LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi steelt geld van klanten!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
doepjo

Hi steelt geld van klanten!

Ongelezen bericht door doepjo »

Onlangs heb ik mijn abonnement bij Hi verlengd. Was in eerste instantie aan het twijfelen, maar omdat zij toen de actie hadden dat je 6 maanden van tevoren kon verlengen en ik met een defecte telefoon zat heb ik dit toch maar gedaan. Maar wat heb ik daar nu een spijt van! Ik hou altijd netjes mijn verbruik bij via de Hi app, omdat ik de 51 euro die ik nu betaal al erg veel vind. Nu keek ik eergisteren naar mijn facturen en zag ik opeens dat deze 83,05 is! Toen heb ik ingelogd op de Hi website, aangezien ik dan de specificaties van de factuur kan bekijken en zag ik dat ik voor deze maand er al 45 euro over heen zit! Ik heb naar de klantenservice van Hi gebeld en daar kreeg ik de melding dat deze storing op de Hi website staat. Maar bij zo'n storing waar klanten teveel bellen, omdat ze denken dat ze nog tegoed hebben, neem je toch contact op met je klanten d.m.v. een sms of e-mail?! Maar dit doet Hi natuurlijk niet, want zo verdienen ze er geld aan. Helaas zit ik nu nog lang vast aan Hi, maar als zij mij niet tegemoet komen ga ik zeker over naar een andere provider wanneer dit wel kan.

sjohie

Re: Hi steelt geld van klanten!

Ongelezen bericht door sjohie »

doepjo schreef:Onlangs heb ik mijn abonnement bij Hi verlengd. Was in eerste instantie aan het twijfelen, maar omdat zij toen de actie hadden dat je 6 maanden van tevoren kon verlengen en ik met een defecte telefoon zat heb ik dit toch maar gedaan. Maar wat heb ik daar nu een spijt van! Ik hou altijd netjes mijn verbruik bij via de Hi app, omdat ik de 51 euro die ik nu betaal al erg veel vind. Nu keek ik eergisteren naar mijn facturen en zag ik opeens dat deze 83,05 is! Toen heb ik ingelogd op de Hi website, aangezien ik dan de specificaties van de factuur kan bekijken en zag ik dat ik voor deze maand er al 45 euro over heen zit! Ik heb naar de klantenservice van Hi gebeld en daar kreeg ik de melding dat deze storing op de Hi website staat. Maar bij zo'n storing waar klanten teveel bellen, omdat ze denken dat ze nog tegoed hebben, neem je toch contact op met je klanten d.m.v. een sms of e-mail?! Maar dit doet Hi natuurlijk niet, want zo verdienen ze er geld aan. Helaas zit ik nu nog lang vast aan Hi, maar als zij mij niet tegemoet komen ga ik zeker over naar een andere provider wanneer dit wel kan.
Die app is alleen ter informatie bedoelt, en is daarom ook voorzien van een disclaimer met die tekst. Het actuele verbruik wordt op de site getoond, en uit mijn hoofd staat daar ook een mutatie-tijd en datum bij, zodat je kan zien tot wanneer die gegevens zijn bijgewerkt.

Maar 83,05 min 51,- is op mijn rekenmachine 32,05, en geen 45 euro?

doepjo

Die tijd past zich namelijk wel aan, dus dan zou je denken dat het wel functioneert. En jouw rekenmachine functioneert ook heel goed, alleen het begrijpend lezen misschien wat minder. Mijn factuur is inderdaad iets in de 30 te hoog, maar ik zit er deze maand 45 euro over heen zag ik. De facturen worden namelijk achteraf berekend.

encore

Ongelezen bericht door encore »

doepjo schreef:...alleen het begrijpend lezen misschien wat minder. Mijn factuur is inderdaad iets in de 30 te hoog, maar ik zit er deze maand 45 euro over heen zag ik. De facturen worden namelijk achteraf berekend.
Dus je kunt toch niet bijhouden wat je verbruikt? Goeie app...

Verder. Waarom zou jij moeten worden gecompenseerd? Wat is nou eigenlijk het probleem en waarom maak je ons daar deelgenoot van?
"Veel geschreeuw en weinig wol", zei de duivel toen hij een varken schoor....

doepjo

Waarom ik gecompenseerd moet worden lijkt me duidelijk of niet? En ik verplicht je niet om dit te lezen of überhaupt te reageren, dus dat heb je aan jezelf te danken. Er zijn meer mensen die dit probleem ervaren, dus ik wil ook hen er van behoeden. Radar is er om je klacht neer te leggen, dus bij deze doe ik dat. En als dat je niet aanstaat dan reageer je toch lekker niet?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

vogels schreef:
doepjo schreef:Waarom ik gecompenseerd moet worden lijkt me duidelijk of niet?
Nee, is mij totaal onduidelijk!
Hij is over zijn mb bundel tegoed gegaan omdat de hi app aangaf dat hij nog voldoende tegoed had. Hij vindt dus dat hij niet schuldig is aan het extra verbruik

encore

Maar de site was toch niet goed? Welke data moet je dan geloven?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

vogels schreef:Dat was mij wel duidelijk. Waarom hij daarom gecompenseerd zou moeten worden, is mij onduidelijk.
Lijkt me vrij duidelijk. Als de app had aangegeven dat hij zijn bundel (bijna) op was, dan had hij niet verder gebruik gemaakt van het internet, en had dus geen extra buiten bundel kosten gemaakt. Omdat hij vindt dat dit de schuld van HI is (bug in app) vindt hij dat hij het buiten bundel bedrag terug moet krijgen...

Ditachi

Ongelezen bericht door Ditachi »

Ik ben het hier volledig mee eens!
Ik heb vanavond over gebeld, en er word idd gesuggereerd dat de Hi app dus niet lijdend is! Maar het kromme is dat ze er continue reclame over maken en alleen een simpel storing van melden is mij ook te min! (Overigens staat deze storing niet eens zo lang op de site, dus het is een recent probleem, kan helaas geen datum achterhalen wanneer het erop is gezet.)
Afgelopen maand ben ik dus €80,- over men rekening gegaan door verkeerde informatie over de Hi app, vervolgens deze maand ook is alweer 19 euro zoveel! Uit coulance word de €19,- verrekend en hoef ik deze niet te betalen, maar de rekening van €125,- blijft WEL staan!
Als ze dus echt zo coulance zijn als ze beweren, halen ze die €80,- ook weg en maken ze GEEN reclame meer van de app wat nog steeds gedaan word door HI. (Heel recent nog een telefoontje over gehad 2 weken geleden)
Ben jaren lang tevreden klant geweest van, maar als dit verder niet word opgelost zijn ze een klant kwijt en ik denk dat velen met mij zullen volgen!
Voor de mensen die het niet begrijpen, zie de de plaatjes ter verduidelijking.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef:
Die app is alleen ter informatie bedoelt, en is daarom ook voorzien van een disclaimer met die tekst. Het actuele verbruik wordt op de site getoond,
Als er verschil is tussen wat je in de app ziet en wat er op de site wordt getoond is het wel een brakke oplossing. Met een fatsoenlijke architectuur is de website en de app slechts een front-end die gebruik maken van dezelfde back-end systemen.

encore

Ik heb geen abo van Hi en daarom wil ik ook gecompenseerd worden door Hi. Ik kan namelijk helemaal niets van mijn verbruik terugvinden op de Hi-site. Schande!

ElviraA

Ongelezen bericht door ElviraA »

Ik ben het met jullie eens het is onduidelijk er moeten toch meerdere manieren zijn om je verbruik te kunnen controleren. Heb een paar maanden geleden een rekening van 190 euro ontvangen geen idee waarvan maar toe was er een storing op de site en daarna vergeet ik het ook zelf. Ik ben er niet meer achter aangegaan en heb het gewoon betaald, maar als ze dat zo bij 1000 mensen doen verdienen ze makkelijk geld.

Erger vindt ik dat ik elke maand een vastbedrag betaal voor mijn bel minuten en die vaak niet op maak. Wat niet erg is als je ze mee kan nemen naar de volgende maanden maar dat is niet het geval, je betaald er voor en kunt het slecht één maand mee nemen. Dat wordt je niet verteld in de winkel in de winkel zeggen oh geen probleem die neem je gewoon mee. Deze maand werd er een bedrag van ongeveer 270 afgeschreven en dit omdat ik buiten mijn bundel heb gebeld. Ik dacht het maakt niks uit heb hartstikke veel minuten over van de voorgaande maanden. Omdat mijn vriend een uur van mijn vandaan woonde heb ik een abonnement met 500 bel minuten. Twee maanden naar dat ik het abonnement afsloot gingen wij door reden sneller samen wonen. Dus wat gebeurd er ik hou veel minuten over die ik niet meer gebruik. Niet erg daar heb ik voor gekozen maar vindt het niet normaal dat je niet krijgt waarvoor je hebt betaald. Dan wordt je dus twee keer in je portemonnee gescheten.

Ik ben ongeveer 10 jaar abonnee bij kpn/hi en dit is al de zoveelste keer dat ik het mee maak. Ik twijfelde bij het nemen van dit abonnement. Maar zeker is dat ze deze klant kwijt zijn.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

ElviraA schreef:Ik ben het met jullie eens het is onduidelijk er moeten toch meerdere manieren zijn om je verbruik te kunnen controleren. Heb een paar maanden geleden een rekening van 190 euro ontvangen geen idee waarvan maar toe was er een storing op de site en daarna vergeet ik het ook zelf. Ik ben er niet meer achter aangegaan en heb het gewoon betaald, maar als ze dat zo bij 1000 mensen doen verdienen ze makkelijk geld.

Erger vindt ik dat ik elke maand een vastbedrag betaal voor mijn bel minuten en die vaak niet op maak. Wat niet erg is als je ze mee kan nemen naar de volgende maanden maar dat is niet het geval, je betaald er voor en kunt het slecht één maand mee nemen. Dat wordt je niet verteld in de winkel in de winkel zeggen oh geen probleem die neem je gewoon mee. Deze maand werd er een bedrag van ongeveer 270 afgeschreven en dit omdat ik buiten mijn bundel heb gebeld. Ik dacht het maakt niks uit heb hartstikke veel minuten over van de voorgaande maanden. Omdat mijn vriend een uur van mijn vandaan woonde heb ik een abonnement met 500 bel minuten. Twee maanden naar dat ik het abonnement afsloot gingen wij door reden sneller samen wonen. Dus wat gebeurd er ik hou veel minuten over die ik niet meer gebruik. Niet erg daar heb ik voor gekozen maar vindt het niet normaal dat je niet krijgt waarvoor je hebt betaald. Dan wordt je dus twee keer in je portemonnee gescheten.

Ik ben ongeveer 10 jaar abonnee bij kpn/hi en dit is al de zoveelste keer dat ik het mee maak. Ik twijfelde bij het nemen van dit abonnement. Maar zeker is dat ze deze klant kwijt zijn.
En je dacht niet "laat ik eens de voorwaarden van mijn contract bekijken"??

Gesloten