Youfone zijn geldkloppers met hun dynamisch prijsbeleid.
Stel je voor: je boekt een hotelkamer voor 1 nacht en je checkt een half uur te laat uit en bij het uitchecken wordt vervolgens gezegd dat je voor 2 dagen en nachten moet bijbetalen... dit doet Youfone!
Ik heb een hele uitgebreide bundel met onbeperkt bellen en 10GB data.
Ik ben net naar hun overgestapt en nu al spijt.
Data kost in het abonnement bij benadering 0,1 cent per MB.
Zodra je buiten de bundel gaat (zonder waarschuwing) bedaal je 100X meer: 10 cent per MB.
Als je extra bundel koopt betaal je 10x meer: 1 cent per MB.
Buitensporig als je dat op andere producten loslaat.
Waar zit de misleiding, het staat toch ook op hun tarievenoverzicht??? Bij alle prijzen staan de kosten per GB vermeld maar buiten de bundel staat in MB gemeld (meer gangbaar 10 jaar terug om zo te communiceren).... als consument moeten we de prijs feitelijk keer 1024 doen...
Wat zou de geschillencommissie zeggen als de tariefstelling in KiloBytes werd gepresenteerd... dus: "maar" 0,0001 KB buiten de bundel...
Dit is misleiding!!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Youfone // misleiding door niet transparante prijsstelling
-
- Berichten: 12840
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Youfone // misleiding door niet transparante prijsstelling
Mooie vergelijk, maar wat houdt dat voor u in? Wat en hoe moet u bijbetalen?
Wie gebruikt uw data? Waarom zou een ander uw verbruik in de gaten moeten houden? U krijgt ook bericht van uw bank als er minder dan x euro op uw rekening staat? U kunt wel altijd een dataplafond instellen.rjmaas schreef: ↑01 jul 2019 09:55Ik heb een hele uitgebreide bundel met onbeperkt bellen en 10GB data.
Ik ben net naar hun overgestapt en nu al spijt.
Data kost in het abonnement bij benadering 0,1 cent per MB.
Zodra je buiten de bundel gaat (zonder waarschuwing) bedaal je 100X meer: 10 cent per MB.
Als je extra bundel koopt betaal je 10x meer: 1 cent per MB.
Dat verbruik buiten de bundel duurder is weten we al langer, dat is overal zo.
Dan moet u dat daar vragen. Als er al 10 jaar zo gecommuniceerd wordt, waar zit dan de misleiding? Het staat er en is door iedereen te lezen.rjmaas schreef: ↑01 jul 2019 09:55Waar zit de misleiding, het staat toch ook op hun tarievenoverzicht??? Bij alle prijzen staan de kosten per GB vermeld maar buiten de bundel staat in MB gemeld (meer gangbaar 10 jaar terug om zo te communiceren).... als consument moeten we de prijs feitelijk keer 1024 doen...
Wat zou de geschillencommissie zeggen als de tariefstelling in KiloBytes werd gepresenteerd... dus: "maar" 0,0001 KB buiten de bundel...
Costnix
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Youfone // misleiding door niet transparante prijsstelling
Fonsflons, precies, dat is de essentie van reclame, het verschil tussen misleiding en verleiding!
Buiten de bundel tarieven zijn altijd veel hoger als binnen de bundel tarieven. Anders waren er helemaal geen bundels!
Buiten de bundel tarieven zijn altijd veel hoger als binnen de bundel tarieven. Anders waren er helemaal geen bundels!
Re: Youfone // misleiding door niet transparante prijsstelling
Bij alle prijzen staan de kosten per GB vermeld maar buiten de bundel staat in MB gemeld
Ik heb het sterke vermoeden dat dit ook bij andere providers het geval is. Het enige wat jij hoefde te doen, is goed lezen. Ik vind het transparant en duidelijk genoeg.
Re: Youfone // misleiding door niet transparante prijsstelling
Het is logisch dat dit per mb staat. Je kan in een zekere zin wel mb's verbruiken en geen gb's (pas als je 1000mb hebt verbruikt, is dit 1gb). Als je met 5 mb buiten de bundel gaat, kunnen ze moeilijk 1gb gaan factureren direct (dat is 1000MB). Gelukkig zijn er apps die providers maken waarmee je je verbruik kan inzien en ook evt een dataplafond kan instellen zodat je er niet overheen gaat
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Youfone // misleiding door niet transparante prijsstelling
Kun je het niet zo instellen dat je gewoon geen internettiegang meer krijgt zodra je databundel op is?
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Youfone // misleiding door niet transparante prijsstelling
Er is niet dynamische aan, je hebt 10GB binnen je abonnement en betaald een vast bedrag voor elke MB die je meer gebruikt. Je kunt ook een extra bundel nemen.
Je kunt een waarschuwing krijgen, maar dan moet je dataplafond activeren wat € 0,50 per maand kost. Als je je limiet hebt bereikt blokkeren ze je.
Elke telecom aanbieder communiceert in MB's als het om extra data gaat, dit maakt het duidelijker. En is marketing technische natuurlijk veel beter.rjmaas schreef: ↑01 jul 2019 09:55Buitensporig als je dat op andere producten loslaat.
Waar zit de misleiding, het staat toch ook op hun tarievenoverzicht??? Bij alle prijzen staan de kosten per GB vermeld maar buiten de bundel staat in MB gemeld (meer gangbaar 10 jaar terug om zo te communiceren).... als consument moeten we de prijs feitelijk keer 1024 doen...
Beetje onzinnige toevoegin want ze presenteren het niet in KiloBytes maar in MB, wat geheel gangbaar is in de markt.
Nee dat is het niet. De informatie is duidelijk vindbaar. En ja Youfone is een low budget aanbieder, ze bieden hun diensten tegen "bijna" kostprijs aan en verdienen aan de overige zaken. Alleen op deze manier kunnen ze dergelijke prijzen aanbieden.