LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo Hoogverbruik

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Chalitu

Ziggo Hoogverbruik

Ongelezen bericht door Chalitu »

Ik heb een brief van Ziggo s team Hoogverbruik ontvangen waarin wordt uitgelegd dat mijn telefoon voor 0900/ 06/ internationaal en 088 nummers is geblokkeerd vanwege hoogverbruik. Mijn verbruik voor de maand oktober is tussen de 14de en de 26 gestegen naar een bedrag van €211,54 terwijl ik normaal €100,- plus min betaal voor de maand inclusief tv en internet.

Ik heb Ziggo bedankt voor hun kordate optreden, echter ik kan nooit gebeld hebben op het aangegeven tijdstip. Ik was met vakantie. De medewerker blijft erbij dat hij zeker weet dat de gebelde nummers enkel fysiek vanuit mijn huis gebeld moeten zijn. Dat terwijl volgens mij wel degelijk ook je vaste telefoonlijn gehackt kan worden.

Ziggo geeft aan dat ik moet betalen en dat zij verder geen onderzoek gaan doen naar de gebelde nummers en telefonisch krijg ik hier ook geen details van ivm privacy. Zijn er mensen met deze ervaring, wat is goede raad in deze. Amstelveen nov 2013

olaf79

Re: Ziggo Hoogverbruik

Ongelezen bericht door olaf79 »

Wat ziggo stelt is onzin. Een foutje in hun systeem of administratie kan zeer gemakkelijk een gebeld nummer aan uw aansluiting koppelen terwijl dat onterecht is. Het devies is: wie claimt, bewijst. Dus laten ze bewijzen dat u gebeld heeft.
Dat u op vakantie was, zegt niet zoveel, u kunt een vriend, buur, familielid, etc de sleutel hebben gegeven en die kan naar weet ik veel verweggiestan hebben gebeld.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als er een fout in het systeem van Ziggo zou zitten dan hadden veel meer mensen hier last van gehad.

Chalitu

Ongelezen bericht door Chalitu »

Ik zou zeggen was maar naar verweggistan gebeld dat kost tegenwoordig bijna niets en binnen europa kan ik zelfs gratis bellen van vast naar vast. Er zijn wel regelmatig werkzaamheden geweest op het kabelnet de laatste paar maanden in Amstelveen. Ook kan ik me herinneren dat er al eerder wat speelde rondom frauduleuze praktijken via vaste telefonie ook in Amstelveen. Bedankt voor reageren in elk geval. Misschien zijn er wel meer mensen die zoiets recent hebben meegemaakt.

Prolix

Ongelezen bericht door Prolix »

Aangifte doen van misbruik bij de politie. Die mag volgens de wet als enige onderzoek doen naar de eventuele misstanden en daar moet de provider aan meewerken. Met het aangiftenummer kun je uitstel van betaling eisen. De provider zelf maakt helaas wel uit of je weer worst aangesloten of niet.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Prolix schreef:Aangifte doen van misbruik bij de politie. Die mag volgens de wet als enige onderzoek doen naar de eventuele misstanden en daar moet de provider aan meewerken. Met het aangiftenummer kun je uitstel van betaling eisen. De provider zelf maakt helaas wel uit of je weer worst aangesloten of niet.
de politie ziet je aankomen:) om hiervan aangifte te doen.

ts kijk eens naar de historie van je belgegevens op de specificatie factuur, ik vrees dat je gewoon moet betalen

Prolix

Har06 schreef:de politie ziet je aankomen:) om hiervan aangifte te doen.
Har06, als je er geen verstand van hebt, zou je dan niet willen reageren. Je zet alleen jezelf te kijk.

Als jij naar de politie gaat en je wilt aangifte doen omdat de blauwe kabouters je rode puntmuts hebben gejat, dan MOETEN ze dat noteren. Ze zijn het wettelijk verplicht.
En aangiftes voor nummermisbruik komen wekelijks voor, dus zo raar is dat helemaal niet.

Har06

Prolix schreef:
Har06 schreef:de politie ziet je aankomen:) om hiervan aangifte te doen.
Har06, als je er geen verstand van hebt, zou je dan niet willen reageren. Je zet alleen jezelf te kijk.

Als jij naar de politie gaat en je wilt aangifte doen omdat de blauwe kabouters je rode puntmuts hebben gejat, dan MOETEN ze dat noteren. Ze zijn het wettelijk verplicht.
En aangiftes voor nummermisbruik komen wekelijks voor, dus zo raar is dat helemaal niet.
Die Prolex toch, over te kijk zetten gesproken. Wettelijk en praktijk zijn geen een tweetje

Ik wilde aangifte doen van een fietsdiefstal op het politieburo, mooi niet dus, ik mocht thuis een digitale aangifte doen, waarvan ik verder niets meer heb vernomen.

Ik zal de proef op de som doen morgen, ik loop wel even het buro binnen.

Prolix

lol, je bent duidelijk niet op de hoogte. Dienstdoende agenten proberen inderdaad mensen weg te sturen, ze hebben geen zin om al dat papierwerk in te vullen. Maar ze MOETEN het doen. Doen ze het niet, vraag dan naar de commandant

Har06

Prolix schreef:lol, je bent duidelijk niet op de hoogte. Dienstdoende agenten proberen inderdaad mensen weg te sturen, ze hebben geen zin om al dat papierwerk in te vullen. Maar ze MOETEN het doen. Doen ze het niet, vraag dan naar de commandant
en daarna naar de minister toe ?

nogmaals morgen doen we de proef op de som om de theoretisch casus te vergelijken met de praktijk van alle dag :mrgreen:

Gesloten