LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zwaar de dupe van TELE2, slechste telecomaanbieder ooit!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Cevriye

Zwaar de dupe van TELE2, slechste telecomaanbieder ooit!

Ongelezen bericht door Cevriye »

In de maand Oktober heb ik mijn Tele2 abonnement verlengd met bijbetaling voor een nieuwe Samsung S4. Het bijbetalingsbedrag a 110 euro zou met de volgende factuur van mijn rekening af worden geschreven, dat vond ik prima. Niet wetende dat Tele2 een regel hanteert dat je bij 250eur aan maandelijkse kosten pardoes van het netwerk af wordt gegooid. Op vrijdag 15 Nov. ontvang ik om half 9 in de avond een sms met dat ik teveel maandelijkse kosten zou hebben en om afsluiting te voorkomen zsm contact moest opnemen met de klantenservice. De volgende ochtend nog voor ik de kans had om ze te bellen was ik afgesloten! Na een lang gesprek met ze kom ik erachter dat mijn factuurbedrag te hoog werd icm de bijbetalingskosten voor het nieuwe toestel, nml 292 euro. Ik moest dat maar nog voordat mijn factuur was aangemaakt betalen wilde ik weer aangesloten zijn. Dat betekende wel dat ik bij mijn betaling GEEN factuurnummer kon vermelden, want die was er nog niet. De maandag erop gelijk betaald met vermelding van mn accountnummer en tot de donderdag gewacht voor ik was aangesloten. Afijn, hiermee is het opgelost dacht ik..

De maanden daaropvolgend en nog steeds eigenlijk, na talloze telefoontjes van mijn kant heeft men deze betaling nog steeds niet aan mijn factuur van Okt. kunnen koppelen. In de tussentijd ben ik nu voor de 4de keer door ze afgesloten en heb ik 2 dreigende brieven thuis ontvangen waarin mij werd gesommeerd zo snel mogelijk te betalen.

In de tussentijd hebben ze vanaf 18 Nov. t/m 15 Januari geen facturen voor mij aangemaakt of incasso's gedaan van de maandelijkse kosten, dus vrolijk alle gemaakte kosten lopen opsparen. Men zag de betaling van 292 euro als een teveel betaald bedrag, omdat het dus niet aan een factuur kon worden gekoppeld en wilde dit verrekenen zodra mijn kosten boven de 292 euro uitkwamen!

Afgelopen zaterdag ben ik dus voor de 4E KEER afgesloten en oh ja, dit keer (net zoals de 2e en 3e keer) geheel zonder waarschuwing! Geen smsje, niks. Toen ik dezelfde dag nog hierover belde had men ten eerste als een wonder opeens een torenhoge factuur voor mij klaarstaan op de Tele2 app en kwam men met hetzelfde smoesje, ja uw maandelijkse kosten zijn te hoog dus voor uw bescherming bent u afgesloten. Op deze factuur staat nog steeds de 292euro als teveel betaald bedrag en mag ik in een keer vrolijk 300 euro ophoesten voor de maanden erna!

In de algemene voorwaarden staat dat Tele2 verplicht is periodiek de maandelijkste kosten te incasseren, hierin verzaken ze dus schromelijk. Dat men de facturatieafdeling hier niet op orde heeft betekent niet dat de klant hier de dupe van moet worden, laat staan meerdere malen zomaar zonder waarschuwing afgesloten mag worden!

Vandaag is de 4e dag dat ik contact met ze zoek en ik nog steeds NIET kan bellen of internetten. Na zaterdag al op hun facebookpagina EN het Tele2-forum mijn verhaal te hebben gedeeld, heeft men heel grappig eerst op de facebookpagina gereageerd met wat vage excuusjes en beloftes en mij verzocht mijn verhaal op het forum te delen zodat ze me konden helpen. Blijkbaar was mijn bericht daar nog niet eens gelezen. Ik kan hier alleen maar uit opmaken dat het ze slechts om hun reputatie gaat en dat ze me gewoon niet zullen helpen of tegemoetkomen.

Ik wil graag zo snel mogelijk van dit zooitje ongeregeld af! Goedkoop=Duurkoop in het geval van Tele2 kan ik u verzekeren! Zelf houden ze zich niet aan hun verplichtingen en algemene voorwaarden als telecomaanbieder, maar zullen wel zonder blikken of blozen de klant van het netwerk afgooien of dreigen met volgende stappen als men niet betaalt. Dat ze hierbij zelf falen en dat er wel is betaald maakt ze niet uit!

Mocht u benieuwd zijn naar de hele discussie kan ik u verwijzen naar de facebookpagina van Tele2 Nederland. Zie link; https://www.facebook.com/Tele2Nederland

Mvg,
Cevriye

Bob Schurkjens

Re: Zwaar de dupe van TELE2, slechste telecomaanbieder ooit!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Contract laten ontbinden door de Geschillencommissie en schadevergoeding vorderen: www.sgc.nl

Cevriye

Ongelezen bericht door Cevriye »

Oh maar dat ga ik ook zeker doen, zat er al over na te denken. Dank voor de tip. Tevens roep ik iedereen op die ook problemen hebben met Tele2 zich hier te melden. Ik geloof erin dat we samen sterker staan. Ik sta pal achterover van alle klachten die zich over deze telecomaanbieder de ronde doen hier op internet!

Tele2 Webcare

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Hoi Cevriye,

Ik vind het heel vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over facturen. Het spijt me dat je op dit moment niet naar tevredenheid gebruik kunt maken van je diensten en dat je nog niet tot een passende oplossing gekomen bent.

Ik zie dat je hierover ook een bericht geplaatst hebt op het Tele2 forum. Mijn collega Leonie heeft via ons forum al gereageerd op je melding. Om de afhandeling overzichtelijk te houden helpen we via het forum graag verder:

https://forum.tele2.nl/abonnementen-180 ... post159631

Laat je het weten als je nog vragen hebt hierover?

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Oh, klant heeft het niet begrepen. Daar komt het door. Je moet maar durven.

bokkel

Ongelezen bericht door bokkel »

Tja, en dat allemaal doordat de mensen van de eerste lijn gewoon niet goed hebben opgelet. Dit hele verhaal had niet eens hoeven te gebeuren. Zo jammer. Geschillencommissie is de enige oplossing hier. Bij Tele2 blijf je in een rondje draaien omdat niemand gewoon even opstaat en het opneemt voor de klant. Alles zit in het systeem en doordat daar een fout in zit blijft dit maar gebeuren.

Gesloten