Onlangs ontving ik dit e-mailbericht van Vodafone, waar ik al zo'n tien jaar klant ben:
Klinkt interessant. Aangezien ik volgende maand een weekje weg ga naar een EU-land wilde ik gebruik maken van deze aanbieding. Ik weet dat roamingkosten vanaf halverwege juni afgeschaft worden, en het leek mij prima om dan in de maanden ervoor € 1,50 per maand te betalen. Wat blijkt nu: die € 1,50 per maand geldt voor de gehele duur van het contract! Dat betekent dus dat ik vanaf halverwege juni ruim een jaar € 1,50 per maand extra zou betalen voor een dienst die bij mijn huidige abonnement niks extra's kost. Het antwoord dat de medewerker van Vodafone hierop gaf was: "Tja, dat is dan uw eigen keus..."Met een gerust hart op reis
Beste,
Ga je binnenkort naar het buitenland? Dan hebben we een speciale aanbieding voor je. Door €1,50 per maand + eenmalig €15 te betalen pas je je abonnement aan zodat deze in de hele EU geldig is.
Daarbij krijg je ook nog eens 60 minuten extra om vanuit Nederland naar de EU te bellen. De einddatum van je abonnement blijft natuurlijk gewoon hetzelfde. Zo kan je met een gerust hart op reis.
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind een dergelijke 'topaanbieding' pure misleiding, ik kan niet begrijpen hoe ze dit bericht naar vaste klanten kunnen sturen. Nieuwe klanten krijgen direct EU-roaming, vaste klanten wordt een duurder contract aangesmeerd. Gelukkig heb ik de abonnementswijziging nog niet doorgevoerd, maar ik voel mij behoorlijk bedonderd door Vodafone. Als je even niet goed oplet of niet weet dat de wet voorschrijft dat er geen roamingkosten meer in rekening gebracht mogen worden vanaf halverwege juni dan ben je de sjaak. Hoe denken jullie hierover?