LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hollandsnieuwe
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26 mar 2012 16:40
hollandsnieuwe
Ik heb op 8 januari 2012 een abonnement afgesloten á 14,00 euro. Twee dagen later kreeg ik mijn telefoon. Echter vanaf de eerste minuut deed de telefoon het niet. Na eindelijk een week kreeg ik een nieuwe simkaart, maar ook die deed het niet. Weer anderhalve week later moest ik mijn telefoon opsturen naar Dynafix (ook bekend bij Tros Radar) Drie weken later een rekening van 138,00 euro i.v.m. een nieuw te plaatsen binnenwerk. Telefoon is nog nooit door mij gebruikt! Inmiddels telefoon retour gekomen, waar ik ook nog eens 35,70 euro voor moest betalen. Nog steeds niet kunnen bellen en er wordt ook niet meer op emails en terugbelafspraken gereageerd door Hollandsnieuwe. Inmiddels al 2x het abonnementsgeld afgeschreven á 19,00 euro terwijl ik een kontrakt ben aangegaan voor 14,00 euro. Waar houdt het op!
Re: hollandsnieuwe
marinaendjessy
Sowieso kun je de onterechte afschrijvingen storneren en een selectieve blokkade aan laten leggen door jouw bank. Uiteraard kun je de overeenkomst vernietigen omdat er mogelijk evident sprake is van een ondeugdelijk product. Ook is het natuurlijk helemaal niet uitgesloten, dat er niets met het mobieltje aan de hand is. Het zou zomaar kunnen dat HN niet de dienst levert/kan leveren die is afgesproken. Als je wat geduld hebt dan denk ik dat hier op dit topic het webcareteam van HN wel zal reageren. Soms slagen zij er in om een "hopeloos" probleem toch nog vrij snel op te lossen.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Sowieso kun je de onterechte afschrijvingen storneren en een selectieve blokkade aan laten leggen door jouw bank. Uiteraard kun je de overeenkomst vernietigen omdat er mogelijk evident sprake is van een ondeugdelijk product. Ook is het natuurlijk helemaal niet uitgesloten, dat er niets met het mobieltje aan de hand is. Het zou zomaar kunnen dat HN niet de dienst levert/kan leveren die is afgesproken. Als je wat geduld hebt dan denk ik dat hier op dit topic het webcareteam van HN wel zal reageren. Soms slagen zij er in om een "hopeloos" probleem toch nog vrij snel op te lossen.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26 mar 2012 22:49
Re: hollandsnieuwe
Hallo,
Ik heb een maand geleden een nieuw abonnement afgesloten met telefoon bij Hollandse nieuwe.
Ik kan alleen maar zeggen dat alles goed werkt, een goed bereik helemaal geen klachten en veeeel goedkoper dan KPN. Want daar kom ik nl vandaan.
Wat mij betreft alle lof over Hollandse nieuwe!
Sijbe Wop Houtsma
Ik heb een maand geleden een nieuw abonnement afgesloten met telefoon bij Hollandse nieuwe.
Ik kan alleen maar zeggen dat alles goed werkt, een goed bereik helemaal geen klachten en veeeel goedkoper dan KPN. Want daar kom ik nl vandaan.
Wat mij betreft alle lof over Hollandse nieuwe!
Sijbe Wop Houtsma
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26 mar 2012 16:40
Re: hollandsnieuwe
Hartstikke fijn voor jou, ik wou dat ik dat ook kon zeggen. Maar helaas....
-
- verified
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
- Contacteer:
Re: hollandsnieuwe
Beste marinaendjessy,
Graag willen we contact met je opnemen om het een en ander recht te zetten. Kun je ons per privebericht je gegevens toesturen?
Vriendelijke groet,
hollandsnieuwe
Graag willen we contact met je opnemen om het een en ander recht te zetten. Kun je ons per privebericht je gegevens toesturen?
Vriendelijke groet,
hollandsnieuwe
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26 mar 2012 16:40
Re: hollandsnieuwe
Vandaag het verzoek gekregen van Hollands Nieuwe om een privébericht te sturen. Dit heb ik uiteraard per ommegaande gedaan terwijl ik al meerdere malen terugbelverzoken heb gedaan en emails heb gestuurd. Op hetzelfde moment krijg ik de volgende email in mijn inbox:
Beste klant,
Wij hebben contact gehad met het hoofdkantoor. We hebben 5 euro terug gestort op je rekening voor je abonnements kosten. Ook hebben we je abonnements kosten aangepast.
Verder hebben we nagevraagd hoe het met de kosten zit wat betreft de reperatie van je toestel.
Als de printplaat gebroken is dan is dit inderdaad geen garantie. Er moet behoorlijk wat druk op het toestel komen voor de printplaat breekt.
Hierdoor dien je aan Dynafix te betalen, of 137 euro dan krijg je het toestel gerepareerd retour of 36 euro onderzoekskosten dan komt het toestel ingerepareerd retour.
Ik ga ervan uit dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd en wil je bedanken voor je reactie.
Vriendelijke groeten,
Ilona Seeliger
Klantenservice
Zo gaan ze dus om met klanten. Een telefoon die je nog nooit in je handen hebt gehad, is kapot door eigen schuld! Het moet echt niet gekker worden! De nieuwe afschrijving van Hollands Nieuwe was, nadat er 5 euro was teruggestort opnieuw 19 euro. Ik zal ook hiervoor weer een mail sturen en een verzoek doen om het teveel betaalde terug te storten, want op mijn ING-site is het niet mogelijk het gehele bedrag te storneren.
Beste klant,
Wij hebben contact gehad met het hoofdkantoor. We hebben 5 euro terug gestort op je rekening voor je abonnements kosten. Ook hebben we je abonnements kosten aangepast.
Verder hebben we nagevraagd hoe het met de kosten zit wat betreft de reperatie van je toestel.
Als de printplaat gebroken is dan is dit inderdaad geen garantie. Er moet behoorlijk wat druk op het toestel komen voor de printplaat breekt.
Hierdoor dien je aan Dynafix te betalen, of 137 euro dan krijg je het toestel gerepareerd retour of 36 euro onderzoekskosten dan komt het toestel ingerepareerd retour.
Ik ga ervan uit dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd en wil je bedanken voor je reactie.
Vriendelijke groeten,
Ilona Seeliger
Klantenservice
Zo gaan ze dus om met klanten. Een telefoon die je nog nooit in je handen hebt gehad, is kapot door eigen schuld! Het moet echt niet gekker worden! De nieuwe afschrijving van Hollands Nieuwe was, nadat er 5 euro was teruggestort opnieuw 19 euro. Ik zal ook hiervoor weer een mail sturen en een verzoek doen om het teveel betaalde terug te storten, want op mijn ING-site is het niet mogelijk het gehele bedrag te storneren.
Re: hollandsnieuwe
marinaendjessy
Allereerst mijn gelukwensen dat je eindelijk een reaktie hebt gekregen van HN. Hun opvatting over het defekt, is op zijn minst merkwaardig te noemen. Als er binnen de eerste 6 maanden na aankoop van een produkt een defekt optreedt bij dat produkt, dan mag je volgens de wet het vermoeden hebben, dat dat defekt al op de aankoopdag (in aanleg) aanwezig was. Zo staat dat in het BW7 en niet anders. Wat ook in datzelfde wetboek staat is, dat de koper niets hoeft te bewijzen in de eerste 6 maanden na de aankoopdatum, maar dat de verkoper wettelijk verplicht is om te bewijzen dat het defekt bijvoorbeeld later door een gebruikersfout is opgetreden. En let op: het beweren dat dat zo zou zijn, is heel wat anders dan het bewijzen. De zin "Als de printplaat gebroken is, dan is dit inderdaad geen garantie. Er moet behoorlijk wat druk op het toestel komen voor de printplaat breekt." heeft dus geen enkele rechtsgrond, omdat het geen bewijs is maar een bewering. In jouw geval is dus de konklusie gerechtvaardigd, dat de reparatie- danwel de vervangingskosten volledig op het conto van de verkoper komen, ten deze dus Hollandsnieuwe. Overigens kun je deze gang van zaken ook melden bij Consuwijzer of zelfs een klacht indienen bij de GeschillenCommissie Telecommunicatie in Den Haag.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Allereerst mijn gelukwensen dat je eindelijk een reaktie hebt gekregen van HN. Hun opvatting over het defekt, is op zijn minst merkwaardig te noemen. Als er binnen de eerste 6 maanden na aankoop van een produkt een defekt optreedt bij dat produkt, dan mag je volgens de wet het vermoeden hebben, dat dat defekt al op de aankoopdag (in aanleg) aanwezig was. Zo staat dat in het BW7 en niet anders. Wat ook in datzelfde wetboek staat is, dat de koper niets hoeft te bewijzen in de eerste 6 maanden na de aankoopdatum, maar dat de verkoper wettelijk verplicht is om te bewijzen dat het defekt bijvoorbeeld later door een gebruikersfout is opgetreden. En let op: het beweren dat dat zo zou zijn, is heel wat anders dan het bewijzen. De zin "Als de printplaat gebroken is, dan is dit inderdaad geen garantie. Er moet behoorlijk wat druk op het toestel komen voor de printplaat breekt." heeft dus geen enkele rechtsgrond, omdat het geen bewijs is maar een bewering. In jouw geval is dus de konklusie gerechtvaardigd, dat de reparatie- danwel de vervangingskosten volledig op het conto van de verkoper komen, ten deze dus Hollandsnieuwe. Overigens kun je deze gang van zaken ook melden bij Consuwijzer of zelfs een klacht indienen bij de GeschillenCommissie Telecommunicatie in Den Haag.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 30 mar 2012 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26 mar 2012 16:40
Re: hollandsnieuwe
Hallo Maxiem,
Allereerst heel erg bedankt voor je reactie. Hier kan ik wat mee. Ik wacht vandaag nog even de reactie van HN af op mijn privébericht. Wordt er niet of niet bevredigend gereageerd, ga ik er zeker mee aan de gang.
De telefoon was al kapot toen ik hem binnen kreeg.
Vriendelijke groet, Marina
Allereerst heel erg bedankt voor je reactie. Hier kan ik wat mee. Ik wacht vandaag nog even de reactie van HN af op mijn privébericht. Wordt er niet of niet bevredigend gereageerd, ga ik er zeker mee aan de gang.
De telefoon was al kapot toen ik hem binnen kreeg.
Vriendelijke groet, Marina
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26 mar 2012 16:40
Re: hollandsnieuwe
Nou Maxiem, net twee telefoontjes gehad van HN. Ze kunnen niks voor me doen. Misschien heeft de telefoon wel in mijn broekzak gezeten en is toen kapot gegaan. Ik vroeg of HN jullie mail al had gelezen, maar dat hadden ze niet. De man die belde is ook maar gestuurd, dat begrijp ik wel. Ik heb gezegd dat ze al mijn kosten gaan betalen en dat ik daarna de telefoon terug zal sturen. Wat sta je dan machteloos op zo'n moment. Gewoon zeggen, dat ik die telefoon stuk heb gemaakt. Te zot voor woorden. Wordt vervolgd.
Re: hollandsnieuwe
Hi, HN is inderdaad slecht te bereiken.
Ik heb een inschrijving gedaan en nu ging dat goed totdat ik hem verstuurd had.
het bleek dat ik tikfout had gemaakt in mijn emailadres en ontving daardoor geen bevestigingen.
Nu wil ik het veranderen, maar je kan die mensen niet bereiken. heb al mailtjes achtergelaten, een 1 of andere bel afspraak gemaakt. maar iets horen ho maar. terwijl zoiets simpels als dit toch snel opgelost kan worden door iemand even te woord te staan of even je mail te beantwoorden.
Hoe kan dit, zit er 1 persoon alles te doen?
Ik heb zaken gedaan met een chineese site en die waren direct te bereiken.
Weet iemand wel een manier om dit snel op te lossen?
Groet
peter
Ik heb een inschrijving gedaan en nu ging dat goed totdat ik hem verstuurd had.
het bleek dat ik tikfout had gemaakt in mijn emailadres en ontving daardoor geen bevestigingen.
Nu wil ik het veranderen, maar je kan die mensen niet bereiken. heb al mailtjes achtergelaten, een 1 of andere bel afspraak gemaakt. maar iets horen ho maar. terwijl zoiets simpels als dit toch snel opgelost kan worden door iemand even te woord te staan of even je mail te beantwoorden.
Hoe kan dit, zit er 1 persoon alles te doen?
Ik heb zaken gedaan met een chineese site en die waren direct te bereiken.
Weet iemand wel een manier om dit snel op te lossen?
Groet
peter
Re: hollandsnieuwe
marinaendjessy
In het algemeen gesproken blijkt naar mijn mening tegenwoordig nogal eens, dat in het "moderne" bedrijfsleven een klant klant is, zolang die de kontzak spekt en m.i. gezien wordt als niet -meer-interessant als de klant geld kost. Ik zou het er niet bij laten zitten en een klacht indienen bij de GeschillenCommissie Telecommunicatie.
Sukses, Maxiem.
In het algemeen gesproken blijkt naar mijn mening tegenwoordig nogal eens, dat in het "moderne" bedrijfsleven een klant klant is, zolang die de kontzak spekt en m.i. gezien wordt als niet -meer-interessant als de klant geld kost. Ik zou het er niet bij laten zitten en een klacht indienen bij de GeschillenCommissie Telecommunicatie.
Sukses, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 27 mar 2012 21:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: hollandsnieuwe
Petervn
Je schrijft:
Met vriendelijke groet,
Maxiem.
Je schrijft:
In de praktijk blijkt, dat de snelste manier meer dan waarschijnlijk dit radarforum is. Het webcareteam van HN zal ongetwijfeld op jouw bericht hier reageren. Soms slagen zij er dan in om het probleem of de problemen vrij snel op te lossen.Weet iemand wel een manier om dit snel op te lossen?
Met vriendelijke groet,
Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 27 mar 2012 21:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: hollandsnieuwe
Ik zou voet bij stuk houden en onder geen voorwaarde de kosten betalen, Je hebt al €37 voor niks betaald.marinaendjessy schreef:Nou Maxiem, net twee telefoontjes gehad van HN. Ze kunnen niks voor me doen. Misschien heeft de telefoon wel in mijn broekzak gezeten en is toen kapot gegaan. Ik vroeg of HN jullie mail al had gelezen, maar dat hadden ze niet. De man die belde is ook maar gestuurd, dat begrijp ik wel. Ik heb gezegd dat ze al mijn kosten gaan betalen en dat ik daarna de telefoon terug zal sturen. Wat sta je dan machteloos op zo'n moment. Gewoon zeggen, dat ik die telefoon stuk heb gemaakt. Te zot voor woorden. Wordt vervolgd.
Als je hen officieel in gebreke stelt, (als HN het niet wil oplossen) kun je een termijn stellen; dan ben je d'r in elk geval relatief snel af.
Een losse (tweedehands?) telefoon + sim only abbo bij een andere provider is misschien een oplossing?
Re: hollandsnieuwe
Hallo,
om even terug te komen op mijn opmerkingen.
en aangezien ik vindt dat je ook moet melden als iets wel geregeld is.
Ik heb vandaag contact gehad met hn en hetgeen is naar behoren en netjes opgelost.
Groet Peter
om even terug te komen op mijn opmerkingen.
en aangezien ik vindt dat je ook moet melden als iets wel geregeld is.
Ik heb vandaag contact gehad met hn en hetgeen is naar behoren en netjes opgelost.
Groet Peter
Re: hollandsnieuwe
Dag peter,
Het is niet altijd kommer en kwel, zullen we maar zeggen.
Maxiem.
Het is niet altijd kommer en kwel, zullen we maar zeggen.
Maxiem.
-
- verified
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
- Contacteer:
Re: hollandsnieuwe
Beste marinaendjessy,
Je hebt dit bericht inmiddels ook per mail van ons ontvangen. Allereerst onze dank voor de gestuurde foto's. Wij gaan het opnemen met Dynafix, we hopen dat je onze reactie in eerste instantie begrijpt aangezien wij uitgaan van de expertise van Dynafix in dergelijke situaties.
We zullen je uiteraard alsnog een nieuwe Samsung Galaxy Y toesturen.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe.
Je hebt dit bericht inmiddels ook per mail van ons ontvangen. Allereerst onze dank voor de gestuurde foto's. Wij gaan het opnemen met Dynafix, we hopen dat je onze reactie in eerste instantie begrijpt aangezien wij uitgaan van de expertise van Dynafix in dergelijke situaties.
We zullen je uiteraard alsnog een nieuwe Samsung Galaxy Y toesturen.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26 mar 2012 16:40
Re: hollandsnieuwe
Hallo Hollandsnieuwe,
Inderdaad al per privé-mail ontvangen. Ik heb inmiddels ook weer gereageerd en vragen gesteld over mijn 3 maanden abonnementskosten, die ik niet gebruikt heb en over de onderzoekskosten van Dynafix, die ik terug gestort wil hebben. Naar mijn telefoon zie ik uit. Groet, Marina
Inderdaad al per privé-mail ontvangen. Ik heb inmiddels ook weer gereageerd en vragen gesteld over mijn 3 maanden abonnementskosten, die ik niet gebruikt heb en over de onderzoekskosten van Dynafix, die ik terug gestort wil hebben. Naar mijn telefoon zie ik uit. Groet, Marina
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26 mar 2012 16:40
Re: hollandsnieuwe
Even voor de goede orde: Heb net mijn nieuwe telefoon binnen gekregen.
Re: hollandsnieuwe
marinaendjessy
Ik zou inderdaad die 3 maanden abonnementskosten verhalen op HN (zij hebben immers niet de dienst geleverd die er is overeengekomen) en uiteraard ook de onnodige onderzoekskosten. Mijn advies is dus: niet vragen, maar eisen en dat kun je het best doen door hen een aangetekende brief te sturen, waarin je verwoord wat ik hierboven schrijf (inclusief de eis, dat je de aantekenkosten terug wilt hebben).
Sukses, Maxiem
Ik zou inderdaad die 3 maanden abonnementskosten verhalen op HN (zij hebben immers niet de dienst geleverd die er is overeengekomen) en uiteraard ook de onnodige onderzoekskosten. Mijn advies is dus: niet vragen, maar eisen en dat kun je het best doen door hen een aangetekende brief te sturen, waarin je verwoord wat ik hierboven schrijf (inclusief de eis, dat je de aantekenkosten terug wilt hebben).
Sukses, Maxiem