LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iCentre reparatie iphone duur en onbekende schade gevonden

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rzoomer

iCentre reparatie iphone duur en onbekende schade gevonden

Ongelezen bericht door rzoomer »

Ik heb vorige week mijn iPhone 6 64 GB ingeleverd bij iCentre Hengelo voor reparatie van mijn koptelefoonuitgang. Deze gaf veel ruis en kraakte erg. Ik loop al een aantal weken met dit probleem en op dit moment verloopt mijn garantie bijna, vandaar dat ik toch maar naar het iCentre ging.

Hier is alles genoteerd.

Vandaag kreeg ik een prijsopgave van Harmony Service Centre B.V. welke de reparatie zou moeten uitvoeren.
In deze prijsopgave wordt echter gesproken over een gebogen iphone waardoor de garantie zou zijn vervallen. Echter weet ik 100% zeker dat het toestel nog niet gebogen was bij het inleveren bij iCentre aangezien ik enorm zuinig ben op mijn toestel van ruim €800,-, ook staat er op het afgiftebewijs niets gemeld over enige vorm van buiging.
Goed hoe dan ook worden mij nu 3 opties geboden:
- Ongerepareerd retour €35
- Toestel afstaan aan iCentre
- Repareren €403

Nu is deze prijs natuurlijk absurt hoog. En ook kan ik hem niet gratis terug krijgen, ik ben dus hoe dan ook geld kwijt.

Ik heb hierop Harmony gebeld en gevraagt om uitleg, hier zeiden ze dat ik de mail moest beantwoorden dat ze er dan mee bezig zouden gaan. Dit heb ik gedaan maar ik heb er een hard hoofd in dat dit netjes opgelost gaat worden.

Een erg rare gang van zaken allemaal. Wat kan ik doen om alsnog mijn gelijk te krijgen?

Marinus A.

Re: iCentre reparatie iphone duur en onbekende schade gevonden

Ongelezen bericht door Marinus A. »

U kunt uw dure Iphone door het verkooppunt op laten sturen naar het Apple reparatiepunt. Volgens mij is dat ergens in Brabant.
Ik heb vorig jaar ook een probleem met mijn Iphone 6 gehad en Mediamarkt heeft mijn Iphone gratis naar dit reparatiepunt opgestuurd.
Mogelijk hebt u uw IPhone in het buitenland gekocht: dan kunt u wellicht bij Apple Nederland informeren wat u kunt doen.
Dit reparatiepunt heeft voor consumenten een geheim adres, volgens Mediamarkt. Dit om overvallen /inbraken etc te voorkomen. U zult er daarom tevergeefs naar zoeken op het internet.
Hopelijk wordt uw probleem opgelost.

MM919

Ongelezen bericht door MM919 »

Met Harmony bedoeld u vermoedelijk de verzekeraar via welke u in eerste instantie de schade had moeten melden
Helaas komen bij de reparatiecentra van Apple meer van dit soort gevallen voor. Aleen al voor deze klachten kan er een separaat forum worden opgericht. Toch maar richten tot verzekeraar die een eigen risico kent.

rzoomer

Ongelezen bericht door rzoomer »

Nee het toestel was niet verzekerd. Het ging puur om een garantie kwestie. Het is na lang aanhoudem van mijner zijde uit eindelijk netjes opgelost.

Gesloten