LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internetplus bellen van KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
fredmens
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2006 09:46

Internetplus bellen van KPN

Ongelezen bericht door fredmens »

Geplaatst op 10 Nov 2006 09:51 door Verstuur mail fredmens
KPN blijft een ondoorgrondelijk bedrijf.

Internetplus bellen heeft wederom een storing. Kennelijk is deze storing landelijk. Men kan OF niet bellen OF niet gebeld worden.

Dat het technisch niet goed werkt is vervelend maar dat kan nu eenmaal met techniek, maar de wijze waarop KPN (niet) communiceert breekt alle fatsoensnormen.

30 oktober ontvang ik geheel volgens afspraak de (ingehuurde externe) monteur. Deze sluit op correcte wijze alles aan en is binnen 20 minuten weer vertrokken. Samen getest, internet doet het, mailinstellingen. Kortom hier houdt zijn werk op. Ik meldt nog dat ik webservers draai en dit volgens de telefonische verkoper geen enkel probleem is. De monteur zou immers pas weggaan als alles werkt. Dit geldt ook voor Mine, de nieuwe televisiedienst van KPN.

Helaas Mine werkt nog niet en zal ergens volgend jaar “waarschijnlijk” gaan functioneren. Webservers heeft de monteur geen kaas van gegeten, heeft hij van KPN geen opdracht voor gehad, maar KPN beschikt over een goede helpdesk. Monteur vertrekt en wuift vriendelijk.

Dan maar zelf de Experia Box configureren met behulp van de helpdesk. U raadt het al, van 13:05 tot 19:00 aan de lijn met diverse helpdeskmedewerkers, allemaal erg vriendelijke en voorkomende goed geprogrammeerde mensen. Denkend en handelend binnen het stramien wat KPN hen opgegeven heeft. Onvermurwbaar en onflexibel. Nee daar hebben wij geen verstand van, nee dat ondersteunen we niet, ogenblikje ik verbind u door, heb ik enorm vaak gehoord. Kortom geen oplossing.

Teneinde raad trek ik de stekker uit de muur en sluit zelf de boel dan maar weer aan op de goede oude @home situatie die ik wilde verlaten voor KPN, domdomdom. Inmiddels heb ik 4x geannuleerd bij KPN, niemand bevestigt iets, bevestigingen kunnen nog enkele weken duren. De afdeling opzeggingen heeft enkele weken achterstand heb ik meermalen gehoord. Gezien de enorme kwaliteit kan ik me hier iets bij voorstellen.

Inmiddels is er een landelijke telefoonstoring en dacht ik slim te zijn door wederom het telefooncircuit met de KPN op te zoeken. Ik meld de storing en verzoek de lijn van internetplus bellen af te halen en wederom aan te sluiten op de oude, vertrouwde methode namelijk via mijn vox centrale. Dit kan,……………….over 14 dagen het is druk.

Kortom KPN schijnt het acceptabel te vinden dat klanten met een bedrijf 14 dagen telefonisch onbereikbaar zijn, en om dat te compenseren ook geen webserver kunnen draaien, kortom geheel afgesneden zijn van de buitenwereld. Ik heb inmiddels alle betalingen richting KPN stopgezet daar normale communicatie niet mogelijk blijkt.

Zou dit flexibele gedrag de oorzaak zijn dat KPN de organisatie gaat downsizen (lees oplijnen) van 30.000 naar 11.000 medewerkers ?

Nog nooit heb ik een bedrijf meegemaakt wat zo slecht communiceert, dit zowel intern als extern. Pijnlijk detail is dat het een bedrijf is in communicatie, mobiel, vast en internet. Je zal er maar klant van zijn.

Meneer Scheepbouwer, ik wens u erg veel succes toe met de hervormingen, ze zijn hard nodig,

Fred Thijssen

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Internetplus bellen van KPN

Ongelezen bericht door ?? »

Kort samengevat: je wilt ondersteuning op een webserver die je zelf aan het net hangt? Het is niet zo onlogisch dat ze daar geen ondersteuning op bieden, het is ook totaal niet de verantwoordelijkheid van KPN. Een klant dient zelf te weten hoe een webserver op te zetten en in de lucht te houden, daar heeft een ISP niets mee te maken (tenzij de servers brak worden geconfigureerd en daarmee als open relay kunnen worden gebruikt).

fredmens
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2006 09:46

Re: Internetplus bellen van KPN

Ongelezen bericht door fredmens »

Hi,
Ik kan me je commentaar voorstellen, Maar webservers draaiden al voorheen onder @home.Uiteraard is KPN niet verantwoordelijk voor het opzetten van een webserver. De afspraak die ik vooraf had gemaakt met KPN was dat de (reeds werkende webserver) ook onder KPN zou moeten werken. Oftewel het configureren van de experiabox. Het forwarden van poorten, daar gaat het om.

In lekentaal, ik had voorheen bij @home een webserver draaien. Het modem van @home gaat er tussenuit, er komt een "modem" (experiabox) van KPN tussen en het zou volgens afspraak moeten werken.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Internetplus bellen van KPN

Ongelezen bericht door ?? »

Dat moet ook gewoon kunnen werken. Ik heb port forwarding gewoon draaien op de experiabox (is een normaal internetmodem waar ook voip in zit).

Je kunt geen hulp verwachten en/of eisen van KPN noch enige andere provider om een modem te configureren zodat er een webserver achter kan draaien...

fredmens
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2006 09:46

Re: Internetplus bellen van KPN

Ongelezen bericht door fredmens »

Je hebt wederom geheel gelijk,.... TENZIJ dit vooraf was afgesproken zoals in mijn geval. Als je een afspraak maakt, moet je hem nakomen punt uit klaar. Dit was VOORAF met KPN afgesproken (verkoper) en naderhand niet ingevuld. Een duidelijk geval van overselling en niet afspraken nakomen.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Internetplus bellen van KPN

Ongelezen bericht door ?? »

Er is dus afgesproken dat KPN zou helpen met het configureren van het modem? Hoe ver zou die hulp dan gaan?

Gesloten