LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] XS4all - waarschuwing

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
patje51

XS4all - waarschuwing

Ongelezen bericht door patje51 »

Ik ben al jarenlang klant bij XS4all als provider van internetdiensten. Inmiddels biedt XS4all ook telefoon en televisie aan. Dit leek mij interessant, want het scheelt in de kosten dacht ik; als je alles apart hebt lopen bij verschillende leveranciers ben je duurder uit.
Xs4all regelde eerst de televisie. daarna de telefoon. Ik hoefde niet zelf mijn KPN- abonnement op te zeggen, dat mocht zelfs niet eens: dat deden zij wel.

Per brief werd mij meegedeeld dat ik per 11 mei de nieuwe XS4all aansluiting zou krijgen. De brief, gedateerd 27 april, bereikte mij op het moment dat ik op vakantie was. Pas op 10 mei was ik in de gelegenheid deze te lezen. Er stond onder meer een wat vage alinea in, dat het zou kunnen dat mijn oude telefonieleverancier kosten in rekening zou brengen, bijvoorbeeld omdat er voortijdig was opgezegd.

Ik had echter XS4all geen opdracht gegeven contractbreuk te plegen met - in mijn geval - de KPN. Voortijdig een abonnement beëndigen is m.i. contractbreuk.

XS4all heeft mij er ook niet op gewezen, noch over gerept.

Ik viel echter eergisteren van verbazing en woede bijna van mijn stoel toen ik de eindafrekening kreeg van de KPN. Maar liefst € 249,- wordt in rekening gebracht vanwege voortijdige beëindiging van mij abonnement!

Ik vind dat XS4all in gebreke is gebleven door mij niet te informeren dat ze mijn abonnement bij de KPN voortijdig zouden beëindigen. En dat ze het lef hebben gehad dat wel op eigen initiatief te doen vind ik schandalig.

Uiteraard zijn er bij XS4all de diverse opzegtermijnen bij telefoonbedrijven bekend, want ik zal echt niet de eerste zijn die overstapt naar XS4all.
Nu is XS4all een dochter van KPN. Misschien zit er een verborgen agenda bij, ik weet het niet (op deze manier verdienen ze allebei aan de 'verhuizing').

Kortom mensen: kijk uit als je door XS4all je telefoonaansluiting laat opzeggen!!
Misschien maar beter helemaal niet laten doen.

Patje

CaptainSlow

Re: XS4all - waarschuwing

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Je bent zelf verantwoordelijk voor het aangaan van contracten en de bijbehorende contracttermijnen.
Je zult dus, voor je jezelf aan een nieuwe provider verbindt (of een dienst verplaatst naar een provider waar je al klant bent) zelf moeten controleren wanneer je contract afloopt.
Gezien het bedrag zat je nog aan een contract vast wat nog lang niet afgelopen was, je had dan ook nog geen overstap naar XS4all moeten doen, of een datum aan moeten geven waarop je wil overstappen.
Doet XS4all het dan toch vóór die datum, dan kun je ze erop aanspreken.

Overigens zijn de meeste contracten na een eerste (1 of 2 jaar) contracttermijn per maand opzegbaar, kennelijk zat jij nog in zo'n termijn en dat had je kunnen weten.

evdbeek99

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Als je zelf had opgezegd had je hetzelfde probleem gehad, ik vind het vrij kortzichtig dat je dit wil afwenden op Xs4all.

Je had voordat je het abonnement bij Xs4all zou aangaan eerst goed moeten kijken naar je huidige abonnement i.p.v. blind een nieuw abonnement aan te gaan en denken dat het zichzelf oplost.

patje51

Ongelezen bericht door patje51 »

Inderdaad, als ik het zelf had opgezegd had ik te horen gekregen - want dat had ik dan kunnen vragen - per wanneer de opzegdatum zou kunnen ingaan en dan had ik daar op kunnen anticiperen. Ik heb een te groot vertrouwen in de aanbieders die het voor de consument willen regelen.

Overigens blijkt dat de KPN mij dit jaar per brief een abonnement heeft aangeboden met 2% korting; als ik NIET ZOU REAGEREN zou dat stilzwijgend ingaan voor een jaar. Ik kan me van de brief niets herinneren. Heel dom natuurlijk dat ik de ongevraagde post niet lees. Dat schijnt kennelijk een verplichting te zijn. Zo word je gewoon een abonnement aangesmeerd waar je later niks meer tegen kunt doen.

CaptainSlow

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

patje51 schreef:Zo word je gewoon een abonnement aangesmeerd waar je later niks meer tegen kunt doen.
Als jij iets aan KPN stuurt en het niet aantekent dan beweren ze doodleuk dat het nooit ontvangen is.
Geldt dat andersom niet dan????

Gesloten