LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollandsnieuwe probleem met nummerbehoud

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JM/MM

Hollandsnieuwe probleem met nummerbehoud

Ongelezen bericht door JM/MM »

Ik heb in december een nieuw abonnement afgesloten bij Hollandsnieuwe en kreeg al de volgende dag de sim-kaart thuis. Chapeau. Maar mijn verzoek om nummerbehoud laat lang op zich wachten en ik vrees te lang zodat ik dadelijk mijn nummer kwijt ben. En dan liggen er stapels drukwerk die de prullenbak in kunnen.
Helaas kun je bij Hollandsnieuwe niet gewoon even binnenlopen en sterker nog je kunt ze niet bellen. Mails kun je alleen via hun eigen website versturen en dan krijg je een standaard antwoord waar je niets mee kunt. Communicatie met deze communicatie-aanbieder is helaas niet mogelijk.

lodenleeuw

Re: Hollandsnieuwe probleem met nummerbehoud

Ongelezen bericht door lodenleeuw »

Hallo, heb sinds 29-12 een abonnement met nummerbehoud bij HN. Ben er goed ziek van want ik kan nog steeds niet bellen of gebeld worden. Heb vorige week (eindelijk) een reactie gekregen op een van de vele mails die ik de klantenservice stuurde. Toen dacht ik dat het zo verholpen zou zijn maar niks van dit alles. Dit is te gek voor woorden! Ik wil er vanaf en ga er alles aan doen om dit te bewerkstelligen!

hollandsnieuwe
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste JM/MM en lodenleeuw,

We willen jullie helpen en de problemen die jullie ervaren zo snel mogelijk oplossen. Kunnen jullie ons in een privebericht jullie gegevens toesturen? Dan nemen we zo snel mogelijk contact op.

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

lodenleeuw

Ongelezen bericht door lodenleeuw »

dank je voor je reactie HN maar ik weet niet hoe ik een privebericht naar jullie moet sturen.

hollandsnieuwe
verified
Contacteer:

Onder al onze berichten op dit forum vind je een knop 'pb'. Hiermee kun je direct een bericht naar ons versturen.

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

EldeRo

Ongelezen bericht door EldeRo »

Tot mijn stomme verbazing lees ik hier reacties van HollandsNieuwe. Ze kunnen dus wel reageren! Jammer dat ze dat alleen hier doen...
Ik zit met een bekend probleem: nummerbehoud naar HollandsNieuwe was niet gelukt, ik heb een week (precies ook met Oud& Nieuw) zonder verbinding gezeten, kreeg geen antwoord of hulp van HN ondanks de vele mailtjes die ik gestuurd heb, en heb uit wanhoop mijn oude abonnement weer laten aansluiten. Oja, geld kon HN wel afschrijven in die week, en terugboeken van dat bedrag lukt niet.
Ik heb inmiddels een aangetekende opzegbrief gestuurd naar HN, waarin ik vraag om restitutie van de 20 Euro die ik inmiddels betaald had en waarvoor ik niets geleverd heb gekregen, alsmede de 7,50 aan kosten voor de aangetekende brief, en de 25 Euro heraansluitkosten die ik heb moeten betalen om weer bereikbaar te zijn voor familie, vrienden en zakelijke contacten.
Maar uiteraard heb ik nog geen reactie ontvangen, en staat het geld ook nog niet op mijn rekening.

Voor iedereen, ook de TROS Radar redactie: HollandsNieuwe speelt mooi weer op jullie forum, kijk voor de grap eens op het forum van Bellen.com, dan schrik je je rot, en durf je echt geen abonnement af te sluiten bij HN.

Voor iedereen die het toch aandurft: sluit je abonnement af op de 1e van de maand. Het wordt nergens gezegd door HN, en daardoor heb ik een volledig maandbedrag betaald voor 4 dagen in december (die ik dus sowieso niet heb kunnen gebruiken omdat ik geen verbinding had).
Kortom: ik heb geen goed woord over voor HN.

SilverLion

Ongelezen bericht door SilverLion »

Mocht je direct bij HN geen respons krijgen.
Ik heb op meerdere fora / review-sites gezien dat BelCompany ook HN aanbiedt.
Vaak (ik zeg niet altijd) is BelCompany zeer bereid problemen voor je op te lossen, ook met HN.

Tipje dus: Kom je er rechtstreeks met HN niet uit, probeer het eens via BelCompany.

hollandsnieuwe
verified
Contacteer:

Best EldeRo,

Natuurlijk doen we er alles aan om vragen via de website zo snel en volledig mogelijk te beantwoorden. Daarnaast kiezen we er echter ook voor om klanten die hun vraag online stellen niet onbeantwoord te laten. Wanneer je ons in een privebericht je gegevens kunt sturen zullen we zo snel mogelijk uitzoeken wat de status van je vraag is en contact met je opnemen.

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

Ex-beheerder

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Wat een puinbak!

Je kunt beter helemaal stoppen met HN. Bij elk telefooncontact krijg ik de opmerking dat ik haperend te verstaan ben. Dan bellen ze me maar op mijn vaste nummer, maar dat is de bedoeling natuurlijk niet, ik wil gewoon verstaanbaar bereikbaar zijn.

Hopeloos die verbindingen met HN, elke dag weer slechte verbindingen en ook vaak gewoon onbereikbaar tijdens spitsuur.

Ik wil graag van mijn overeenkomst af met nummerbehoud. Heb geen zin om al mijn kaartjes weer te veranderen en iedereen op de hoogte te brengen van een nieuw mobiel nummer.

Hollandsnieuwe doe er wat aan: of een goed en betrouwbaar netwerk of de overeenkomst ontbinden wegens non-conformiteit! met nummerbehoud. Werk mee met ontevreden klanten!

nieuwe haring

Ongelezen bericht door nieuwe haring »

ik heb gisteren een nieuwe sim-kaart ontvangen (vanaf 29-12 niet kunnen bellen of gebeld worden!), bedankt HN, iets positiefs mag ook zeker op dit forum komen. Alleen valt het netwerk regelmatig uit tot nu toe, ook heb wifi aan en blijk ik soms geen verbinding te hebben( een keer afsluiten en het doet het weer maar toch..), ik hoop dat dit van voorbijgaande aard is anders zijn 23 maanden nog erg lang!

Ex-beheerder

nieuwe haring schreef:ik heb gisteren een nieuwe sim-kaart ontvangen (vanaf 29-12 niet kunnen bellen of gebeld worden!), bedankt HN, iets positiefs mag ook zeker op dit forum komen. Alleen valt het netwerk regelmatig uit tot nu toe, ook heb wifi aan en blijk ik soms geen verbinding te hebben( een keer afsluiten en het doet het weer maar toch..), ik hoop dat dit van voorbijgaande aard is anders zijn 23 maanden nog erg lang!
Lekker positief, een nieuwe simkaart, dat wel, maar ook wegvallende verbindingen en noodzakelijke resetten en "soms" geen verbinding...nou, 23 maanden is heeeelll lang! Reken daar maar op....dit blijft zo, want HN kan geen kwaliteit bieden.

Pfff...nog maar zes maanden en dan met gierende banden weg bij Hollandsnieuwe, de slechtste provider die ik ooit heb meegemaakt!

EldeRo

Behalve de verbazingwekkend snelle reactie op mijn relaas van vorige week alhier op dit forum heb ik niets meer vernomen van HollandsNieuwe.
HollandsNieuwe, kunnen jullie mij laten weten op welke termijn ik een reactie op mijn aangetekende brief kan verwachten, en nog beter: wanneer het geld op mijn rekening teruggestort wordt?
Kortom: wanneer is dit opgelost?? Ik hoor het graag!

Nog een paar tips voor HN:
Zeg niet dat jullie binnen twee dagen reageren als dat niet zo is, luister eens naar de klachten van je klanten, en doe ze niet af met standaard antwoorden waar niemand mee geholpen is!! Probeer eens service te bieden aan je klanten.

Ex-beheerder

Een goede verbinding zou al fijn zijn...... bagger Hollandsnieuwe, nooit aan beginnen.

EldeRo

Goed, ben er inmiddels achter dat alle problemen voorkomen hadden kunnen worden als HollandsNieuwe gereageerd had op mijn eerste mailtjes eind december, toen ik niet kon bellen. Ik heb de klantenservice toen gemaild met de vraag of ik iets over het hoofd zag, of dat ik iets moest instellen op mijn telefoon. Maar ik kreeg geen reactie, en ben toen vanalles gaan proberen om maar weer te kunnen bellen.
Nu - een maand later - blijkt dat het lag aan mijn telefoon, die had een simlock die er niet automatisch af gaat na het aflopen van het abonnement (zoals bij mijn vorige telefoons). Dit wist ik niet, en als iemand mij dat in december verteld had dan waren er helemaal geen problemen geweest... Mijn oude provider kwam ook niet op het idee om mij dit te vertellen, daarom heeft het allemaal zo lang geduurd.
Nu heb ik dus eindelijk een goede verbinding, en heb ik mijn oude nummer kunnen behouden, maar de vraag is voor hoe lang.
Ik heb de automatische incasso van HollandsNieuwe van mijn rekening laten halen, en nu is er dus een kans dat ik alsnog wordt afgesloten omdat ze geen geld kunnen afboeken... Ik hoop daarom dat HN snel reageert op mijn verzoek (gister verstuurd) om alles nu te laten zoals het is (negeer die opzegbrief!), en snel contact met mij opneemt om de boel te regelen.
Wordt vervolgd dus, laten we hopen dat het goed afloopt! Dat zou echt heel fijn zijn.

Kenneth81

Ongelezen bericht door Kenneth81 »

Mijn vader heeft een abonnement bij Hollandse nieuwe afgesloten inclusief nummerbehoud. Dit is allemaal perfect verlopen dus ik dacht een goede keuze gemaakt te hebben door ook voor Hollandsnieuwe te kiezen. Via Belcompany een abonnement afgesloten inclusief nummerbehoud.

Na een kleine week is mijn nummerbehoud geblokkeerd en krijg ik via Hollandsnieuwe het verzoek om opnieuw mijn gegevens door te mailen. Kan gebeuren dacht ik en op verzoek mijn gegevens gemaild. Na een paar dagen weer ingelogd op mijn Hollandsnieuwe en daar tot ontdekking gekomen dat mijn aanvraag nog steeds geblokkeerd staat. Wat zie ik tot mijn verbazing er staat een verkeerd sim kaart nr. ingevoerd, namelijk het nr. van mijn nieuwe Hollandsnieuwe simkaart i.p.v. mijn T-mobile simkaart. Vervolgens het juiste simkaart nr. ingevoerd van mijn T-mobile abonnement en de aanvraag staat weer in behandeling.

Na een dag weer gekeken op mijn Hollandsnieuwe en weer is mijn nr. behoud aanvraag geblokkeerd? Alle gegevens gechecht en wel de juiste gegevens doorgegeven en weer aangevraagd.

Een dag later weer ingelogd op mijn Hollandsnieuwe en weer is mijn nummerbehoud aanvraag geblokkeerd. Mail gestuurd naar Hollandsnieuwe hoe dat nou kan aangezien ik aan alle voorwaarden voldoet voor nummerbehoud. Na 2 dagen mail ontvangen met melding dat T-mobile een storing heeft waardoor Hollandsnieuwe de aanvraag blokkeert en na dat deze storing is opgelost weer een verzoek voor nummerbehoud kan aanvragen bij T-mobile.

Ik ingelogd bij mijn T-mobile account en daarop word vermeld dat mijn nummerbehoud aanvraag naar een andere provider is goedgekeurd en 13-03-2012 wordt omgezet naar nieuwe provider. Mijn nieuwe provider ( Hollandsnieuwe ) heeft alle gegevens aangeleverd gekregen.

Toch blijft Hollandsnieuwe mijn nr. behoud aanvraag blokkeren. Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat het niet gaat goedkomen. Weer een mail gestuurd naar Hollandsnieuwe met de vraag waarom zij mijn nr. behoud blokkeren terwijl T-mobile aangeeft alles te hebben aangeleverd.

Na 2 dagen antwoord van Hollandsnieuwe met de opmerking dat zij niet de juiste gegevens hebben en dit de reden is dat ze mijn aanvraag blokkeren. Of ik aub opnieuw mijn gegevens wil mailen.

Ik een hele boze mail gestuurd naar Hollandsnieuwe dat zij weldegelijk in het bezit van de goede gegevens en al de goedkeuring van T-mobile moeten hebben. Ik weinig vertrouwen heb dat het goed komt en ik niet begrijp waarom
zij constant blijven blokkeren.

Helaas heb ik het vertouwen in Hollandsnieuwe verloren en vrees ik dat ik mijn huidige nr. ga kwijtraken. Ik wil mijn nr. behouden maar weet me geen raad meer!

Help!

hollandsnieuwe
verified
Contacteer:

Beste Kenneth81,

Graag helpen we je dit probleem op te lossen. Kun je ons toesturen met welke gegevens je in ons systeem staat?

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

hollandsnieuwe
verified
Contacteer:

Beste Kenneth,

We hebben je bericht ontvangen en het een en ander nagekeken. Ik kan in onze systemen zien dat je nummer op 13-3 naar ons overgezet zal worden. In 'mijn hollandsnieuwe' is deze status nog niet bijgewerkt. Je kunt er echter vanuit gaan dat deze portatie gewoon plaats zal vinden.

Mijn excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groeten,

hollandsnieuwe

Kenneth81

Bedankt voor de snelle reactie. Blij te horen dat dit goed gaat. Om toch nog even te zeuren vind ik het wel raar dat mijn nr. aanvraag bij Mijn Hollandsnieuwe constant op geblokkeerd komt te staan terwijl ik uit uw reactie kan opmaken dat ik mij hierover geen zorgen hoef te maken. Waarom vermelden jullie dan niet op mijn Hollandsnieuwe dat deze aanvraag is goedgekeurd? De vermelding geblokkeerd is zo tegenstrijdig op uw reactie. Ben ik dan de enige klant die dit zo ervaart?

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Kenneth81

En zo rol je met een prijsvechter van het ene naar het andere probleem. Dit bedrijf moet naar mijn mening maar eens eerst zorgen voor een professionele en vakbekwame gewone servicehelpdesk, want daar ontbreekt het -gezien de vele klachten op de diverse consumentenfora- blijkbaar aan.

Maxiem.

Kenneth81

Beste klantenservice,

Ben ik net eindelijk bijna gerustgesteld wordt dat 1 klap weer teniet gedaan. Kijk net in mijn email en zie 2 reacties ( binnen hetzelfde uur gestuurd) op eerdere mails die ik rechtstreeks gestuurd heb naar Hollandsnieuwe. Welke moet ik nu geloven? Als de personen binnen dezelfde klantenservice tegenstrijdige informatie gaan sturen ( binnen een uur) en op mijn hollandsnieuwe mijn nr. aanvraag keer op keer geblokkeerd word dan weet ik niet meer wat ik moet geloven?

antwoord 1:
Van:

klantenservice hollandsnieuwe (0000197###@hollandsnieuwe.com)

Verzonden:
maandag 6 februari 2012 14:34:54
Aan:
ken####@#####.com

1 bijlage | Alles downloaden als zip (2,3 kB)
logo.gif (2,3 kB)

Bijlagen, foto's en links in dit bericht zijn ter beveiliging geblokkeerd.
Inhoud weergeven | Inhoud van 000019####@hollandsnieuwe.com altijd weergeven

Beste K,

Ik kan hier zien dat je nummer inderdaad op 13-3 naar ons overgezet wordt maar dat dit nog niet juist in 'mijn hollandsnieuwe' weergeven wordt. Je kunt er van uit gaan dat deze nummerportatie gewoon plaats zal vinden.

Mijn excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groeten,

K### S####

Klantenservice

Antwoord 2:

Date: Mon, 6 Feb 2012 14:39:59 +0100
From: ######@hollandsnieuwe.com
To: k#####@#####.com
Subject: Antwoord op je vraag

Beste klant,

Wij kunnen helaas je nummer op het moment niet overnemen omdat het systeem aangeeft dat er al een aanvraag voor nummerbehoud bij een andere provider loopt.
Indien je het oude nummer toch wenst mee te nemen zou je even contact op kunnen nemen met je oude provider om te voorkomen dat een volgende aanvraag niet weer geblokkeerd wordt.
Vervolgens kan je dit aan ons laten weten in een reply-email en zullen we je nummerbehoud alsnog voor je in orde maken.

Ik ga ervan uit dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd en wil je bedanken voor je reactie.

Vriendelijke groeten,

Z### M###

Klantenservice

Gesloten