LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zogenaamde aanbieding EU-roaming Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kaz.a

Zogenaamde aanbieding EU-roaming Vodafone

Ongelezen bericht door kaz.a »

Hallo,

Onlangs ontving ik dit e-mailbericht van Vodafone, waar ik al zo'n tien jaar klant ben:
Met een gerust hart op reis

Beste,

Ga je binnenkort naar het buitenland? Dan hebben we een speciale aanbieding voor je. Door €1,50 per maand + eenmalig €15 te betalen pas je je abonnement aan zodat deze in de hele EU geldig is.

Daarbij krijg je ook nog eens 60 minuten extra om vanuit Nederland naar de EU te bellen. De einddatum van je abonnement blijft natuurlijk gewoon hetzelfde. Zo kan je met een gerust hart op reis.
Klinkt interessant. Aangezien ik volgende maand een weekje weg ga naar een EU-land wilde ik gebruik maken van deze aanbieding. Ik weet dat roamingkosten vanaf halverwege juni afgeschaft worden, en het leek mij prima om dan in de maanden ervoor € 1,50 per maand te betalen. Wat blijkt nu: die € 1,50 per maand geldt voor de gehele duur van het contract! Dat betekent dus dat ik vanaf halverwege juni ruim een jaar € 1,50 per maand extra zou betalen voor een dienst die bij mijn huidige abonnement niks extra's kost. Het antwoord dat de medewerker van Vodafone hierop gaf was: "Tja, dat is dan uw eigen keus..."

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind een dergelijke 'topaanbieding' pure misleiding, ik kan niet begrijpen hoe ze dit bericht naar vaste klanten kunnen sturen. Nieuwe klanten krijgen direct EU-roaming, vaste klanten wordt een duurder contract aangesmeerd. Gelukkig heb ik de abonnementswijziging nog niet doorgevoerd, maar ik voel mij behoorlijk bedonderd door Vodafone. Als je even niet goed oplet of niet weet dat de wet voorschrijft dat er geen roamingkosten meer in rekening gebracht mogen worden vanaf halverwege juni dan ben je de sjaak. Hoe denken jullie hierover?

NeoDutchio

Re: Zogenaamde aanbieding EU-roaming Vodafone

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U heeft een contract met rechten en plichten. In uw contract staat netjes beschreven dat bellen in/naar het buitenland extra kost. Als uw abonnement is afgelopen kunt u er eentje nemen zonder de extra kosten.

Dat u nu een aanbieding krijgt om voor € 1,50 extra per maand om alvast deze voordelen te ontvangen is heel netjes. Maar dit is zeker niet wat u wilde horen? U wilt natuurlijk horen dat u uw contract kan ontbinden om dan op de nieuwe voorwaarden voordeel te behalen. Helaas, dat gaat niet gebeuren. Of zou u het normaal vinden als bv de kosten omhoog gaan van nieuwe abonnementen dat u ook meer gaat betalen dan afgesproken?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Ik ben sowieso benieuwd wat veel providers gaan doen met de europese bundels die nu aangeboden worden. Die bundels zijn straks grotendeels gebakken lucht geworden als de roamingkosten straks vervallen met het ingaan van de nieuwe europese regels. Hoewel die regels ook nog wel enige beperkingen hebben trouwens, als je de europese en nederlandse besluiten er op na leest. Maar ik weet dat de grote providers in Nederland allemaal wel een optionele europabundel hebben, hetzij voor het bellen, hetzij voor het internetten. Deze bundels worden mijns inziens straks waardeloos als de nieuwe regels gaan gelden. Ik heb zelf bij tmobile de eu internetbundel aan gezet aangezien dit voor mij toen de goedkoopste optie was (1GB voor 15 euro per maand), aangezien ik over het hele jaar meer kosten kwijt was met die losse passen die ze aanbieden. Maar goed, aan die bundel heb ik straks feitelijk niets meer als ik mijn gewone 6GB ook in het buitenland kan gebruiken. Gelukkig zit er uiterlijk nog tot augustus aan vast, dus als ze mij aan mijn contract houden is dat prima, dan zal ik dat ook mee laten wegen in de keuze wat ik na augustus doe.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Mogelijk dat deze dienst ruimer is dan de standaard EU roaming regeling. Daarbij is het verbruik namelijk beperkt tot 120 dagen en tot een maximum aantal GB.

absent

Ongelezen bericht door absent »

Ik denk dat er voor de zomer nog hele interessante aanbiedingen voorbij komen....

kaz.a

Ongelezen bericht door kaz.a »

NeoDutchio schreef:U heeft een contract met rechten en plichten. In uw contract staat netjes beschreven dat bellen in/naar het buitenland extra kost. Als uw abonnement is afgelopen kunt u er eentje nemen zonder de extra kosten.

Dat u nu een aanbieding krijgt om voor € 1,50 extra per maand om alvast deze voordelen te ontvangen is heel netjes. Maar dit is zeker niet wat u wilde horen? U wilt natuurlijk horen dat u uw contract kan ontbinden om dan op de nieuwe voorwaarden voordeel te behalen. Helaas, dat gaat niet gebeuren. Of zou u het normaal vinden als bv de kosten omhoog gaan van nieuwe abonnementen dat u ook meer gaat betalen dan afgesproken?
Nee, natuurlijk wil ik mijn contract niet ontbinden, ik ben immers al jaren een tevreden klant. Ik vind het alleen zeer onbeschoft dat mij een dergelijke aanbieding gedaan wordt zonder erbij te vermelden dat de diensten waarvoor extra betaald wordt vanaf juni standaard in het abonnement zitten. Zónder extra te betalen. Deze aanbieding speelt duidelijk in op onwetende consumenten, en dat vind ik zeer kwalijk van een gerenommeerd bedrijf als Vodafone.

Het is natuurlijk heel fijn dat ze mij de mogelijkheid bieden mijn bundel in het buitenland te gebruiken, maar dan moeten ze er wel bij vermelden dat ik vervolgens een jaar lang voor niets deze extra kosten maak omdat ik vanaf juni sowieso al gebruik kan maken van deze diensten aangezien dat wettelijk zo geregeld is. Dat zou een nette en transparante aanbieding zijn.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kaz.a schreef:
NeoDutchio schreef:U heeft een contract met rechten en plichten. In uw contract staat netjes beschreven dat bellen in/naar het buitenland extra kost. Als uw abonnement is afgelopen kunt u er eentje nemen zonder de extra kosten.

Nee, natuurlijk wil ik mijn contract niet ontbinden, ik ben immers al jaren een tevreden klant. Ik vind het alleen zeer onbeschoft dat mij een dergelijke aanbieding gedaan wordt zonder erbij te vermelden dat de diensten waarvoor extra betaald wordt vanaf juni standaard in het abonnement zitten. Zónder extra te betalen. Deze aanbieding speelt duidelijk in op onwetende consumenten, en dat vind ik zeer kwalijk van een gerenommeerd bedrijf als Vodafone.

Het is natuurlijk heel fijn dat ze mij de mogelijkheid bieden mijn bundel in het buitenland te gebruiken, maar dan moeten ze er wel bij vermelden dat ik vervolgens een jaar lang voor niets deze extra kosten maak omdat ik vanaf juni sowieso al gebruik kan maken van deze diensten aangezien dat wettelijk zo geregeld is. Dat zou een nette en transparante aanbieding zijn.
Ik vind het ook kwalijk dat een supermarkt mij niet van te voren informeert dat ik het eten dat ik nu koop volgende maand goedkoper is. De extra bundel die u koopt is niet alleen nu al bellen in het buitenland tegen Nederlandse tarieven, u krijgt ook € 60 extra beltegoed naar het buitenland. Of u daar wel of geen gebruik van gaat maken kan alleen u weten. Dat u dan nu een bundel gaat nemen waarvan u weet dat u daar het komende jaar geen gebruik van gaat maken is dan niet slim. Maar het is niet eerlijk om uw aanbieder af te vallen. U maakt schijnbaar geen gebruik van het extra dat er geboden wordt voor € 1,50 per maand extra. U kunt wel boos worden omdat onwetende consumenten er in kunnen 'trappen', maar daar heeft u geen invloed op. Sterker nog, daar heeft u ook niets mee te maken. Elke reclame bezuinigd op tekst waardoor je in de voorwaarden goed moet lezen wat je afsluit. Iemand die onwetend is, is dus heel snel wetend te krijgen.

absent

Ongelezen bericht door absent »

Laten we vooral niet vergeten dat de aanbieding niet wordt gedaan bij de Red en Black abonnementen. Die hebben de Eu-roaming er al inzitten.
Dit topic komt op mij over als "klagen om het klagen"....

Gesloten