LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Youfone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Corneliapm

Youfone

Ongelezen bericht door Corneliapm »

Ik heb al 6 jaar een abonnement bij Youfone voor bellen en smsen. Eind april verander ik het abonnement in 250 belminuten en 700 MB databundel. Dat ging dan 1 juni in. Nu kreeg ik een rekening voor datagebruik in mei van €148,-. Vreemd, dus gebeld. "Dat kan bij oudere abonnementen." "Dat kan al als je een update doet." Ik heb veel informatie ingewonnen, maar ik weet wel dat de provider dit kan doen, omdat ik "mijn mobiele gegevens" AAN heb staan. Ik vind het onrechtvaardig dat een provider dit zomaar kan. Ik denk dat ik internet heb via mijn wifi en dan blijkt dat als je wifi signaal niet sterk genoeg is, dat je mobiel dan gebruik maakt van de databundel.( die ik niet heb, maar die Youfone alvast heeft geactiveerd voor het nieuwe abonnement). Dan krijg ik ook nog te horen dat ik mijn gegevens dus maar had moeten uitzetten en als je een mobiel koopt dan hoor je te weten dat dit allemaal kan. Ik heb veel mensen gesproken, maar die wisten dit ook niet. Mag dit allemaal zomaar in Nederland? Ik voel me zo wel belazerd door Youfone en ik vind het oneerlijk dat zij dat zomaar mogen doen. Lotgenoten, kunnen we hier echt niets tegen doen, want ik weet dat alle providers dit doen en zo aan hun geld komen, want het kost € 1,- per MB.

aarie25

Re: Youfone

Ongelezen bericht door aarie25 »

ik heb dit ook gehad bij een ander provider, maar kreeg een dag later wel een sms bericht dat is 18 mb had verbruikt zonder een internet abonnement te hebben. maar gezien dat jij 148 euro moet betalen ,zal jij wel geen sms hebben gehad. ik weet niet wat er hierover in de voorwaarden staan?

Corneliapm

Ongelezen bericht door Corneliapm »

Ik kreeg een sms dat het dataverbruik heel hoog was en dat ze het zouden blokkeren. Ik belde en toen was het €142,- en op de rekening stond € 148,-, dus het was niet geblokkeerd. In de voorwaarden staat hier niets over in.
Kan hierover niet meer informatie gegeven worden via de media? Ik hoorde vorige week op het nieuws dat 98% van de Nederlanders die een telefoon hebben, een smartphone hebben. Als heel veel mensen niet weten dat de provider jou duur kan laten betalen voor dataverbruik, dan moet hier toch meer bekendheid aan gegeven worden!!!!! Arme mensen die in de schulden komen, omdat ze dit niet weten!!!!

haarlem1980

Ongelezen bericht door haarlem1980 »

Ik ben al sinds 2012 klant bij YOUFONE, en had vanaf dag een een blackberry abonnement bij hun afgesloten. na het eerste jaar was het blackberry bundels verwijderd, en me werd verteld ik kan gewoon door gaan met ene normale abonnement. Nu 3jaar later, werd ik afgelopen ineens afgesloten van het blackberry diensten, duss ik belde met youfone, en ik krijg natuurlijk 20verschillende verhalen tehoren van allemaal verschillende medewerkers en zeggen ze gewoon '' koop maar een nieuwe tellefoon, we kunnen voor je niks doen''.. ONZIN IS DIT! Jullie kunnen me gewoon helpen, maar jullie willen me niet helpen. Ik heb 27-04-2015 mijn abonnement voor 2jaar verlengd, en nu heb ik dit... Is toch gek voor woorden dat Youfone deze probleem niet willen oplossen!!! Ik heb KPN hierover gebeld, en die heb me verteld dat dit probleem is binnen 10seconden opgelost... ik hoop alsnog dat YOUFONE deze probleem eens seriuse neemt en oplossen!

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Corneliapm schreef:Ik kreeg een sms dat het dataverbruik heel hoog was en dat ze het zouden blokkeren. Ik belde en toen was het €142,- en op de rekening stond € 148,-, dus het was niet geblokkeerd. In de voorwaarden staat hier niets over in.
Kan hierover niet meer informatie gegeven worden via de media? Ik hoorde vorige week op het nieuws dat 98% van de Nederlanders die een telefoon hebben, een smartphone hebben. Als heel veel mensen niet weten dat de provider jou duur kan laten betalen voor dataverbruik, dan moet hier toch meer bekendheid aan gegeven worden!!!!! Arme mensen die in de schulden komen, omdat ze dit niet weten!!!!
Je geeft niet aan of je ook een nieuw toestel hebt of niet. Daar lijkt het wel op. Bij iedere telefoonmaatschappij kun je standaard bellen, SMS-en en internetten. Het is dan wel de vraag of je dat wíl doen en of je er misschien aparte bundels voor wilt nemen. Net als dat je voor bellen of SMS-en ervoor kunt kiezen om per stuk af te rekenen, tegen redelijk hoge kosten, of dat je een bundel/abonnement neemt, kan dat ook voor internet.

Als je een smartphone koopt, dan heb je dus zelf de keus of je daar ook een extra bundel voor wil nemen. Neem je dat niet, dan kost elke Mb je best veel geld. Net als dat elk los SMS-je je veel geld kost. Maar als je toch nooit via het mobiele netwerk het internet op gaat (bv. omdat je altijd van wifi gebruik maakt), dan is zo'n bundel niet echt nodig. Maar dan moet je er natuurlijk wél voor zorgen dat je niet alsnog gebruik maakt van het mobiele internet. (Net als dat je ervoor moet zorgen dat je niet te veel SMSt of belt als je daar geen bundel voor hebt.)

Als je je telefoon niet zo instelt dat het mobiel internet uit staat, dan kan dat dus algauw in de papieren lopen. Maar dat is dan niet de schuld van je provider, maar het is de schuld van degene die de telefoon gebruikt.

Gesloten