LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Youfone kosten dataverkeer US / Canada

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kjmbrand

Youfone kosten dataverkeer US / Canada

Ongelezen bericht door kjmbrand »

Vorige maand ben ik twee weken in de VS / Canada geweest. Omdat ik vooraf al wist dat de datatarieven voor die landen krankzinnig hoog zijn, heb ik voor ik vertrok dataroaming op mijn telefoon uitgezet en uitsluitend via wifi contact gezocht met het internet. Nu krijg ik de factuur over juni en wat blijkt: volgens de factuur heb ik vijf maal 0,68 MB verbruikt voor dataverkeer. Kosten: ruim 10 euro per keer.

Correspondentie met Youfone levert de volgende reactie op:
Volgens de gegevens van de plaatselijke netwerkbeheerder heeft uw telefoon zich enkele malen kort op het mobiele data-netwerk aangemeld.
Het is mogelijk dat dit na het uit en weer aanzetten van de telefoon is gebeurd, dit kunnen wij niet nagaan.
Wij hebben enkel doorgekregen dat uw telefoon op de data en tijdstippen die op de specificatie staan vermeld contact heeft gemaakt met het mobiele data-netwerk.
Daar dit door de betreffende netwerkbeheerder geregistreerd is kunnen wij er enkel vanuit gaan dat er ook daadwerkelijk contact is geweest.
Ik vind het krankzinnig dat een provider door het aanzetten van mijn telefoon zomaar een bedrag van ruim 10 euro weet te cashen. Ik zal dan ook op zoek gaan naar een andere provider.

Julie4444

Re: Youfone kosten dataverkeer US / Canada

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Had je ook GPRS en 3G uitgeschakeld? Misschien kan het niet uitschakelen daarvan de oorzaak zijn?

kjmbrand

Ik heb op mijn telefoon niet de gegevensverbinding uitgeschakeld. Alleen roamen.

Julie4444

Mhm, als je in Nederland bent en je GPRS aan hebt staan zoekt de telefoon iedere x seconden naar een verbinding/nieuwe data. Misschien is het mogelijk dat de telefoon dit alsnog deed, ondanks het feit dat roaming uitstond?

Ik zet altijd alles van mobiele data uit als ik naar het buitenland ga.

kjmbrand

Zoals ik in mijn oorspronkelijke post schreef, werd waarschijnlijk verbinding gezocht na uit- en weer aanzetten van de telefoon. Maar omdat roaming uitstond, had er volgens mij helemaal geen verbinding met het internet gemaakt worden in het buitenland.

Julie4444

Tja, maar als de telefoon dat toch doet en dat mogelijk is omdat je zelf niet die andere settings hebt uitgezet is dat toch niet echt de schuld van de provider?

francine2501

Ongelezen bericht door francine2501 »

Heb ik ook gehad met vodafone (zakelijk)
Na 3 dagen al meer dan € 1000 verbruikt met internet en dat terwijl ik de wereld bundel had.
Ik kreeg wel netjes een mail dat ik met spoed contact moest opnemen met vodafone maar toen was het al te laat.
Ik schrok me een ongeluk en vroeg Vodafone of ik betalingsregeling kon treffen.
Dat kon wel maar dan zouden ze wel mijn telefoonnummer blokkeren totdat de rekening betaald was.
Slechte service van Vodafone, heb de nota netjes betaald maar ben na afloop van de contractperiode overgestapt naar een andere provider.

Gesloten