Medio december werd ik gebeld door een verkoopster van KPN. Zij had voor mij een leuk aanbod voor mij. Als het abonnement van mijn echtgenote t.w. FlexiBel Allround gewijzigd zou worden in FlexiBell Family, dan kan ik tegen dezelfde gesprekskosten mobile telefoneren als mijn echtgenote zonder dat er abonnementsgeld betaald behoeft te worden. Dat leek mij een interessant genoeg om hierop verder te praten. Ik heb tegen de verkoopster gezegd dat ik recent, medio september j.l., mijn KPN abonnement opgezegd had en naar Telfort prepaid overgestapt ben. Naar mijn weten heb je daar een contractsduur van 1 jaar. Verder was nummerbehoud een eis mijnerzijds. Alles was geen probleem, KPN zou verder alles met Telfort afwikkelen. Ik hoefde alleen maar te wachten op de nieuwe simkaart van KPN en dan kon ik met hetzelfde toestel bellen. Het toestel is n.l. jouw eigendom. Mooier kan niet zou je zo denken. Op 15 januari j.l. kreeg ik een aangetekend pakje met de post aangereikt met hierin de nieuwe simkaart en nog wat verdere informatie. Toen ik de simkaart geplaatst had en de telefoon wilde testen kwam ik niet verder dan de persoonlijke code. Daarna was er te lezen dat er een verkeerde simkaart geplaatst was. Ik heb toen KPN gebeld en zij deelden mij mede dat het tot 25 januari zou duren vooraleer ik met de nieuwe simkaart kon bellen. Op 25 januari wilde ik mijn telefoon aanzetten, en toen kreeg ik het bericht dat de simkaart onjuist was.
Dit was voor mij het teken dat ik voortaan via KPN moest bellen. Toen ik de simkaart gewisseld had en alle gevraagde gegevens had ingebracht kreeg ik te lezen dat er op mijn toestel een simlock aanwezig was en dat deze binnen een jaar alleen tegen betaling van 160 euro deze verwijderd zou worden. Toen ik hiervan KPN op de hoogte bracht kreeg ik te horen dat dit mijn probleem was en dat zij dit niet konden verhelpen. Ik moest maar een brief sturen met de simkaart van KPN ingesloten en dan zou alles geannuleerd worden. Ik heb toen gezegd dat dit wel erg kort door de bocht is, want ik kan wel annuleren maar dan kan ik nog lang niet telefoneren. En ik moet dan weer proberen een en ander te regelen met Telfort of een nieuw toestel kopen bij een ander provider. Dat was mijn probleem, KPN kon niets voor mij doen. Je gelooft wel dat je dit niet zomaar over je heen laat gaan. Maar helaas met KPN is niets te regelen en als je te lastig voor hen bent dan gooien zij gewoon de haak neer. Over klantvriendelijkheid gesproken. Over oplossing kan alleen schriftelijk worden gecommuniceerd niet telefonisch (en dat bij een telefoonaanbieder). Dat ik in al die tijd verstoken ben van mijn mobile telefoon interesseert hun totaal niet.
Dus als je vriendelijk aangesproken door een verkoopster van KPN vraag naar haar naam en herhaal alles wat afgesproken is. Laat het eventueel op papier zetten. Ik heb zelfs de afd. verkoop uitgetest en gevraagd of het mogelijk was of ik gebruik kon maken van het FlexiBell Family abonnement. Ik heb toen een prachtig verkoop praatje gekregen, maar helaas over de simlock werd met geen woord gerept, totdat ik er zelf over begon. De verkoper was toen wel zo eerlijk dat hij toegaf dat dit helaas een fout was bij het verkoopgesprek en dat hij hiernaar had moeten vragen. Maar deze fout werd door veel verkopers(sters) gemaakt. Alleen de klant wordt met de ondeskundigheid van de verkopers(ster) opgezadeld.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wijziging abonnement KPN
-
jrgand01
Re: Wijziging abonnement KPN
Je hebt waarschijnlijk een prepaid toestel die id voorzien van een Simlock. Dit houd in dat je het toestel alleen kan gebruiken bij de provider van wie je het toesten in eerste instantie heb gekocht.
De verkoopster van KPN had je hierna moeten vragen.
Maar het is op te lossen
Er zijn diverse bedrijven die de simlock van de telefoon kunnen verwijderen en dit kost tussen de 10 en 15 euro
Een winkel bij jouw in de buurt die dat doet vind je snel op internet
Kijk eens op google.nl en type dan unlock simlock in
veel succes
De verkoopster van KPN had je hierna moeten vragen.
Maar het is op te lossen
Er zijn diverse bedrijven die de simlock van de telefoon kunnen verwijderen en dit kost tussen de 10 en 15 euro
Een winkel bij jouw in de buurt die dat doet vind je snel op internet
Kijk eens op google.nl en type dan unlock simlock in
veel succes