LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN kan mobiel in garantie niet repareren

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Lucan

KPN kan mobiel in garantie niet repareren

Ongelezen bericht door Lucan »

Ik heb een mobiele telefoon met kuren: soms werkt hij zoals het moet, maar meestal niet. Dan wordt er geen verbinding gemaakt of valt die binnen een paar seconden weg. Soms ook horen we elkaar gewoon niet.
Deze problemen heb ik al sinds ik het apparaat bij KPN heb gekocht, februari vorig jaar.
Ik ben bij elkaar al zeker een keer of 7 of 8 met het toestel naar de KPN winkel geweest, het apparaat is al minstens drie keer opgestuurd om te repareren en de laatste keer heb ik een nieuwe SIM kaart gekregen.

Het resultaat is iedere keer hetzelfde: de problemen blijven nog steeds. Een paar weken terug heb ik KPN laten weten het nu goed zat te zijn. Uit coulance(!) boden zij mij een nieuw contract met een nieuw toestel aan, maar dan wel weer voor een nieuwe termijn van 2 jaar. Ook mijn beltegoed ben ik in dat geval kwijt.

De consumentenbond adviseerde mij het contract per de ingangsdatum op te zeggen en (een flink deel van) de tot op heden betaald bedragen terug te vragen. Dat heb ik intussen aan KPN gemaild en doorgebeld, maar die reageren of ik totaal wereldvreemd ben.

Zou het niet logisch zijn als KPN mij een nieuw toestel aanbiedt voor de rest van de contracttermijnen dat ik mijn beltegoed kan houden?

Is er iemand die net zo iets heeft meegemaakt, en hoe is dat afgelopen? Ik ben benieuwd naar reacties.

Bob Schurkjens

Re: KPN kan mobiel in garantie niet repareren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ja hoor: dien een geschil in tegen KPN via www.sgc.nl

Ik heb er ook een lopen tegen KPN. Je bereikt niets bij dit bedrijf. Dat komt omdat ze echt alleen maar in je geld geïnteresseerd zijn.

consumentenbond

Ongelezen bericht door consumentenbond »

Beste Lucan,

Wat vervelend dat het probleem met je mobiele telefoon van KPN nog steeds niet is opgelost!

Misschien is het een idee om je klacht ook op ons klachtenkompas (https://www.klachtenkompas.nl/) te plaatsen?
Wie weet komen ze dan met een passende oplossing! Succes ermee!

Met vriendelijke groet,

Romy Penningnieuwland
Webcare-team Consumentenbond

blixkater

Ongelezen bericht door blixkater »

Ik kreeg een "nieuwe"telefoon bij nieuw contract, was wel vreemd dat er allemaal telefoonnummers van contacten instonden die ik echt niet kende en filmpjes van downloads. Was toch nieuw, deze was gewoon gebruikt en terug gebracht. Deden ze wel eens omdat iemand dan de telefoon mag uitproberen. Ja wordt er daarna dan niet gecontroleerd of alles nog goed is voor dat je het als nieuw weer weggeeft.

Terug geweest omdat de batterij erg snel leeg was. Konden ze hem wel maken. Oke..... Dag later telefoon is er weer. Ja leuk ze konden hem niet maken want de sticker onder de batterij (geen idee hoe je die noemt) zat er niet in en wilde niet zeggen dat ik hem bij kpn had gekocht. )Wie heeft die eruit gehaald dan. Ik niet laat alles in de winkel door hun overzetten.'

Ja klopt zelfs de man die hem mij dag ervoor verkocht had, had ineens last van dementie. Kon het alleen op eigen kosten laten maken. duhhhh.., Dus contract binnen voor 2 jaar en verder garantie tot de drempel.

Maar een oude telefoon van een kennis in gebruik. Kan abonnement ook niet opzeggen of kost weer wat.

Gesloten