen, ik zou het op een andere manier regelen....

MementoMori

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Azadhe,

Ook dat staat in De Telefoongids (in hoofdstuk 12.1). Voor de deurwaarder komt, krijg je eerst te maken met Gerecht Incasso (het incassobureau van Pretium). Je moet zorgen dat je vanaf het begin de aanwijzingen uit De Telefoongids volgt met de voorbeeldbrieven en dat je daardoor je zaak goed voor elkaar hebt. Dan komt de deurwaarder (en de kantonrechter) niet eens meer langs, want je kan dan aantonen dat je in je recht staat (bedrog, oneerlijke handelspraktijken door Pretium enz). Je stuurt Gerecht Incasso uiteindelijk brief voorbeeld 10, nadat je met Pretium hebt gecorrespondeerd. Daarna hoor je van Pretium niets meer. Je moet wel een nieuw abonnement aanvragen bij een andere provider.

Groetjes,
MementoMori

azadhe

sorry ik kan niet vinden de adres van Gerecht Incasso ?iemand kan mij helpen?

MementoMori

Beste Azadhe,

Je bent te snel. Kijk het gaat zo:
Eerst krijg je het misleidende telefonische verkoopgesprek, waar je een Pretiumabonnement krijgt aangesmeerd.
Daarna komt de Welkomstbrief van Pretium, die je misschien niet hebt gekregen of gezien.
Dan komt de brief van KPN waarin staat dat je wordt overgedragen naar Pretium. Dat is eigenlijk het moment dat je ontdekt dat je er in bent geluisd.
Dan zijn er al een paar weken om.

En je bent ongeveer op het punt waar je nu zit. Dat is "Situatie 2" in De Telefoongids.

Dan ga je protesteren bij Pretium (brief voorbeeld 2-1)
Pretium antwoordt afwijzend.
Daarop antwoord je weer met brief voorbeeld 2-2a of 2-2b als je niet naar de Geschillencommisie wilt gaan. (Maar je kan ook wel naar de Geschillencommissie en dan schrijf je voorbeeld 2-2c of 2-2d. En dan ga je een ander spoor volgen, zie De Telefoongids).

Ik ga er nu even vanuit dat je de boel gewoon wilt afbreken:
Dan betaal je niet en je blokkeert je bankrekening. Vervolgens krijg je aanmaningen van Pretium, waar je niets mee doet. Want je hebt ze met brief 2-2a of 2-2b al verteld dat je niet gaat betalen. Pretium zal je op gegeven moment afsluiten, eerst alleen voor uitgaande gesprekken (jij kan dan niet meer bellen) en daarna geheel.

Pas weer later komt er een brief van Gerecht Incasso met dreiging van een incassoprocedure enzovoort, en dan komt pas brief voorbeeld 10 aan de beurt. Dat is al weer een maand of twee later. Ik zelf heb er 3 maanden over gedaan om mijn Pretium kwestie op te lossen op die manier.

Je ziet dat er heel veel in De Telefoongids staat, maar het is niet gemakkelijk. Ik merk dat je niet helemaal begrijpt hoe het loopt. Misschien is daarom het goed dat je met De Telefoongids bij een juridisch loket of juridisch platform langsgaat. Want je moet de goede stappen zetten op het juiste moment in de juiste volgorde.

Het adres van Gerecht Incasso is:

Gerecht Incasso B.V.
Postbus 6044
2001 HA HAARLEM

Maar dat is dus voor later ;-)

Groetjes,
MementoMori

azadhe

beste,MementoMori

Ik kom net bij de juridsche loket ze hebben een brief geschrijven voor mij was heel erg kort maar goed staat op de brief dat ze pt moeten bewijs aan mij geven dat ik met hun een contract heb afgesluiten b.v bandje of zo en staat ook dat ik ga niet betalen...maar de mevrouw juridsh zei tegen mij als ik niet betaald dan gaan ze geld van mij salaris opnemen of beslag nemen klopt dat??? heb je ook mee gemaakt ik ben bang nu ...ik heb vanochtend ook kpn gebeld ze zeiden dat duurt even voor de behandelingen ik moest afwachten maar ik wil de lijn van pt niet ze zijn enge mensen.... :(

MementoMori

Beste Azadhe,

Dan moet je De Telefoongids maar even uitprinten en ermee naar het juridisch loket gaan. En je moet je daar niet laten afpoeieren door een of andere secretaresse, die er geen verstand van heeft. Vraag maar om een echte jurist of advocaat. Of misschien iemand op je werk of de vakbond. Daar is ook juridische hulp te krijgen.

Ik leg je (heel kort) de incassoprocedure uit:
Pretium wil na een tweetal waarschuwingen en aanmaningen (na ongeveer 2 maanden) dat je betaalt, anders sluiten ze je af. En ze dreigen met een incassobureau.

Je betaalt nog steeds niet. Pretium sluit je af en je ontvangt een brief van Gerecht Incasso. Dat incassobureau is nep (het is Pretium zelf) en er zijn ook geen door Pretium ingestelde incassoprocedures bekend. De reputatie van Pretium is slecht, zij maken niet zoveel kans bij een rechter.

Maar ik stel nu dat ze met een echt incassobureau komen, en je betaalt nog steeds niet. Dan komen er incassokosten bij en ze dreigen met de deurwaarder.
Als je dan nog steeds niet betaalt, dan zal de deurwaarder een incassoprocedure starten en je moet verschijnen bij de kantonrechter. De kantonrechter kan beslissen dat je moet betalen en dan zal hij beslag laten leggen op jouw bezittingen en salaris voor het bedrag wat je schuldig bent plus de incassokosten en de kosten voor de deurwaarder en de procedure. Dat kan dus aardig oplopen. Het kan ook zijn dat de kantonrechter jou gelooft (omdat zijn oude moeder ook door Pretium is opgelicht). Dan loopt het goed af.

Maar je moet het eigenlijk niet zo ver laten komen. Als je de aanwijzingen uit De Telefoongids volgt, kom je nooit bij de kantonrechter terecht. Vandaar ook mijn advies aan jou om met De Telefoongids naar het juridisch loket te gaan. ALLES wat nodig is staat er in, vandaar is hij ook zo dik ;-)

Je kunt ook overwegen om maar bij Pretium te blijven. Dan moet je de datum goed noteren wanneer je bent overgedragen en dan stuur je ze over precies een jaar een brief volgens voorbeeld 4. De overeenkomst heeft een looptijd van 1 jaar.

Groetjes,
MementoMori

azadhe

maar de probeleem is dat ik bij kpn had ik internet+bellen was voor mij beter en ik heb een brief van pt gekergen vorgie week dat ze mij per 1- december deze jaar mijn telefoon afsluiten ik vind goed en vorgie week heb ik importingformulier gestuurdt naar kpn om mijn lijn af te halen met behoudende nummer wat ik nu heb maar ja als kpn niet leukt ga ik vast andere telefoon nummer aanvragen bij kpn omdat ik wil absluut niet via pt bellen ik vertrouw deze mensen niet vandaar...en wat je zie ga ik telefoongids printen en weer een afspraak maken met jurdiche loket...ik heb gewoon geen zin in voor dat zo dingen :( dus vanaf 1 december ik heb geen telefoon meer en voor die tijd moet anderes doen...

azadhe

hallo weer ,ik heb net een brief van pt gehad dat herinnreing van openstaande abbonoment kosten 12,20 als nog moet ik voor betalen of moet machtigingkaart naar hun sturen ...ik heb de welkombreif +de acceptgiro alles naar pt gestuurdt en ik heb niks en nu??wat moet ik doen ik weet weer dat ik ook niet betalen ze gaan gewoon telefoon afsluiten,trouwens ze hebben helemaal geen reactie dat ik heb vorige week brief gestuurdt dat ik heb geen contract met hun afgesluiten dan komt vandaag deze brief ze zijn gek of zooo :|

Gesloten