LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hollandsnieuwe

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marinaendjessy
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2012 16:40

hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door marinaendjessy »

Ik heb op 8 januari 2012 een abonnement afgesloten á 14,00 euro. Twee dagen later kreeg ik mijn telefoon. Echter vanaf de eerste minuut deed de telefoon het niet. Na eindelijk een week kreeg ik een nieuwe simkaart, maar ook die deed het niet. Weer anderhalve week later moest ik mijn telefoon opsturen naar Dynafix (ook bekend bij Tros Radar) Drie weken later een rekening van 138,00 euro i.v.m. een nieuw te plaatsen binnenwerk. Telefoon is nog nooit door mij gebruikt! Inmiddels telefoon retour gekomen, waar ik ook nog eens 35,70 euro voor moest betalen. Nog steeds niet kunnen bellen en er wordt ook niet meer op emails en terugbelafspraken gereageerd door Hollandsnieuwe. Inmiddels al 2x het abonnementsgeld afgeschreven á 19,00 euro terwijl ik een kontrakt ben aangegaan voor 14,00 euro. Waar houdt het op!

MAXIEM

Re: hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door MAXIEM »

marinaendjessy

Sowieso kun je de onterechte afschrijvingen storneren en een selectieve blokkade aan laten leggen door jouw bank. Uiteraard kun je de overeenkomst vernietigen omdat er mogelijk evident sprake is van een ondeugdelijk product. Ook is het natuurlijk helemaal niet uitgesloten, dat er niets met het mobieltje aan de hand is. Het zou zomaar kunnen dat HN niet de dienst levert/kan leveren die is afgesproken. Als je wat geduld hebt dan denk ik dat hier op dit topic het webcareteam van HN wel zal reageren. Soms slagen zij er in om een "hopeloos" probleem toch nog vrij snel op te lossen.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2012 22:49

Re: hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hallo,
Ik heb een maand geleden een nieuw abonnement afgesloten met telefoon bij Hollandse nieuwe.
Ik kan alleen maar zeggen dat alles goed werkt, een goed bereik helemaal geen klachten en veeeel goedkoper dan KPN. Want daar kom ik nl vandaan.
Wat mij betreft alle lof over Hollandse nieuwe!
Sijbe Wop Houtsma

marinaendjessy
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2012 16:40

Re: hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door marinaendjessy »

Hartstikke fijn voor jou, ik wou dat ik dat ook kon zeggen. Maar helaas....

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste marinaendjessy,

Graag willen we contact met je opnemen om het een en ander recht te zetten. Kun je ons per privebericht je gegevens toesturen?

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

marinaendjessy
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2012 16:40

Re: hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door marinaendjessy »

Vandaag het verzoek gekregen van Hollands Nieuwe om een privébericht te sturen. Dit heb ik uiteraard per ommegaande gedaan terwijl ik al meerdere malen terugbelverzoken heb gedaan en emails heb gestuurd. Op hetzelfde moment krijg ik de volgende email in mijn inbox:

Beste klant,
Wij hebben contact gehad met het hoofdkantoor. We hebben 5 euro terug gestort op je rekening voor je abonnements kosten. Ook hebben we je abonnements kosten aangepast.

Verder hebben we nagevraagd hoe het met de kosten zit wat betreft de reperatie van je toestel.

Als de printplaat gebroken is dan is dit inderdaad geen garantie. Er moet behoorlijk wat druk op het toestel komen voor de printplaat breekt.
Hierdoor dien je aan Dynafix te betalen, of 137 euro dan krijg je het toestel gerepareerd retour of 36 euro onderzoekskosten dan komt het toestel ingerepareerd retour.
Ik ga ervan uit dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd en wil je bedanken voor je reactie.

Vriendelijke groeten,

Ilona Seeliger

Klantenservice

Zo gaan ze dus om met klanten. Een telefoon die je nog nooit in je handen hebt gehad, is kapot door eigen schuld! Het moet echt niet gekker worden! De nieuwe afschrijving van Hollands Nieuwe was, nadat er 5 euro was teruggestort opnieuw 19 euro. Ik zal ook hiervoor weer een mail sturen en een verzoek doen om het teveel betaalde terug te storten, want op mijn ING-site is het niet mogelijk het gehele bedrag te storneren.

MAXIEM

Re: hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door MAXIEM »

marinaendjessy

Allereerst mijn gelukwensen dat je eindelijk een reaktie hebt gekregen van HN. Hun opvatting over het defekt, is op zijn minst merkwaardig te noemen. Als er binnen de eerste 6 maanden na aankoop van een produkt een defekt optreedt bij dat produkt, dan mag je volgens de wet het vermoeden hebben, dat dat defekt al op de aankoopdag (in aanleg) aanwezig was. Zo staat dat in het BW7 en niet anders. Wat ook in datzelfde wetboek staat is, dat de koper niets hoeft te bewijzen in de eerste 6 maanden na de aankoopdatum, maar dat de verkoper wettelijk verplicht is om te bewijzen dat het defekt bijvoorbeeld later door een gebruikersfout is opgetreden. En let op: het beweren dat dat zo zou zijn, is heel wat anders dan het bewijzen. De zin "Als de printplaat gebroken is, dan is dit inderdaad geen garantie. Er moet behoorlijk wat druk op het toestel komen voor de printplaat breekt." heeft dus geen enkele rechtsgrond, omdat het geen bewijs is maar een bewering. In jouw geval is dus de konklusie gerechtvaardigd, dat de reparatie- danwel de vervangingskosten volledig op het conto van de verkoper komen, ten deze dus Hollandsnieuwe. Overigens kun je deze gang van zaken ook melden bij Consuwijzer of zelfs een klacht indienen bij de GeschillenCommissie Telecommunicatie in Den Haag.

Met vriendelijke groet, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 30 mar 2012 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.

marinaendjessy
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2012 16:40

Re: hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door marinaendjessy »

Hallo Maxiem,

Allereerst heel erg bedankt voor je reactie. Hier kan ik wat mee. Ik wacht vandaag nog even de reactie van HN af op mijn privébericht. Wordt er niet of niet bevredigend gereageerd, ga ik er zeker mee aan de gang.

De telefoon was al kapot toen ik hem binnen kreeg.

Vriendelijke groet, Marina

MAXIEM

Re: hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door MAXIEM »

marinaendjessy

Sukses toegewenst!

Maxiem.

marinaendjessy
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2012 16:40

Re: hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door marinaendjessy »

Nou Maxiem, net twee telefoontjes gehad van HN. Ze kunnen niks voor me doen. Misschien heeft de telefoon wel in mijn broekzak gezeten en is toen kapot gegaan. Ik vroeg of HN jullie mail al had gelezen, maar dat hadden ze niet. De man die belde is ook maar gestuurd, dat begrijp ik wel. Ik heb gezegd dat ze al mijn kosten gaan betalen en dat ik daarna de telefoon terug zal sturen. Wat sta je dan machteloos op zo'n moment. Gewoon zeggen, dat ik die telefoon stuk heb gemaakt. Te zot voor woorden. Wordt vervolgd.

Petervn
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2012 17:24

Re: hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door Petervn »

Hi, HN is inderdaad slecht te bereiken.

Ik heb een inschrijving gedaan en nu ging dat goed totdat ik hem verstuurd had.
het bleek dat ik tikfout had gemaakt in mijn emailadres en ontving daardoor geen bevestigingen.
Nu wil ik het veranderen, maar je kan die mensen niet bereiken. heb al mailtjes achtergelaten, een 1 of andere bel afspraak gemaakt. maar iets horen ho maar. terwijl zoiets simpels als dit toch snel opgelost kan worden door iemand even te woord te staan of even je mail te beantwoorden.

Hoe kan dit, zit er 1 persoon alles te doen?
Ik heb zaken gedaan met een chineese site en die waren direct te bereiken.

Weet iemand wel een manier om dit snel op te lossen?

Groet

peter

MAXIEM

Re: hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door MAXIEM »

marinaendjessy

In het algemeen gesproken blijkt naar mijn mening tegenwoordig nogal eens, dat in het "moderne" bedrijfsleven een klant klant is, zolang die de kontzak spekt en m.i. gezien wordt als niet -meer-interessant als de klant geld kost. Ik zou het er niet bij laten zitten en een klacht indienen bij de GeschillenCommissie Telecommunicatie.

Sukses, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 27 mar 2012 21:06, 2 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Petervn

Je schrijft:
Weet iemand wel een manier om dit snel op te lossen?
In de praktijk blijkt, dat de snelste manier meer dan waarschijnlijk dit radarforum is. Het webcareteam van HN zal ongetwijfeld op jouw bericht hier reageren. Soms slagen zij er dan in om het probleem of de problemen vrij snel op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 27 mar 2012 21:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door Jolijn »

marinaendjessy schreef:Nou Maxiem, net twee telefoontjes gehad van HN. Ze kunnen niks voor me doen. Misschien heeft de telefoon wel in mijn broekzak gezeten en is toen kapot gegaan. Ik vroeg of HN jullie mail al had gelezen, maar dat hadden ze niet. De man die belde is ook maar gestuurd, dat begrijp ik wel. Ik heb gezegd dat ze al mijn kosten gaan betalen en dat ik daarna de telefoon terug zal sturen. Wat sta je dan machteloos op zo'n moment. Gewoon zeggen, dat ik die telefoon stuk heb gemaakt. Te zot voor woorden. Wordt vervolgd.
Ik zou voet bij stuk houden en onder geen voorwaarde de kosten betalen, Je hebt al €37 voor niks betaald.:-|
Als je hen officieel in gebreke stelt, (als HN het niet wil oplossen) kun je een termijn stellen; dan ben je d'r in elk geval relatief snel af.
Een losse (tweedehands?) telefoon + sim only abbo bij een andere provider is misschien een oplossing?

Petervn
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2012 17:24

Re: hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door Petervn »

Hallo,

om even terug te komen op mijn opmerkingen.
en aangezien ik vindt dat je ook moet melden als iets wel geregeld is.
Ik heb vandaag contact gehad met hn en hetgeen is naar behoren en netjes opgelost.

Groet Peter

MAXIEM

Re: hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag peter,

Het is niet altijd kommer en kwel, zullen we maar zeggen.

Maxiem.

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste marinaendjessy,

Je hebt dit bericht inmiddels ook per mail van ons ontvangen. Allereerst onze dank voor de gestuurde foto's. Wij gaan het opnemen met Dynafix, we hopen dat je onze reactie in eerste instantie begrijpt aangezien wij uitgaan van de expertise van Dynafix in dergelijke situaties.

We zullen je uiteraard alsnog een nieuwe Samsung Galaxy Y toesturen.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe.

marinaendjessy
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2012 16:40

Re: hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door marinaendjessy »

Hallo Hollandsnieuwe,

Inderdaad al per privé-mail ontvangen. Ik heb inmiddels ook weer gereageerd en vragen gesteld over mijn 3 maanden abonnementskosten, die ik niet gebruikt heb en over de onderzoekskosten van Dynafix, die ik terug gestort wil hebben. Naar mijn telefoon zie ik uit. Groet, Marina

marinaendjessy
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2012 16:40

Re: hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door marinaendjessy »

Even voor de goede orde: Heb net mijn nieuwe telefoon binnen gekregen.

MAXIEM

Re: hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door MAXIEM »

marinaendjessy

Ik zou inderdaad die 3 maanden abonnementskosten verhalen op HN (zij hebben immers niet de dienst geleverd die er is overeengekomen) en uiteraard ook de onnodige onderzoekskosten. Mijn advies is dus: niet vragen, maar eisen en dat kun je het best doen door hen een aangetekende brief te sturen, waarin je verwoord wat ik hierboven schrijf (inclusief de eis, dat je de aantekenkosten terug wilt hebben).

Sukses, Maxiem

Gesloten