LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR notering T-mobile verpest ons leven(kleine dochter erbij

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Rootje
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:20

BKR notering T-mobile verpest ons leven(kleine dochter erbij

Ongelezen bericht door Rootje »

Hallo,

Ik heb de volgende brief aan T-mobile geschreven uit pure nood.
Wij zitten zo met onze handen in het haar, hopelijk reageren ze dit maal wel.
-------------------------------------------------------------

Beste T-mobile,


Mijn naam is Robert Andringa ***********oude adres waaronder ik jullie abonnement had)
Mijn oude telefoonummer is 06 *******

Ik wil graag jullie hulp vragen voor het volgende.


Op dit moment zit ik in een hypotheek aanvraag die compleet mis loopt op 1 bkr registratie.
Ik zit echt met mijn handen in het haar, vanwege het feit dat ik ook voor de kleine dochter van mijn zus zorg.
Mijn zus is al haar halve leven verslaafd aan de hardrugs en haar dochter (Robin) is met Alcohol syndroom geboren.
De dokters hebben altijd gezegd dat er niks van haar terecht zou komen. Wij hebben de laatste jaren keihard gevochten om haar uit een gastgezin te houden en bij in gedeelte zorg van mij en mijn moeder te plaatsen.
Na heel veel getouwtrek met jeugdzorg is dit uiteindelijk gelukt.
Robin zit nu op een normale school terwijl de dokters altijd hebben gezegd dat ze nooit zelfstandig zou zijn, Robin is zelfs een van de beste van haar klas en wij zijn enorm trost op haar.


Een van de voorwaarde van jeugdzorg dat Robin kon blijven is het feit dat ik een grotere woning nodig had. Ik slaap nu zelf in de huiskamer en alles gaat voor Robin.
Dus ik ben op zoek gegaan naar een koophuis. Ik werk zelf al 10 jaar in de ICT en heb zelf ook een vast contract waardoor wij erg zeker van zouden zijn dat ik een koophuis zou kunnen bemachtigen.
Tijdens de hypotheek procedure kwam een onverwachte BKR 3 codering te voorschijn die aanmeld is door T-mobile uit 2006.
Wij zijn dit gelijk gaan uitzoeken, en hebben dit met gerechtsdeurwaarders Lindorff besproken en het bleek namelijk dat deze allang afgehandeld was.
Hun begrepen ook de 3 codering niet, want dit moest een 2 zijn.(zie brief Lindorff) Hij bleek nooit afgemeld te zijn. Na contact met jullie, is de codering naar een 2 gebracht.
Dus wij weer met volle moed de hypotheek aanvraag in. Toen de tijdelijke koopvoorwaarden van het tijdelijk koopcontract bijna verlopen waren, kregen wij een goedkeuring van de Rabobank.
Twee weken later werd deze alsnog ingetrokken. En dit was de nekslag voor ons.
Ik heb een brief toegevoegd van de makelaar die mij nu voor 17.000 euro (10% van het aankoop bedrag) wilt aanklagen en dit bedrag wilt innen.


Dit zou echt een vreselijk familie drama voor ons zijn.
Robin zou dan dit jaar uit huis geplaatst worden omdat mijn huis te klein is, plus het feit dat als ik 17.000 euro moet betalen, ik de zorg voor Robin gewoonweg niet meer op me kan nemen.
Tot overmaat van Ramp heeft mijn moeder nu Kanker gekregen en loopt zijn nu bij het Antonie van leeuwen ziekehuis midden in een zware Chemo.
Daarom smeek ik jullie aub, of er enige coulance van jullie kant gegeven kan worden? Ik zit nu bijna in me laatste jaar codering en doe zo mijn best.
Nu wordt de toekomst van Robin, en mijn toekomst compleet bedreigd alleen voor een kleine codering van 4 jaar geleden.
1 foutje dat ik gemaakt heb, en natuurlijk zoveel spijt van heb.
Jullie zijn zo een groot bedrijf, en 1 seintje van jullie kant zou onze levens kunnen veranderen.
Als de codering verlaagd wordt naar een BKR 1 dan kan ik per direct een hypotheek krijgen.


Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen en lig er nachten wakker van.
Ik zou me zo erg schuldig voelen als we na zo veel hard werk, alsnog Robin moeten verliezen en dat kan ik gewoon niet over me hart verkrijgen.
Ik schrijf deze brief ook echt uit laatste noodkreet.
Al is het niet voor mij, dan voor die kleine meid.


Ik hoop zo dat jullie iets voor ons kunnen betekenen.


Mvg Robert Andringa


===================================

Ik weet dat een aantal dingen niet de fout zijn van T-mobile, maar hun zijn nu wel de enige die ons kunnen helpen.

Ik hoop zo dat er iets aan gedaan kan worden.

Gr Robert
Laatst gewijzigd door Rootje op 26 jan 2010 09:41, 3 keer totaal gewijzigd.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: BKR notering T-mobile verpest ons leven(kleine dochter erbij

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Vreselijke situatie voor je, maar waarom neem je NU pas contact op met T-Mobile?

Rootje
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:20

Re: BKR notering T-mobile verpest ons leven(kleine dochter erbij

Ongelezen bericht door Rootje »

Ik had al eerder contact met ze opgenomen.

Daarom werd die BKR registratie ook van een 3 naar een 2 gebracht.
Maar geen haar op hun hoofd dat ze hem totaal zouden verwijderen.
Is wel erg want ik zit gewoon in me laatste jaar van de registratie. Dus einde van dit jaar is hij gewoon weg.

Maar omdat we toen nog in de veronderstelling waren dat we de hypotheek rond konden krijgen, gingen wij verder met de aanvraag.
Nu inmiddels is het verhaal zo gedraaid dat ik met me rug tegen de muur sta en ik niet meer weet hoe ik dit met Robin moet oplossen.

Zodoende heb ik ze nu opnieuw aangeschreven.
Ik heb reactie van ze dat ze het binnen 5 werkdagen gaan oppakken.
(helaas heb ik dit al eerder van ze gehoord en hoorde ik hierna niks van ze, pas toen een contact bij het BKR zelf contact opnam met de BKR afdeling van tmobile, voelde ze zich verplicht wat van zich te laten horen. Anders zou die registratie ook nooit verlaagd zijn van een 3 naar een 2.
Deurwaarders kantoor Lindorff had dit toendertijd (3 jaar geleden) gemeld aan T-mobile, maar hun hadden er gewoonweg niks aan gedaan.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: BKR notering T-mobile verpest ons leven(kleine dochter erbij

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Ok, dat werd me niet helemaal duidelijk in het eerste gedeelte.
Ik hoop echt dat ze je snel helpen. Helaas kunnen de forumgangers je niet echt helpen.

In ieder geval heel veel succes.

Rootje
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:20

Re: BKR notering T-mobile verpest ons leven(kleine dochter erbij

Ongelezen bericht door Rootje »

Jah dank je.

Ik hoop gewoon dat het ze eens doordringt dat er meer is dat alleen een nummertje met wat bedragen er achter.
Mensen kunnen fouten maken, maar dat hoeft niet te betekenen dat je ze compleet hoeft af te straffen voor zo een lange periode.

En als bedrijf zijnde, je menselijkheid bewijzen, is denk ik iets wat je moet leren.
maar dan moet je wel een team mensen hebben die echt een verschil kunnen maken en niet domweg NEE verkopen alsof het je niks kan schelen.

Het is een bedrijf dat honderden miljoenen winst maakt over de hele wereld.
Dus je kan best de moeite nemen om schrijnende zaken eens goed te bekijken.

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BKR notering T-mobile verpest ons leven(kleine dochter erbij

Ongelezen bericht door witte angora »

Net als de vorige posters kan ik weinig voor je doen, vrees ik. T-Mobile is niet de makkelijkste, ze beweren snel dat ze die BKR-notering niet ongedaan kunnen maken, en toch is het, als ik het me goed herinner, een tijdje terug toch iemand gelukt.

Toch heb ik mischien wel een klein argumentje.

Je kunt een wet, regeling of wat dan ook op 2 manieren bekijken: je kunt kijken naar de letter van de wet, en naar de geest van de wet.

Volgens de letter van de wet zou je exact tot aan het eind van het jaar aan die BKR-notering vast zitten.

De geest van de wet vraagt echter om de bedoeling van de wet. Waarom is die gegeven. Het moge duidelijk zijn: de bedoeling is dat mensen tegen zichzelf beschermt worden en onnodig schulden maken.

Nu zit jij in een situatie dat, als de letter van de BKR-notering gehandhaafd, het doel ervan voorbijgelopen wordt. Immers, als de BKR-notering niet teruggedraaid wordt kom je in grote problemen, en niet alleen financieel. Dus in plaats van te voorkomen dat je gedurende een bepaalde tijd in de problemen komt, kom je JUIST in de problemen.
Toen de tijdelijke koopvoorwaarden van het tijdelijk koopcontract bijna verlopen waren, kregen wij een goedkeuring van de Rabobank
Ik denk, uitgaande van jouw verhaal, dat in deze de Rabobank zeker iets te verwijten valt. Immers, wat ik uit jouw verhaal opmaak, wisten ze dat er een BKR-notering was, en desondanks is er in eerste instantie goedkeuring gegeven.

Ik vind het vreemd dat die goedkeuring naderhand, als de tijdelijke koopvoorwaarden verstreken zijn, alsnog ingetrokken wordt.

Ik denk dat in ieder geval de Rabobank in jouw geval iets uit te leggen heeft. Met hen zou ik zéker nog een keer in conclaaf gaan, het hele bovenstaande verhaal uitleggen, en desnoods hén aansprakelijk stellen voor de schade van 17000 euro die je nu gaat lijden.

Immers, omdat zij in eerste instantie toestemming hebben gegeven, mocht jij er van uit gaan dat de termijn van de tijdelijke koopvoorwaarden niet verlengd hoefde te worden, noch was er voor jou aanleiding om de koop niet door te laten gaan. Wat nu dus wel het geval lijkt te zijn.

Nogmaals, ik ken alleen jouw verhaal, kan er verder weinig over zeggen. De forummers hier zijn net als jij consumenten die niet deskundig zijn. Alleen door te brainstormen kunnen we mensen een beetje op weg helpen en verder kunnen we alleen luisteren en een beetje steun bieden.

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Ben je al bij het juridisch loket wezen informeren? Wellicht dat zij je nog wat verder kunnen helpen.

Rootje
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:20

Re: BKR notering T-mobile verpest ons leven(kleine dochter erbij

Ongelezen bericht door Rootje »

Dank jullie voor de reacties.

Ik heb al een advocaat in handen die mijn financiele adviseur heeft ingeschakeld.
Inderdaad valt de rabo ook een stukje te verwijten.

Het is gewoon zo een vreselijke domper, want je werkt je de klere, en hoopt op een beter leven voor jezelf en die kleine meid. Je koop met veel plezier je 1e eigen huisje en vervolgens wordt je een partij door de molen gehaald waar je gewoon ziek van wordt.

En inderdaad, het klopt wat je zegt, deze BKR registratie streeft zijn doel ver voorbij en wordt gewoon het tegenovergestelde van wat het zou moeten doen.
Je behouden van schulden, maar nu kom ik er alleen maar dieper in.
Het is inderdaad zo krom! En ik snap niet dat T-mobile zo keihard kan zijn als bedrijf dat ze dit soort situaties gewoon aan zichzelf voorbij laten gaan.
Dat zegt toch wel aardig wat over het bedrijf en de bedrijfsvoering.
Lijkt wel alsof het enige wat hun kan interesseren is gewoonweg keiharde winst en de kleine mens kan verotten. Terwijl 1 seintje van hun kant gewoon mensen hun leven compleet kan veranderen.

Ik vind het een trieste zaak echt als ze hier niks aan doen.
Mochten ze er niks aan doen, dan zal ik van alle daken schreeuwen, of het nou op tros radar is, of elk ander consumenten programma zal zijn. Ik ga dit niet zomaar voorbij laten gaan als ze er niks aan doen.

Als ik voor de bijl ga, dan gaan hun met me mee.

Als ik terug koppeling heb van T-mobile, dan horen jullie gelijk wat is is.

Rootje
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:20

Re: BKR notering T-mobile verpest ons leven(kleine dochter erbij

Ongelezen bericht door Rootje »

Ow wat ik er ook nog aan wilde toevoegen.

Ik heb echt al Jankend aan de telefoon gezeten bij t-mobile. Al meerdere keren.
Niet omdat ik dan meer kan bereiken, maar omdat ik gewoon zo verdrietig wordt van het verhaal als ik het uitleg opnieuw aan iemand van t-mobile, dan wordt ik weer met het verhaal geconfronteerd dat ik die kleine meid verlies, nou vertrouw me, dan springen de tranen genoeg in je ogen.

Maar elke keer werd er glashard gezegd, NEE.
we kunnen je niet doorverbinden met de BKR afdeling. Je moet een brief sturen.
Je moet 5 werkdagen wachten. Lijkt wel alsof ze erop getraind zijn om emoties aan de kant te schuifen no matter welk verhaal ze horen.

Dat vind ik toch wel diep triest... ze zouden zich echt moeten schamen...

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: BKR notering T-mobile verpest ons leven(kleine dochter erbij

Ongelezen bericht door Mendoza »

Dit is inderdaad een trieste situatie. Maar toch sta ik achter het punt van T-mobile, het zou namelijk niet best zijn als iedereen met het schrijven van een brief zomaar de terrechte coderingen ongedaan kan maken. T-mobile heeft een verplichting als deelnemer richting BKR, en die zijn ze nagekomen. Wat mij meer stoort is dat de Rabobank ten eerste zelf al een goedkeuring heeft gegeven en daarna valt over een herstelcodering van een GSM-abbo. Ik denk dat je je moet wenden tot de rabobank en daar verzoeken of zij ondanks de BKR toch een hypotheek willen verstrekken. De rabobank is namelijk niet verplicht op basis van een BKR een hypotheek te weigeren. ik ken hypotheekadviseurs die bij de Rabobank hebben gewerkt en vaak verder keken als alleen een BKR-codering, zeker als het gaat om een bijna verlopen codering van een GSM-abbo.

Probeer te onderhandelen bij de Rabobank, misschien kun je aangegeven dat de hypotheek iets lager mag, of iemand die voor jou garant kan staan. Probeer er dus meer uit te halen bij de Rabo.


Desondanks zou ik in jouw geval ook blijven vragen bij T-mobile of ze de codering ongedaan kunnen maken.

Wanneer is de passeerdatum?

Rootje
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:20

Re: BKR notering T-mobile verpest ons leven(kleine dochter erbij

Ongelezen bericht door Rootje »

Bedankt voor je reactie,,

Ik zal even kijken wanneer me bkr registratie afloopt als je dat bedoelt.

Gr Robert

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: BKR notering T-mobile verpest ons leven(kleine dochter erbij

Ongelezen bericht door Mendoza »

ik bedoel voor de koop van het huis, maar ik vermoed dat de passeerdatum al geweest is.

Passeren is het door een notaris opmaken van de hypotheekakte en het na ondertekening rechtsgeldig verklaren daarvan. Vaak spreek je daarvoor een datum af, bijvoorbeeld dat het voor 01-02-10 gepasseerd moet zijn.

Wat heb je allemaal al geprobeerd bij de Rabobank?

Rootje
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:20

Re: BKR notering T-mobile verpest ons leven(kleine dochter erbij

Ongelezen bericht door Rootje »

De passeer datum is inderdaad al voorbij helaas.
Zodoende heeft de makelaar al een deurwaarders kantoor ingezet om die 10 % te innen.
Dit is ook zeer vervelend want we waren eigelijk nog in vol overleg om te kijken of ik eerst het huis kan huren. Het duurt ze blijkbaar te lang tewijl ze nog geen enkele andere koper hebben.

De enige manier hoe ik dit goed kan oplossen is gewoon de hypotheek te kunnen afsluiten. Dat is ook de beste oplossing voor Robin. Rechtzaken en elkaar de schuld geven schiet voor mij nu niet op.
Wel dat mijn financiele adviseur het er mee eens is dat de rabo zeeer zeker het een en ander te verwijten is. Dus mocht het op een rechtszaak aankomen, dan zal dit zeker naar voren worden gebracht.

Ik hoop gewoon dat ik dit allemaal kan vermijden doordat T-mobile die registratie weg kan halen....

BenGenaaid
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jan 2010 07:35
Locatie: Finland

Re: BKR notering T-mobile verpest ons leven(kleine dochter erbij

Ongelezen bericht door BenGenaaid »

Ik denk net zoals een voorganger al schreef, dat T-mobile eigenlijk niet ter zake doet hierin.
Zij melden te pas en te onpas mensen aan bij BKR vaak ook onterecht, maar zoals je zelf al aangaf, bij jou wel terecht.... So be it.... niks aan te doen ...Maar...................

Ik denk dat de Rabobank in dit geval de aan te wijzen schuldige is voor de onstane schade (10%) zij hebben immers eerst accoord gegeven begrijp ik uit je verhaal, en zijn daarna terug gekrabbeld.

Mocht de rabobank je niet alsnog de hypotheek geven zoals jij hem wilde en waar zij accoord voor gaven, dan zou ik alle schade (incl. de inmateriele schade m.b.t. je dochter) verhalen op de rabobank, en hier in ieder geval mee schermen bij aanhoudende halsstarrigheid van de Rabobank.

Banken doen tegenwoordig erg moeilijk als het om credieten gaat, maar de ING is nog veel erger. Dus... Rabobank moet te doen zijn, zeker als je het nogmaals goed uitlegd.

Ze hebben geld zat, zijn niet beurs genoteerd dus geen aandeelhouders die met jou (lees ons) geld goochelen...dit zou weer een beetje extra goede reklame voor de rabobank zijn als ze dit snel voor je oplossen.

Wat die mensen betreft die het huis verkopen, die moesten maar verhuizen zonder hun adres gegevens achter te laten denk ik..... 10% eisen (waar ze wel recht op hebben overigens) van iemand in zo'n situatie, ze ruiken een mazzeltje maar beseffen dus niet dat ze als ze geen andere kopers hebben, ze dit huis misschien wel het komende jaar niet kwijtraken. Of zij moeten gedwongen verkopen...... dan is dit hun redding misschien en hoeven ze dat niet met die 10% van jou.

Kortom Rabobank los het op en neem je maatschappelijke verantwoording. meneer verdient toch genoeg of hoe zit dat.....

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: BKR notering T-mobile verpest ons leven(kleine dochter erbij

Ongelezen bericht door agro »

Staat er in de voorlopige koopovereenkomst geen clausule in dat onder voorbehoud is dat creditverstrekker (Rabo) een credit hypotheek wil verstrekken, dit is wel gebruikelijk.
Daar kan je je denk ik wel op beroepen.

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BKR notering T-mobile verpest ons leven(kleine dochter erbij

Ongelezen bericht door witte angora »

agro schreef:Staat er in de voorlopige koopovereenkomst geen clausule in dat onder voorbehoud is dat creditverstrekker (Rabo) een credit hypotheek wil verstrekken, dit is wel gebruikelijk.
Daar kan je je denk ik wel op beroepen.
Agro:

LEZEN!!!

Die clausule wás er, de Rabobank gaf toestemming, en pas nadat de termijn van de voorlopige koopovereenkomst verstreken was trok de Rabobank die toestemming weer in.

Daarom is het probleem niet zozeer door T-Mobile veroorzaakt, maar door de Rabobank.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: BKR notering T-mobile verpest ons leven(kleine dochter erbij

Ongelezen bericht door Mendoza »

Het zou de klantenservice van T-mobile wel sieren wanneer ze de registratie zouden intrekken.

Komop T-mobile Webcare, laat je eens zien!

Rootje
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:20

Re: BKR notering T-mobile verpest ons leven(kleine dochter erbij

Ongelezen bericht door Rootje »

Nou ik heb reactie van T-mobile.

Ze hebben gewoon lak aan de boel:
Dit laat maar weer zien dat T-mobile als bedrijf zijnde geen hart heeft en het ze alleen maar om het geld gaat en totaal geen menselijke kant laat zien.

Mensen denk maar 2 keer na voor je met t-mobile in zee gaat!
-----------------------------

Geachte meneer Andringa,

Bedankt voor het zenden van uw e-mail.

Na het lezen van uw verhaal begrijp ik uw standvastigheid, echter kan T-Mobile , zoals wij u al eerder hebben laten weten op 6 augustus 2009, niet aan uw verzoek voldoen.
T-Mobile hanteert de richtlijnen die zijn afgesproken tussen T-Mobile en het BKR. Wij kunnen geen onderscheid maken. Wij hebben gehandeld zoals wij destijds met u via het afgesloten contract hebben afgesproken. Na uitblijven van de betalingen ( A codering ) heeft T-Mobile de vordering op u overgedragen aan het externe incassobureau Lindorff( voorheen Transfair ). Dit resulteerde in 2 coderingen bij het BKR te Tiel. Nadat er een feitelijke overdracht aan het incassobureau heeft plaatsgevonden is H-codering niet meer toepasbaar. De registratie betreft op dit moment een A 2 codering, voor mobieletelefoonnummer 06- ****** met een werkelijke einddatum. T-Mobile houdt zich aan de regels die voor iedere telecomdeelnemer door het BKR zijn samengesteld en opgelegd. Regels die door het BKR zijn gemaakt en waar T-Mobile zich in heeft te schikken.

Er rest mij niets anders te melden dan dat T-Mobile terecht de registraties heeft geplaatst, maar dat wij geen enkele invloed kunnen uitoefenen op de regels die andere instanties hanteren.

Hopende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Netherlands BV

D. Muit
Supervisor Externe Incasso

Rootje
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:20

Re: BKR notering T-mobile verpest ons leven(kleine dochter erbij

Ongelezen bericht door Rootje »

En het erge is ook nog eens,, ik heb een paar gevallen gevonden in dit forum waar T-mobile dus wel de BKR registratie heeft terug gedraaid.

Dus meneer liegt ook nog eens keihard.

schande,,echt.
Ik weet gewoonweg niet wat ik nu moet doen...

pgh001
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2008 16:27

Re: BKR notering T-mobile verpest ons leven(kleine dochter erbij

Ongelezen bericht door pgh001 »

Hoi,

Ikzelf heb geen hypotheek maar ik lees hier en daar advertenties dat er ook bedrijven zijn die een hypotheek geven aan mensen die een BKR notering hebben.

Is dat misschien geen optie, of heb je dat al geprobeerd?

Gr. Patrick.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: BKR notering T-mobile verpest ons leven(kleine dochter erbij

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

En weet je zeker dat in de andere gevallen waarin de registraties zijn teruggedraaid ook sprake was van een 100% terechte registratie? Dat ze dus vanwege persoonlijke omstandigheden zouden zijn teruggedraaid?

Want de reactie die T-Mobile geeft, is (helaas voor jou) de enige juiste... zijn zijn ook gebonden aan de regelgeving omtrent de BKR-registraties en mogen niet zomaar coderingen opheffen.

Stel je nou voor dat zij dat wel zouden kunnen. Hoe zou dan bepaald moeten worden wanneer dat wel en wanneer dat niet moet gebeuren? Welke situatie is ernstig genoeg, en welke niet? En hoe zouden zij moeten bepalen of de verhalen uberhaupt waar zijn? Als ik een registratie zou hebben, zou ik ook wel de moeite kunnen nemen om een zielig verhaal te schrijven in de hoop dat mijn codering dan verwijderd wordt. Dat zou volstrekte willekeur opleveren...

Ik zie, zoals anderen ook al aangegeven hebben, meer heil in een goed gesprek met de Rabobank, desnoods met een acvocaat erbij. Zij hebben jou een akkoord gegeven, en pas ná het verstrijken van de bedenktermijn hebben zij hun akkoord ingetrokken. Daarmee ligt er wat mij betreft (er van uitgaande dat er verder geen feiten zijn die je niet benoemd hebt) een aansprakelijkheid van de Rabobank ten aanzien van de 10% waarvoor je aansprakelijk bent gesteld.

Overigens vind in de opmerking van "bengenaaid" over de verkopers pure onzin. Zij hebben recht op het geld, en dat is niet voor niets zo geregeld. Zouden de verkopers anders op moeten draaien voor de extra kosten die zij moeten maken als gevolg van een probleem bij de kopers? Lijkt me dat je daar, als je zelf verkoper zou zijn, heel anders over zou denken...

Kijk wel uit wat je doet als je zou besluiten om een hypotheek te nemen bij een geldverstrekker die de codering geen bezwaar vind. Meestal betaal je daar fors meer rente, en ik zie in mijn werk de grootste problemen juist bij die banken voorbij komen. Liever niet doen dus.

Maar Rootje, ik wens jou veel succes met deze zaak! Houd ons op de hoogte, als je wilt!

Gesloten