Hoi,
Ik ben vandaag door de Vodafone afgesloten, en ben het niet helemaal eens met de gang van zaken.
Ik heb begin februari een sms van Vodafone ontvangen dat mijn automatische incasso mislukt was, dit klopt door de voor mij dure maand er voor maar veelal is er een bepaald betalingstermijn waarin ik altijd in staat ben toch op tijd te betalen voordat afsluiting volgt.
Ditmaal ben ik helaas vlak voor deze datum in het buitenland geweest (Vodafone kan dit zien, er is NL. regelmatig gebeld vanuit daar), waardoor toen ik thuis kwam een nette doch dringende brief op de mat lag. De brief vroeg mij voor bepaalde datum te betalen wat ik ook direct heb gedaan.
Nu, een week later ben ik toch afgesloten, wat blijkt; mijn betaling van de maand februari is ook niet correct geïncasseerd en heeft blijkbaar elkaar ergens gekruist. Bij Vodafone klantenservice ziet met dat mijn betaling van de voorgaande maand ontvangen is, toch ben ik nu geblokkeerd op de factuur van deze maand waar ik zelfs niet eens een waarschuwing voor heb ontvangen dat deze binnen bepaalde termijn betaald moest worden. 3 dagen nadat de automatische incasso mislukt is, wordt ik afgesloten.
Mij wordt verzocht het resterende bedrag (bijna 270 euro, is voor een student al erg veel, maar zou geen probleem moeten zijn voor me) te betalen voordat de blokkade wordt opgeheven. Tevens dien ik per aansluiting (zijn er; omdat dat volgens Vodafone goedkoper zou zijn voor me, inmiddels 3!) ook nog eens €27,-. Ik heb uitgelegd dat dat nu vanwege de dure maand niet direct gaat, maar dat het uiterlijk het einde van de maand (dit is normaal bij een niet gelukt incasso de genoemde datum) voldaan is en dat de betaling van deze maand ook gewoon geïncasseerd kan worden dan.
Mijn vraag is nou: mag je provider je bij het niet kunnen incasseren direct blokkeren, of is hier wettelijk een termijn voor gesteld? Ook al zijn er problemen geweest met de factuur van de maand er voor, is deze wel op tijd betaald en dus ben ik nu geblokkeerd voor een rekening waar ik niet eens ooit een waarschuwing over heb gehad!!!
Wel loopt deze maand gewoon mijn onbeperkte internet aansluitingen door (€10,-) ook betaal ik onbeperkt sms voor 2 mijn aansluiting en die van mijn partner (ook samen 20,-). Dat is dus totaal €30,- waar ik de hele maand niks voor terugkrijg de volgende maand, maar ook deze maand geen gebruik van kan maken.
Wat zijn mijn rechten in deze situatie? Hoe loyaal is Vodafone tegenover een klant die al 5 jaar, eigenlijk tot nu toe zeer tevreden, altijd zijn rekening heeft betaald? Ik ben een relatief grote gebruiker van Vodafone met een rekening van zeker €200,- p.m. Is dit de manier hoe Vodafone zijn gebruikers bedankt voor hun loyaliteit?
Zijn er meer mensen die dit soort ervaringen hebben en misschien meer weten over wat mijn rechten zijn?
Alvast bedankt,
Tim Browne
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Blokkade Vodafone
Re: Blokkade Vodafone
Ik kan nergens terugvinden of er wettelijk een termijn is vastgesteld dus ik denk eerlijk gezegd wel dat Vodafone direct over mag gaan tot blokkeren. Mijn ervaring is dat als je vaker te laat betaalt de provider sneller overgaat tot het blokkeren van bepaalde diensten. Volgens mij maakt het voor wat betreft je betalingsverplichting niet uit hoe lang je klant bent of hoe hoog je rekeningen zijn en wordt er alleen gekeken naar je betaalverleden. Als ik het goed begrijp is de factuur van januari te laat betaald doordat het bedrag niet geincasseerd kon worden. Een herinnering/aanmaning binnen de gestelde termijn alsnog betalen is natuurlijk nog steeds een te late betaling. Nu kon de factuur van februari ook niet geincasseerd worden (dus weer te laat) en zijn ze dus direct overgegaan tot blokkeren.Mijn vraag is nou: mag je provider je bij het niet kunnen incasseren direct blokkeren, of is hier wettelijk een termijn voor gesteld? Ook al zijn er problemen geweest met de factuur van de maand er voor, is deze wel op tijd betaald en dus ben ik nu geblokkeerd voor een rekening waar ik niet eens ooit een waarschuwing over heb gehad!!!
Dit zal je gewoon moeten betalen. Zie artikel 15 van de Algemene Voorwaarden.Wel loopt deze maand gewoon mijn onbeperkte internet aansluitingen door (€10,-) ook betaal ik onbeperkt sms voor 2 mijn aansluiting en die van mijn partner (ook samen 20,-). Dat is dus totaal €30,- waar ik de hele maand niks voor terugkrijg de volgende maand, maar ook deze maand geen gebruik van kan maken.
Als ik het goed begrepen heb zijn dit dus de kosten vanwege de blokkade? Het bedrag van €27,- vind ik wel vreemd aangezien in hun Algemene Voorwaarden staat dat ze aanvullende (administratie)kosten in rekening brengen van maximaal €25,- inclusief btw. Zie artikel 10.9.Tevens dien ik per aansluiting (zijn er; omdat dat volgens Vodafone goedkoper zou zijn voor me, inmiddels 3!) ook nog eens €27,-.