| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] belbundel controleren
-
Maarten
belbundel controleren
Bij een Libertel abonnement met belbundel kun je de belbundel niet controleren. Je hebt absoluut geen inzicht hoeveel je verbruikt hebt. Terwijl je alle recht hebt om je maandelijkse belbundel te verbruiken. De mogelijkheid om te controleren is ook belangrijk om excessieve telefoonrekeningen te voorkomen. De belduur op de telefoon bijhouden is ook geen optie omdat hier een pin2 code voor vereist is en die kan libertel mij niet geven.
Bij dutchtone blijkt dit alles wel technisch mogelijk te zijn. Het lijkt er sterk op dat libertel het expres zo ondoorzichtig mogelijk maakt om consumenten "teveel" te laten verbellen.
Bij dutchtone blijkt dit alles wel technisch mogelijk te zijn. Het lijkt er sterk op dat libertel het expres zo ondoorzichtig mogelijk maakt om consumenten "teveel" te laten verbellen.
-
M Pakvis
Re: belbundel controleren
Ik ben het hier helemaal mee eens..!, heb een abonnement, en het is te onduidelijk allemaal, t'is toch makkelijk als je op je telefoon je belminuten kon laten aftellen, zodat je, als je ziet dat ze op zijn, weet dat je vanaf dat moment gewoon per minuut moet gaan betalen als je belt, maar ja, dat zit er natuurlijk niet op, want dan kapt iedereen met bellen, wanneer zijn/haar belminuten op zijn, en dat scheelt toch een hoop centen voor het Telecommunicatie bedrijf... (dit voor alle mobiele telecommunicatie bedrijven), en met het zicht op de meer mogenlijkheden met je mobiel, lijkt het mij toch eerlijk als je tijdens het gebruik een overzicht hebt, over je abonnement minuten, en zeg nou niet koop dan een belte goedkaart, want dan ben je toch wel duurder uit...
hier zouden ze eens een groot punt van moeten maken, want er zijn op zeker veel meer mensen die er mee zitten en het maar laten varen....
hier zouden ze eens een groot punt van moeten maken, want er zijn op zeker veel meer mensen die er mee zitten en het maar laten varen....
-
Michiel
Aanvulling: via 117 kun je tijdens kantooruren je belbundel opvragen. Dit is actueel. Met andere woorden: je kunt wel degelijk bijhouden hoeveel minuten je nog hebt!
-
Gast
Je kunt naar mijn weten ten alles tijd 1200 optie 1 bellen en altijd je belminuten opvragen. 
-
Gast
Je kunt naar mijn weten ten alle tijden 1200 optie 1 bellen en altijd je belminuten opvragen. 
-
Harmke
volgens mij is het ook 1200 en dan optie 1, maar dit kan je alleen doen tussen 7 en 22 uur ......en het is geen Libertel, maar VODAFONE!!! 
In 3 jaar tijd veranderd erveel.........
"3210"
"3210"
-
Kris
...even een reactie op ' het zou handig zijn als een toestel belminuten aftelt tot nul '
Elk nieuw toestel (van de afgelopen 2 a 3 jaar) houdt uitgaande gesprekken uit, dit zit vaak onder de optie: oproepinfo of gesprekstellers. Je kunt dan de optie Uitgaande gesprekken kiezen, dit is precies wat jezelf belt (zijn dus je belminuten).
Zo kan je dus mooi je belminuten elke maand bijhouden. OP de dag dat je niieuwe belminuten ingaan, zet je je tellers op nul (nokia code= 12345. alle andere merken vaak 0000) en kan je weer verder tellen.
De allernieuwste toestellen hebben nu tegenwoordig ook een smsteller, zodat je ook je smsverbruik kunt bijhouden.
Veel succes ermee,
Groeten Kris
Elk nieuw toestel (van de afgelopen 2 a 3 jaar) houdt uitgaande gesprekken uit, dit zit vaak onder de optie: oproepinfo of gesprekstellers. Je kunt dan de optie Uitgaande gesprekken kiezen, dit is precies wat jezelf belt (zijn dus je belminuten).
Zo kan je dus mooi je belminuten elke maand bijhouden. OP de dag dat je niieuwe belminuten ingaan, zet je je tellers op nul (nokia code= 12345. alle andere merken vaak 0000) en kan je weer verder tellen.
De allernieuwste toestellen hebben nu tegenwoordig ook een smsteller, zodat je ook je smsverbruik kunt bijhouden.
Veel succes ermee,
Groeten Kris
-
Gast
@ Kris en anderen,
Opzich heel handig idd en ik ben me bewust van het feit dat dat een mogelijkheid is. Maar het punt is dat er geen rekening wordt gehouden tussen servicenummer, mobiele nummers van andere operators of vaste telefoonlijnen. De telefoon telt gewoon de minuten die je belt naar alle nummers die je belt en vaak zitten er ook Voicemails bij en internationale gesprekken en noem maar op dat geldt ook voor sms-jes en dergelijke.
Dus het systeem wat je noemt is niet 100% goed!
Opzich heel handig idd en ik ben me bewust van het feit dat dat een mogelijkheid is. Maar het punt is dat er geen rekening wordt gehouden tussen servicenummer, mobiele nummers van andere operators of vaste telefoonlijnen. De telefoon telt gewoon de minuten die je belt naar alle nummers die je belt en vaak zitten er ook Voicemails bij en internationale gesprekken en noem maar op dat geldt ook voor sms-jes en dergelijke.
Dus het systeem wat je noemt is niet 100% goed!