Ik ben al lang klant van KPN, heb al een aantal keer verlengd. Maar een jaar geleden (2012) kom ik tot de ontdekking dat mijn einddatum contract (11 februari 2011) in het verleden ligt. Hierdoor betaal ik teveel aan abbonnementskosten, omdat het abbonnement niet bestaat.
Ik heb met de klantenservice gebeld om te zeggen dat het niet klopt, maar deze jongenman zegt dat er niets anders op zit dat mijn contract te verlengen of opzeggen. Ik heb hem afgelopen december verlengd, maar in januari kom ik tot de ontdekking dat er niets veranderd is.
Vervolgens bel ik weer naar KPN en krijg hetzelfde nieuws te horen; dat ik moet verlengen of opzeggen. Ik vertel deze mevrouw dat ik dat net gedaan heb, maar zij verteld mij dat mijn einddatum contract nog steeds op 11 februari 2011 ligt. Ik zeg haar dat he niet klopt, want ik heb net een nieuwe afgesloten.
Ook dit contract is niet te zien. Ik vraag haar wat ik nu moet doen, zij raad mij aan om op te zeggen.
De volgende keer dat ik bel, geef ik weer aan wat het probleem is, dat ik wil opzeggen omdat ik het zat ben. Hij vraagt mij of ik naar een andere provider wil, ik geef aan dat ik dat wil, omdat ik het gedoe ben hen zat ben. Hij geeft aan dat ik dan niet bij hem moet opzeggen, maar bij een andere provider en daar nummerbehoud aan moet vragen. Ik zeg dat ik dat niet vertrouw en toch wil opzeggen. Dat heb ik dus gedaan.
Ik bel T-mobile om een contract af te sluiten. Ik vraag nummerbehoud aan en gisteren krijg ik een brief waarin staat: "Uw nummerbehoudaanvraag is afgewezen, omdat u nog contractuele verplichting hebt met uw huidige provider."
Ik bel weer met de klantenservice van KPN, krijg een zeer onvriendelijke man aan de lijn en hij verteld me uiteindelijk dat ik dom ben geweest, omdat mijn einddatum 11 maart 2015 is!
Ik schrik me kapot en vraag aan hem hoe dat kan.
Hij geeft aan dat in overleg met mij dit unieke contract van 3 jaar! (11 maart moet nog komen) is goedgekeurd. Ik geef hem aan dat ik niets heb goedgekeurd en dat ik geen telefoontje of brief heb gehad, waarover ik ben ingelicht.
Dan moet ik jullie een ander probleem uitleggen, want ik heb al meerdere keren mijn nieuwe adres door moeten geven. KPN stuurt nu nog steeds post naar mijn oude adres, terwijl de man bij de klantenservice ter bevestiging om mijn nieuwe (juiste) adres vraagt.
Als ik hem zeg dat ik niets ontvangen heb, geeft hij aan dat het waarschijnlijk naar mijn oude adres is gestuurd. Ik vraag hem hoe dat kan, want hij heeft mijn nieuwe juiste adres voor zich.
Hij kon daar geen antwoord op geven. Nu heeft hij een klachtenformulier ingevuld en word ik in de loop van volgende week teruggebeld.
Mijn vraag is nu: Wat kan ik nu nog doen? Mag KPN zomaar een contract verlengen zonder mijn toestemming? Hoe kan het dat ik door de informatie die zij mij geven, toch straks met 2 abbonnementen zit?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN geeft verkeerde informatie; vast aan 2 contracten
-
Re: KPN geeft verkeerde informatie; vast aan 2 contracten
Dit is een val die KPN opzet bij bestaande klanten. Het doel van deze val is om bij opzegging zo veel mogelijk geld van je af te pakken omdat je het contract moet afkopen. KPN brengt daarvoor de volle 36 maanden in rekening aan abonnementskosten, ook al weten ze dat dat niet mag van de kantonrechter. Als je je hierover verbaast: Zo is KPN gewoon!Ik bel weer met de klantenservice van KPN, krijg een zeer onvriendelijke man aan de lijn en hij verteld me uiteindelijk dat ik dom ben geweest, omdat mijn einddatum 11 maart 2015 is
Zie Telfort: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4132
En: https://www.google.com/search?q=%22kost ... lr=lang_nl
Je kan een geschil aanspannen tegen KPN bij de http://www.sgc.nl
-
Re: KPN geeft verkeerde informatie; vast aan 2 contracten
Beste Botje4u,
Wat een vervelende situatie omschrijf je hier. Ik kan je per direct vertellen dat we zonder directe toestemming van jou geen enkel contract zomaar mogen verlengen. Daarnaast zijn 3-jarige abonnementen eigenlijk niet verkrijgbaar op de consumentenmarkt. Gaat het in dit geval om een zakelijke aansluiting? Graag zou ik per privé bericht je mobiele nummer in combinatie met postcode en huisnummer ontvangen om het een en ander voor je uit te zoeken. Ik hoor graag van je!
Met vriendelijke groet,
Daan
KPN Webcare
Wat een vervelende situatie omschrijf je hier. Ik kan je per direct vertellen dat we zonder directe toestemming van jou geen enkel contract zomaar mogen verlengen. Daarnaast zijn 3-jarige abonnementen eigenlijk niet verkrijgbaar op de consumentenmarkt. Gaat het in dit geval om een zakelijke aansluiting? Graag zou ik per privé bericht je mobiele nummer in combinatie met postcode en huisnummer ontvangen om het een en ander voor je uit te zoeken. Ik hoor graag van je!
Met vriendelijke groet,
Daan
KPN Webcare