LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blokkeren mobiel bellen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Mq

Blokkeren mobiel bellen

Ongelezen bericht door Mq »

HELLUPPPP..!!!
Weet iemand hoe ik mobiel bellen kan blokkeren?
Ik heb de informatie bij KPN derop nagelezen, maar ik begrip dat het niet mogelijk zou zijn.
Ik ben in de maand november overgegaan van SCARLET naar UVTC.
Wie schetst mijn verbazing, als ik voor die periode van beide CPS aanbieders tegelijk een rekening krijg.
Nog groter is mijn verbazing als ik merk, dat er bij beide aanbieders een aantal (schrikbarend veel :cry: ) mobiele telefoonnummers zijn opgebracht, dezelfde nummers bij herhaling, terwijl ik zelf niet naar mobiele nummers in Nederland bel en nu al bijna 2 maanden het telefoon toestel overal achter mij aansleep, om te voorkomen, dat mijn zoon daar verkeerd gebruik van zou maken.
Alvast bedankt.
[/b]

mrtelecom

Re: Blokkeren mobiel bellen

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Wat je kunt proberen, is om via 08001273 de instelling voor mobiel bellen in te stellen via een provider waarbij je niet bent aangemeld. Draai je dan, nadat het is omgezet (dit duurt normaal ongeveer een dag), een mobiel nummer, dan krijg je een pieptoon. Wil je zelf dan via je vaste lijn naar mobiel bellen, dan draai je handmatig het CPS nummer van jouw carrier ervoor. Wel even in de gaten houden dat je inderdaad na een dag die pieptoon krijgt, want het komt voor dat je, zonder het te weten, ook nog steeds actief klant bent ben een carrier waar je je hebt aangemeld in een lang en duister verleden. En dan zou je van hen een rekening krijgen.
Wil je echt goedkoop bellen, stuur me dan ff een mailtje: [email protected]

coolcom

Ongelezen bericht door coolcom »

Tja de cps instellingen en dan van twee carriers een rekening over zelfde periode en zelfde nummers.

Bekend fenomeen. Dit kom daar dat een aantal carriers in de zelfde "switch" zitten. Dat betekent dat als je met de een belt en stopt (zonder af te melden) en met een andere carrier gaat bellen, die in de zelfde switch zit dan brengen beide carriers ze zelfde gesprekken in rekning.
Lees dus bij een nieuwe carrier goed de kleine regeltje (zodat je weet bij welke nieuwe carrier je niet moet bellen, ALVORENS je EERST af te melden bij de oude.
Sommige carriers die in de zelfde switch zitten melden je via je aanmeldingsformulier eerst af bij je oude carrier zodat het niet fout gaat.

Lastig probleem, maar ik zou er eentje afmelden. Of nog beter kijk eens op www.bel1601.nl daar is het bellen nog goedkoper dan die carrier die je nu hebt.

Good luck

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

En als je je zoon "niet helemaal vertrouwd" moet je niet alleen je telefoon meenemen maar ook controleren of hij er zelf niet een gekocht heeft, die heb je nl al vanaf een eurootje of 8! :twisted:

Gesloten